Alkuperäinen kirjoittaja haniböö:
Ja kertokaa te, jotka suhteen varattuun alotatte, että mitä te oikein ajattelette?!? Kun mun moraalitajuuni tuo asia ei mahdu...
Mitäkö minä ajattelin, kun aloitin suhteen varattuun mieheen? Minä ajattelin, että minä ajattelen vain sitä mitä minun pitääkin, eli itseäni.
Olen sitä mieltä, että minä en kertakaikkisesti voi olla syy kenenkään syrjähyppyyn, vaikka minä olisinkin se henkilö, kenen kanssa syrjähyppy tehdään. Mielestäni on aivan sama olenko se nainen ollut minä vai joku toinen, sillä ilman minua se olisi sitten vain ollut joku muu.
Jos syrjähyppyyn/salasuhteeseen lähdetään, niin suhdehan ei silloin voi olla kunnossa. Joko se on aivan tuore, eikä siltä osata vielä odottaa mitään suurempaa, tai sitten se on jo loppuun kulutettu. Joskin sille suhteelle voi varmasti tuolloin tehdä jotakin, jos haluaa. Joku päätyy parisuhdeterapiaan, joku syrjähyppyyn ja kolmas syrjähypyn jälkeiseen pariterapiaan.
Kyllä vika on tasan tarkkaan pettäjän, eikä kenenkään muun.
Olen itse ollut myös pettäjä. Syyllinen ei ollut todellakaan se toinen mies, joka minua vikitteli vaan ihan minä itse. Kyllä minulla ihan on oma tahto ja oma päätös. Siitä onko päätös aina fiksu, voidaan keskustella erikseen.
Oma aikani toisena naisena oli varsin lyhyt. Mies jätti eksänsä vuorokauden kuluttua. Eikä kyllä omaa tuntoa kolkuta. Sain samperin hyvän miehen itselleni.