Huono omatunto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen varatun miehen ystävä, jonka kanssa sinkkuna ollessani muutaman kerran hairahtanut petipuuhiin. Kyseessä ei kuitenkaan mikään seksisuhde. Lupasin hänelle, että asiasta ei puhuta eteenpäin.

Aloin seurustella hiljattain ihanan miehen kanssa. Mieheni on avoimesti kertonut existään ja olemme luvanneet olla rehellisiä toisillemme.

Mietin, onko miehen syytä tietää, että ystäväni kanssa on ollut aikaisemmin jotain, jos hän kysyy? Joskus kuitenkin hän tulee näkemään ystäväni, joten tuntisiko mieheni itsensä jotenkin petetyksi, jos tätä en kertoisi ja saisi joskus jotenkin tietää esim. ystävystyessään mahdollisesti ystäväni kanssa? Onko asialla merkitystä teidän mielestä ja mitä tekisitte tilanteessani? Vai pilaanko sillä vain ystävyys-suhteen, parisuhteen ja pahimmassa tapauksessa avioliiton? Ystäväni ja mieheni eivät tunne toisiaan, mutta asumme pienellä paikkakunnalla, joten pelkään tiedon leviävän. Kaduttaa, että hairahdin varattuun vaikeassa elämäntilanteessa ja pelottaisi miehen suhtautuminen, varsinkin kun häntä itseään on aikaisemmissa suhteissa petetty.

Asia on vaivannut mieltäni nyt muutaman päivän. Jos kerron, petän ystäväni luottamuksen, mutta olisin rehellinen. Jos en kerro, olen ystävälle lojaali, mutta en tiedä mitä tehdä vaikka tapahtunut kuuluukin menneisyyteen.

???
Mitä tekemistä rehellisyydellä on sen kanssa että "avoimesti kerrotaan" existä?

Mun mielipide on että exät ei kuulu nykyisyyteen.

Jos tapaaminen ois tulossa kertoisin että aiemmin ollaan tunnettu paremminkin.

Itse arvostaisin rehellisyyttä.. Tulisi sellainen olo, että tuskin on mitään pelättävää tulevaisuudessakaan kun toinen on heti rehellinen.

Kysymys olikin siitä että jos mies itse ottaa asian esille, niin kertoisin toki. En alkaisi valehtelemaan, koska se vie koko pohjan luottamukselta, ja miettisi vain mitä muuta on jättänyt kertomatta vaikka on kysytty.

Lähtökohtaisesti en kertoisi; menneet ovat menneitä. Mutta jos on todennäköistä, että joku juoru-ukko tai -akka asian kertoo, niin parempi kun itse asian selvittää.

mun mielestä sun kannattais puhua sun kaverin kanssa täst jutust ja yrittää pyytää silt et saisit kertoo siitä ja jos saisit ja kertoisit et pettäis sun ystävän luottamusta ja ousit rehellinen mut jos se ei anna nii sit sanot sille et mä aion kertoo koska kannattaa kertoo koska jos sekin on kertonu sen aikasemmista ja sit oisit rehellinen mut toi on vaan mun mielipide ja neuvo

Noniin, siis pointti olikin se että haluat meidän sanovan että ole sinäkin yötkö rehellinen ja kerro "ystävän" vaimolle pettämisistä niin voit itse aloittaa suhteesi "puhtaalla omallatunnolla" ?

Lue aloitustekstini, niin huomaat, ettei se kyllä pointtini ollut. Kysyin aivan selvästi, mitä tekisitte tilanteessani.

Vastasin eräälle huonosta omasta tunnostani vain, kun hän ei ymmärtänyt miksi sitä koen.

Mun mielestä olisi todellä häiritsevää, jos puolisoni jättäisi tuollaisen omatoimisesti kertomatta. Että oltaisiin vaikka kolmisin viettämässä teatteri-iltaa ja en olisi tietoinen, että kumppanini on pannut se "ystävän" kanssa joka istuu samassa pöydässä. Mitään vääräähän siinä ei sitten ole kun kaikki tietävät tilanteen, mutta nyt puolisosi jää ikään kuin ulkopuolelle.

Yhteistyössä