Alkuperäinen kirjoittaja kriisissä:
mies jäi kiinni uskottomuudesta.melkein 10 vuotta yhdessäoloa, lapsi. mies katuu, on aloittanut terapian, minä myös. paljon noussut asioita pintaan, miksi petti(sama nainen, mutta useita kertoja..), miksi ei osaa puhua,lapsuusasioita, miksi emme kohdanneet arjessamme, avoimuuden puutetta yms. pää on aivan pyörällä.
mies vaikuttaa vilpittömältä, tuntuu, että jotkut palaset olisivat löytäneet paikkansa tämän kamalan tapahtuman ohessa.puhumme asioista, kissa on pöydällä.
on tyhmä olo, samalla olen toiveikas. olenko sinisilmäinen jos annan toisen mahdollisuuden? pettääkö jälleen?eihän sitä voi tietää, tiedän sen, mutta en tiedä miten olla.voiko uskottomuudesta selvitä parempaan suhteeseen, jossa ollaan uskollisia?
Oma kokemus: Mies jäi kiinni. Alettiin selvittää syitä "miksi"
Mutta kun ennen kiinnijäämistä mies selitti sitä, kiinnijäätyään tätä, niin jotenkin jäi tunne että kaikki pyhät katumuspuheet johtuvat vain kiinnijäämisestä. En tiedä vieläkään , kyllä itku kuulosti kieltämättä aidolta.
Yhteisen elämän takia halusin uskoa, joten niin uskoin. Uskominen on oikeasti aika helppoa, kun irrottaa silmänsä vähäksi aikaa todellisuudesta, touhuaa jotain muuta ja alkaa nähdä asiat "miehen kannalta" ja ruuvaa faktat päässään parhain päin. Ennen kaikkea ettei tarvitsisi nähdä sitä vaivaa että eroaa, muuttaa, hakee lapsille uudet hoitopaikat ja mitä ikinä nyt tuleekin erotessa eteen.
Mutta pitkä tie se on vaikka unohtaisikin, asia tulee mieleen joka kerta kun mies on "työmatkalla" "baarissa" "puhelimessa" "vessassa" "parvekkeella"
or what ever
Olen nyt tarkkaillut tilannetta, ja HETI välittömästi kun taas saatiin asiat kuntoon, mies alkoi "oireilemaan" jotain työongelmia, ja niin taas löysin hänen treffi-ilmoituksensa ja chattailynsä naisten kanssa.
Pettäminen on siitä kiero juttu, että se ei oikeasti johdu mistään. Se ei ainakaan johdu suhteen ongelmista, koska mitä enemmän mies pettää sitä parempi ja kiltimpi hän on kotioiloissa, sängyssä menee mainiosti. jne.
Meillä ei ainakaan ollut mitään sellaisia ongelmia, mitä itse en olisi kyennyt kohtaamaan ilman pettämistä, siksi on niiinvaikea uskoa että joillakin tavallinen arki "aiheuttaa" pettämisen.
Kun kissa on pöydällä, niin katso että se on kanssa pöydällä. Yleensä mies ensimmäiset pari viikkoa jaksaa jauhaa pettämisestä, ja osallistuu "yheiseen keskusteluun" mutta yhtäkkiä ennen pitkää kääntääkin kelkkansa ja asiasta ei saa mainita. Hän on tyytyväinen, kun saa vain paikkansa takaisin perheessä, mutta ei hänellä kiinnosta silti pätkääkään mitä kaikkea pettäminen on aiheuttanut, ja onko suhde nyt vakaalla pohjalla. Mun mieheni mielestä suhteemme on vakaalla pohjalla jos "ei jauheta" pettämsiestä, hän saaa mennä ja tulla, ja minä hymyilen hänelle 5 kertaa päivässä. Ei hän välitä mistään sen syvällisemmästä.
Pettäjä on mukavuudenhaluinen paska, ja sillä ei todennäköisesti ole mitään niistä ongelmista mitä väittää pettämisen syyksi. Ainoastaan vinksahtanut moraalikäsitys, ja se että hän jollain tekosyyllä on katsonut oikeudekseen tehdä mitä huvittaa. Se että suhteessa on "puhumattomuuttta" tai jotain "asioita" käsiteltävänä, ei oikeuta pettämään. Se velvoittaa käsittelemään ne asiat tai eroamaan.
Jos aikamies on niin lapsi, niin ei se siitä parane. Ei parantunut meillä ainakaan. On vain varovaisempi. j aoli kiltisti noin vuoden ajan, ennen kuin se taas alkoi,.