Uskomatonta lastenhoitajan kohtelua - vai onko tällainen saituus ja natkuus normaalia perheenäideillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotte"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuota... saapiko kysyä mikset ole MLL:n listoilla? Palkkasi olisi 8,2 tunnilta yhdestä lapsesta ja saat kuitin?
Itse olen tuon lisäksi aina maksanut hyvännaisen lisää MLL vahdeille tai nyt vähintäänkin pyöristänyt summan seuraavaan kymppiin.

Huh, me maksetaan lastenhoitajalle 10e /tunti ja olen erikseen ostanut häntä varten jotain ruokaa. Ja välillä silti surrut sitä kun ei aina pääse tulemaan että ollaanko jotenkin huono perhe työnantajana.

[QUOTE="mammeli";24885353]Siten että jos itse saa kuukaudessa n.400e lastenhoidontukea, siitä ei kovin isoa palkkaa voi maksaa, vaikka haluais. :) Usein nuoret ymmärtää että ei mahd maksaa ja tulee miel tuolla palkalla[/QUOTE]

Oliskohan sitten niin, että pitäis joko mennä töihin tienaamaan, tai sitten olla käyttämättä lastenhoitopalveluja ja hoitaa lapsensa kotona itse?

Eipä se oikeuta käyttämään toisia ihmisiä hyväksi, edes nuoria, että on itse elämässään tehnyt sellaisia valintoja, että rahat on vähissä...

• Tykkää
Reactions: teajohanna
Tosi kurjaa ap!

Meillä taas on känyt alaikäinen tyttö just tuollaisia siivousajan vahtimisia, hiekkalaatikon reunalla tms leikittämistä, kun itse olen samalla ollut kotona. Sovittiin 5e, ja ekalla kerralla kolmesta tunnista maksoin tietysti 15e, niin toinen oli niin suloisen hämmästynyt että miksi kun mehän sovittiin 5e :D No nyttemmin on hänkin tottunut että palkka lasketaan tuntien mukaan, ja pyöristän aina seuraavaan tuntiin jos on vajaita tunteja. Kerran ei ollut tosiaan käteistä, siitäkin annoin sit vitosen yli. Tällä tavalla ollaan saatu pitää lapsille tuttu hoitaja =)

Oliskohan sitten niin, että pitäis joko mennä töihin tienaamaan, tai sitten olla käyttämättä lastenhoitopalveluja ja hoitaa lapsensa kotona itse?

Eipä se oikeuta käyttämään toisia ihmisiä hyväksi, edes nuoria, että on itse elämässään tehnyt sellaisia valintoja, että rahat on vähissä...

Samaa mieltä. Mä maksan jopa omille lapsilleni kympin tunti, kun ovat yksivuotiaan
kanssa meidän pihalla, vaikka olen itse kotona. Isommat siis jo teini-iässä.

[QUOTE="Tinttaralla";24885176]No huh, huh.
Meillä on käynyt yksi tyttö kanssa silloin tällöin katsomassa lapsia. Ollaan maksettu hänelle 7,50e/h.

Viimeksi oli meille viime lauantaina. Tuli meille klo 17 ja meni lasten kanssa iltaruokapöytään (ilman muuta söi itsekin). Illaksi olen yleensä varannut hänelle kaappiin vähän herkkua (sipsejä ja keksejä ja cokista) joita saa syödä lasten mentyä nukkumaan.

Tällä kertaa tultiin kotiin vasta 22.45 (maksoimme palkan klo 23 asti) ja ilman mutta annoimme hänelle palkan lisäksi taksirahan, kun ei itse oltu ajokunnossa. Ei olisi tullut mieleenkään päästää nuorta illalla kotiin millään muulla tavalla tuohon aikaan, vaikka bussejakin olisi vielä mennyt.

Itselleni nämä ovat olleet itsestään selvyyksiä. On tosi kiva, kun on löydetty luotattava nuori, josta lapset tykkää. Haluamme pitää hänestä hyvää huolta[/QUOTE]

Näin itsekin ajattelen ja voisin kuvitella toimivani myös kuten te sitten joskus, kun omia lapsia toivottavasti on. Ihmettelen kovasti, että ovat valmiita riskeeraamaan hyvän ja luotettavan hoitajan josta lapset pitävät.

Sipsejä ja cokista vain minua varten - ei tule koskaan tapahtumaan :)

[QUOTE="opiskelijaäiti";24885293]Tuota... saapiko kysyä mikset ole MLL:n listoilla? Palkkasi olisi 8,2 tunnilta yhdestä lapsesta ja saat kuitin?
Itse olen tuon lisäksi aina maksanut hyvännaisen lisää MLL vahdeille tai nyt vähintäänkin pyöristänyt summan seuraavaan kymppiin.[/QUOTE]

Koska en voi / halua sitoutua hommaan sillä tavalla.

Turun seudulla olis kaipuuta kaks kieliselle hyvälle hoitajalle :)

Harmi perheen lasten kannalta, että menettävät hyvän lastenhoitajan äidin piheyden takia! Kannattaisi ihmetellä asiaa suoraan, ehkä äiti voisi "herätä"...

Kauhean omakehu tämä ap. Ja lapsellinenkin vielä, kun ei selvitä kunniallisesti välejä. Minä en kyllä palkkaisi ihmistä, joka ei uskalla asioita selvittää eikä oikeuksistaan pitää kiinni.

Kauhean omakehu tämä ap. Ja lapsellinenkin vielä, kun ei selvitä kunniallisesti välejä. Minä en kyllä palkkaisi ihmistä, joka ei uskalla asioita selvittää eikä oikeuksistaan pitää kiinni.
Mä en tekisi töitä ihmiselle jonka kanssa pitäisi lähteä vääntämään asioista ja pitää oikein repiä oikeuksiaan.

• Tykkää
Reactions: teajohanna
Oletko puhunut isän kanssa? Jos äiti on noin pihi, niin ehkä isä voisi aloittaa palkanmaksamisen?

Itse oli joskus dogsitterinä yhessä perheessä jossa äiti oli pirun pihi, jakso kans marista tuosta ruokapuolesta. Siellä se oli perheen isä joka käsitteli niitä rahoja, ja hyvä niin. Varmasti äiti olisi ollut pirun pahana aina kun ois "joutunu" maksamaan jotain...

Jaa, minusta taas tässä nyt ei ole AP:n syy jos tuli kohdelluksi väärin. Totta on että voisi tuosta asiasta sanoa, mutta jos ei halua/ jaksa alkaa vääntää 15 eurosta niin ihan hyvä tapa on sekin että jättää loput yhteydenottopyynnöt huomioimatta. Toisaalta silloin voi aikuisten oikeasti käydä niin ettei perhe koskaan tajua mikä meni pieleen.

Hyvälle lastenvahdille on kyllä töitä ja sana kiertää. Minä palkkaisin mielelläni sellaisen aina välillä. Niitä huonoja kun on tullut vastaan ihan riittävästi. Yksi hyvä opiskelijatyttö meillä on mutta vaihtaa tammikuussa paikkakuntaa, ja sitten olen ilman lastenvahtia.

[QUOTE="perheenäiti";24885503]Oma kehu se on joka työmarkkinoilla ratkaisee. Seinaruusu nysväri jää ilman töitä ja palkkaa.[/QUOTE]

Työntekijän pisteet romahtaa viimeistään siinä vaiheessa, kun aletaan haukkua entistä työnantajaa.

Missä kohtaa olen mielestäsi kehunut itseäni? Kertomalla että perheen lapset pitävät minusta ja että olen luotettava hoitaja heille?

Etkö itse palkkaisi lapsillesi hoitajaa joka työhaastattelussa kertoo olevansa vastuuntuntoinen tai josta lapsesi pitävät? Palkkaisitko sitten sen joka ei sano mitään positiivista itsestään vai pitääkö olla ihminen joka varta vasten vähättelee itseään?

Outoa ajattelua.

Mä olen sitten varmaan aina ollut alipalkattu. Hoidin vuosia 4 eriperheen lapsia, yhdessä perheessä 6, toisessa 3, 2 ja 1 lapsisia perheitä ja väliin esim. perhe jossa oli yksilapsi tuotiin joku lisälapsi jos lastenhoitajaa ei ollut muualta saatavilla.
Menin illalla ja yleinsä aamulla lähdin ja sain 20€.
Illalla annoin lapsille ruuat, laitoin nukkumaan, saatoin siivoilla ja aamulla annoin lapsille aamupalaa, jotta vanhemmat saivat nukkua ja joskus olin vielä lasten kanssa ulkonakin.
Olin lähes joka vklp jossakin perheessä, raha ei sinänsä ratkaissut, koska tykkään olla lasten kanssa ja pidin kaikista paljon ja tulimme hyvin toimeen, toki taskurahakin oli aina plussaa..:)

Yhteistyössä