Uskomatonta lastenhoitajan kohtelua - vai onko tällainen saituus ja natkuus normaalia perheenäideillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lotte"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lotte"

Vieras
Olen 24-vuotias opiskelijatyttö ja sain viikonloppuna tarpeekseni babysitterin hommista - ainakin tässä perheessä! Olen ollut heidän käytettävissään vuoden ja nyt riittää. Sääli, sillä lapset ovat aivan ihania (2 tyttöä ja poika) ja pitävät kovasti minusta. Ja on ollut ihan kivaa vaihtelua käydä silloin tällöin hoitamassa heitä, plus tietysti taskurahaahan opiskelija tarvitsee aina.

Syy siihen, että mitta täyttyi on perheen vanhempien ja eritoten äidin SAITUUS!! Muutama esimerkki; menin hyvää hyvyyttäni la-illaksi heille, kun vanhemmilla oli menoa. Kun he myöhään illalla tulivat kotiin sain työtunneista palkan - vain huomatakseni, että palkasta oli vähennetty 3 tuntia oma-aloitteisesti. Samalla perheen äiti kysyy muina naisina, että voisinkohan tulla seur. viikolla heille koko päiväksi, jotta hän voisi suorittaa suursiivon - mutta voisin silloin katsoa heille pienen hinnanalennuksen!?! Mun sovittu tuntiliksa heillä on 5 euroa!! Ja vielä tuosta pitäisi alennus antaa.. En kai minäkään nyt mikään vapaaehtoistyöntekijä ole, vaan köyhä opiskelija.

Mutta syy mikä katkaisi kamelin selän on tämä: lauantaina lähteissään tämä äiti ruokien ym. ohjeistuksen lomassa mainitsi, että voin myös syödä illalla heillä lasten kanssa OMAN TUNNON MUKAAN?!? Ihan kuin söisin heidät vararikkoon...?? Tuo oli todella loukkaavaa. Olen aiemmin heillä ollessani korkeintaan keittänyt kahvit ja syönyt yhden kahvileivän lasten seurana. Ehkä se oli sitten liikaa. Hävytöntä!

Mulla jäi nyt epäselväksi se, miksi sun palkastasi oli vähennetty kolmen tunnin osuus ja miksi sun pitäisi antaa heille alennusta? (tuo 5 € per tunti on jo muutenkin aikamoinen polkuhinta)