"Uskomaton näytelmä: Yle-toimittaja Renaz Ebrahimi hyökyi absurdilla tavalla avaruustähtitieteen professori Esko Valtaojan kimppuun"

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Asiaa taas kerran Riikka Purralta ”Superjärkyttävää on tämä, mitä annamme meille ja maallemme tehtävän. Silmät auki, suomalaiset. On aika sanoa vastaan.”

Ja Seida Sohrabilta, tosi fiksu mamu.

”Tässä on esimerkki tästä sairaasta woke-kulttuurista, joka on saavuttanut Suomen. Liike vaatii puhdasoppisuutta kuin fanaattinen uskonto. Kiitos
@marjasannikka
tärkeän aiheen esille nostamisesta ja Esko Valtaojalle haluaisin sanoa, että kiitos”
 
Mitäs kun mulle tuli henkilökohtaisesti turvaton ja epämukava olo tuon Renaz Ebrahimin näkemisestä TV:ssä? Hänen pitäisi pyytää minulta julkisesti anteeksi ja lopettaa minua loukkaava käytös. Pysyä siis poissa kaikkialta TV:stä, lehdistä, mediasta jne. Kyllähän minulla on oikeus määritellä mikä tuntuu minusta pahalta. Ei sitä voi kukaan muu määritellä. Sen takia Renazin on lopetattava minua loukkaava toiminta ja kadottava kaikkialta julkisuudesta.

Jos olet sitä mieltä, että tämän minun turvaton oloni, epämukavuuteni ja niin edelleen on lähinnä oma ongelmani ja kyllä Renazilla on oikeus olla esillä, niin..... no aivan. Meillä on oikeus puhua termeillä, käyttää lettejä ja pukeutua intiaanipäähineeseen. Jos joku siitä kokee turvattomuutta ja epämukavuutta, niin se on myös voi voi.
 
vierailija
Ja Valtaoja yritti selittää tyhmälle asioiden ja suhtautumisen muuttumista vuosien aikana. Jos olisin Valtaoja tai joku älykkäämpi tyyppi, on varmaan kauhean rasittavaa olla näiden tyhmien kanssa tekemisissä ja haastateltavana. Eivät ymmärrä niin eivät ymmärrä ja aivan turhaa selittää asiaa, koska ei mene sen jälkeenkään perille.

Tässä yksinkertainen yksinkertaistettu esimerkki asiasta.
Viidenkymmenen vuoden ikään ehtinyt vaahtosuklaaherkku neekerinpusu saa ensi syksynä uuden nimen. Makeisia valmistava porvoolainen sukuyhtiö Brunberg Oy vaihtaa neekerinsuukkojen nimen soveliaammaksi "Brunbergin suukoksi".
 
  • Tykkää
Reactions: Latimeria
vierailija
vierailija
vierailija
Mitäs kun mulle tuli henkilökohtaisesti turvaton ja epämukava olo tuon Renaz Ebrahimin näkemisestä TV:ssä? Hänen pitäisi pyytää minulta julkisesti anteeksi ja lopettaa minua loukkaava käytös. Pysyä siis poissa kaikkialta TV:stä, lehdistä, mediasta jne. Kyllähän minulla on oikeus määritellä mikä tuntuu minusta pahalta. Ei sitä voi kukaan muu määritellä. Sen takia Renazin on lopetattava minua loukkaava toiminta ja kadottava kaikkialta julkisuudesta.

Jos olet sitä mieltä, että tämän minun turvaton oloni, epämukavuuteni ja niin edelleen on lähinnä oma ongelmani ja kyllä Renazilla on oikeus olla esillä, niin..... no aivan. Meillä on oikeus puhua termeillä, käyttää lettejä ja pukeutua intiaanipäähineeseen. Jos joku siitä kokee turvattomuutta ja epämukavuutta, niin se on myös voi voi.
Valitettavasti logiikalla ei ole tässä asiassa osaa eikä arpaa. Sinä olet ilmeisesti valkoinen mies ja sen takia olet väärässä. #intersektionalismi #blm
 
Suhteessa Yhdysvaltojen kulttuuriin on hassua, että Suomessa ikään kuin vaaditaan että valkoinen ihminen saa käyttää n-sanaa juuri vaikkapa esimerkin omaisesti. USAssa jokainen tietää ettei se käy. Siellä räppärit käyttävät tietysti koko ajan ja se on ok. Miksei sitä itseään saa haukkua.
Suomen ja USA:n kulttuurit tässä suhteessa eroavat toisistaan, ja USA:ssa vaikuttaa orjamenneisyys.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Oli taas niin hirveetä skeidaa, etten pystynyt katsomaan loppuun. En ole cancel-kulttuurin kannattaja, mutta henkilökohtaisesti joudun kyllä jättämään Renazin katselematta, kuuntelematta ja lukematta. Ei vaan kykene.
 
Mites se menee oikeasti?
Siis kyllä pitää tarkastella näitä määrityksiä puhtaasti geenien pohjalta.

Ei suvakki #55, ehkäpä pellavapäinen ja kalvakkaihoinen nainen varmaan määrittele itseään somaliksi, jos on asunut siellä pari vuotta, ja osaa puhua kieltä auttavasti ja ymmärrettävästi.

Hän on kyllä Somalian kansalainen, jos on saanut paperit siitä. Mutta täysin suomalainen perimältään, jos esisukunsa ovat asustelleet täällä jo vaikkapa 10 sukupolven ajan.
 
Ai kamala mikä hurrikaani tuo nainen. :eek: Jos olisin mies ja vaikka tuo olisi valkoihoinen, en ottaisi kyllä vaimokseni. :eek:
Ei kuunnellu Eskoa useinkaan, vaan hoki agendaansa.

-"Valkoisten pitää olla joissakin keskusteluissa hiljaa" - ai missä rotujen tasa-arvo?
-"Ei ole käänteistä ras_ismia" - ärsyynnyin erittäin paljon tuosta, koska tunnen esim. rom_aneja, ja heillä on hyvin ras_istinen asenne valkolaisia kohtaan.
 
vierailija
Minusta suomen kieli pitäisi kieltää vähintään kuukaudeksi. Kaikki muut ilmaisumuodot ja kuelet olisivat ok.
Lisään vielä. Sanna Ukkola voisi pitää taukoa kirjoittamisessa ja harrastaa tovi faktantakistusta:

'kulttuurisesta omimisesta on johtanut siihen, että saamelaisia käsitöitä ei enää uskalleta ostaa ja liikennemerkkejä muutetaan sukupuolineutraaleiksi.'
Tämä liikennemerkkiasia pitäisi olla jo kaikille selvää pässinlihaa.
Olen kateellinen nykynuorille. Romeo ja Julia-tarina on ollut aina mielestäni sekopäinen eikä tippaakaan romanttinen.
 
vierailija
Ai kamala mikä hurrikaani tuo nainen. Jos olisin mies ja vaikka tuo olisi valkoihoinen, en ottaisi kyllä vaimokseni.
Ei kuunnellu Eskoa useinkaan, vaan hoki agendaansa.

-"Valkoisten pitää olla joissakin keskusteluissa hiljaa" - ai missä rotujen tasa-arvo?
-"Ei ole käänteistä ras_ismia" - ärsyynnyin erittäin paljon tuosta, koska tunnen esim. rom_aneja, ja heillä on hyvin ras_istinen asenne valkolaisia kohtaan.
Vai että vaimoksi.


Lisää poppareita!! :D:D buahahahaaa!
 
  • Haha
Reactions: Echo

Yhteistyössä