Uskikset hoi, kyssäriä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sellainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sellainen

Vieras
Mikä on kutsumuksesi? Mistä tiesit ja tunnistit sen? Onko palveleminen ilman suuri tunteita kutsumusta. esim. kuorossa palveleminen. Tai sitten ystävänpalvelu?

Mistä tiedän kutsumukseni. Onko se mielenkiinnon kohteeni, joka on hyvinkin vaihteleva. Onko se sitä, että autan tarvittaessa seurakunnassa tai muuallakin ihmisiä. Voiko siivous olla kutsumusta?

Onhan noita "armolahjatestejä". Tai voi itse miettiä. Jos tarkoitat samaa kuin ns. armolahjoilla. Kyllä käytännön työn tekeminen on arvokas asia ja voi olla kutsumus siihen.

En minäkään oikein tiedä mikä on mun kutsumus. Toivon et ihan arkinen elämä ja toisten auttaminen riittää. Tosin en kuulu mitenkään erityisen karismaattiseen seurakuntaan, joten armolahjat ja kutsumus on ehkä eri tavalla esillä kun jossain missä niitä enemmän korostetaan.

kutsumus- itse noin äkkiseltä kohdaltani ajateltuna kutsumus on mielekäs työ seurakunnassa. Työ jota teen ajoittain tai säännöllisesti.
Minusta ei ole kaikkee mutta sen minkä teen pyrin tekeen hyvin.

Mielestani sita "kutsumusta " kaytetaan joskus ilmaisemaan tyota joka olis jalompaa kuin ihan tavallinen tyo.
Mun "kutsumus" on olla vain ihan tavallinen isa ja olla hitsari kaivoksella.

Mä luulen, että kutsumus on sitä, että Jumala on kutsunut tekemään jotain, palvelemaan muita ihmisiä jossain työmuodossa. Mun kutsumus ei ole olla äiti, vaikka se olenkin. Eikä mun kutsumus ole sairaanhoitaja, vaikka sekin olen ja vaikka sitä ammattia kutsutaan kutsumusammatiksi. Minä vain halusin siihen ammattiin, en koe, että Jumala olisi minut siihen kutsunut. Mutta seurakunnassa eri palvelutöitä teen, pienimuotoisia, keittiöllä jeesaan, nuoria kuskaan retkille, saatan jopa välillä pyhäkoulua vetää. Mutta MIKÄ ON MINUN KUTSUMUS =), anteeksi huuto, mutta kun mää en tiiä!! :D
Ehkä mä liiaksi odotan jotain suurta. Onko suurta olla paikalla vaan, olla saatavilla muille?

joo, todellakin on suurta olla paikalla vaan, saatavilla muille. vaikka minusta nuo kutsumus jutut on enimmäkseen humpuunkia, sorry! kielilläpuhumiset jne. suurinta rakkautta on sellainen mikä ei hae kunniaa itselleen ja nosta omaa egoa "kutsumustyöllä" vaan tekee sen puhtaasti omasta tahdosta ja rakkautena, ilman suurta meuhkausta...

[QUOTE="leena";24558052]tekee sen puhtaasti omasta tahdosta ja rakkautena, ilman suurta meuhkausta...[/QUOTE]

Niin, eikö tuo ole kutsumusta? En tarkoita meuhkaamista, vaan oman paikan löytämistä jossain palvelustehtävässä. Esim. nyt sitten vaan siinä, että on nuorille saatavilla kuskin roolissa :D