Uskaltaiskohan sitä aloittaa...

lumihiutale82

Aktiivinen jäsen
17.08.2006
3 088
0
36
Uuden vuoden ilman pillereitä.
Mies niin kovasti haluaisi oman lapsen ja ehkä minäkin vielä yhden haluaisin.....oon kyllä todella epävarma.

Sektio tulossa varmasti ja pelottaa aivan kauheesti etukäteen. :/ oli viime kerta niin kamala.

Ja kyllä sitä miettii että miten jaksaa kolmen kanssa vaikka mies onkin apuna....toisaalta haluaisin tehdä lapsen nyt ja sitten ne olis siinä.

Tälläisiä mietteitä tänään..

joo ehdottomasti kannattaa olla varma. Itse olin täysin varma ja silti välillä väsyttää ja kyllä-tunnustan- jopa harmittaa että tuli vielä alettua tähän rumbaan.

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Mies niin kovasti haluaisi oman lapsen ja ehkä minäkin vielä yhden haluaisin.....oon kyllä todella epävarma.

Sektio tulossa varmasti ja pelottaa aivan kauheesti etukäteen. :/ oli viime kerta niin kamala.

Ja kyllä sitä miettii että miten jaksaa kolmen kanssa vaikka mies onkin apuna....toisaalta haluaisin tehdä lapsen nyt ja sitten ne olis siinä.

Synnytyspelon takia ei kannata jättää lasta hankkimatta, mut jos muita syitä, niin mieti sit tarkkaan.

Tuossapa muuten "vinkkiä" kaikille, jotka haluavat ns. mukavuussektion...

kolmen kanssa menee sitten jo rutiinilla, ei se sen kamalampaa ole kuin kahdenkaan kanssa. Itse asiassa meillä taitaa jostain syystä olla elämä seesteisempää nyt kolmannen jälkeen kuin mitä se muutama vuosi sitten oli toisen jälkeen. Koen olevani äitinä nyt jotenkin "seesteisempi", jos ymmärrät, mitä ajan takaa. Tietysti tää kaikki riippuu myös lapsista ja siitä, millä ikäerolla heidät on saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoenix:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:

Synnytyspelon takia ei kannata jättää lasta hankkimatta, mut jos muita syitä, niin mieti sit tarkkaan.

Tuossapa muuten "vinkkiä" kaikille, jotka haluavat ns. mukavuussektion...

synnytyspelko se on kyllä suurin syy....edellisellä kerralla kuiteskin meinasi henki lähteä minulta ja vauvalta :/

Harvemminpa tuollaiset kokemukset taitaa uusiutua eli siitä vain rohkeasti. Sektioon liittyvistä peloistasi voit sitten puhua neuvolassa ja lääkärin kanssa ja taatusti sektion tullessa pelkosi huomioidaan ja se mitä on viimeksi tapahtunut.

Itse odotan nyt kolmatta, jota mies ei olisi millään alkanut hankkimaan, mutta niin se vain on nyt tulossa. Ja ihan siinä mieskin tätä odottaa nyt mitä noita kahta ensimmäistäkin. Vauvan syntyessä edelliset lapset ovat sitten 4v8kk ja 2v8kk, joten vipinää varmaan tiedossa, mutta en pelkää etukäteen. Meillä on olleet helpot vauvat ja toivon, että tämä olisi samaa sarjaa. :)

Millaisilla ikäeroilla teillä on lapset? Kun meillä on -02 ja -04 ja haaveissa olisi se kolmas vuodelle -09. Millaisia kokemuksia teillä on? Onko "helpompaa" kun ikäeroa tulee reilummin vai millaiset haasteet silloin on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Millaisilla ikäeroilla teillä on lapset? Kun meillä on -02 ja -04 ja haaveissa olisi se kolmas vuodelle -09. Millaisia kokemuksia teillä on? Onko "helpompaa" kun ikäeroa tulee reilummin vai millaiset haasteet silloin on?

mun pojat ovat -02 ja -05 syntyneet...esikoinen oli 3-vuotias kun kuopus syntyi.esikoisella oli kamala uhma ja kuopuksen kanssa oli kaikenlaista vauva aikana....olihan se aika rankkaa varsinkin kun olin yksin lasten kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja rv27:
Harvemminpa tuollaiset kokemukset taitaa uusiutua eli siitä vain rohkeasti. Sektioon liittyvistä peloistasi voit sitten puhua neuvolassa ja lääkärin kanssa ja taatusti sektion tullessa pelkosi huomioidaan ja se mitä on viimeksi tapahtunut.

Itse odotan nyt kolmatta, jota mies ei olisi millään alkanut hankkimaan, mutta niin se vain on nyt tulossa. Ja ihan siinä mieskin tätä odottaa nyt mitä noita kahta ensimmäistäkin. Vauvan syntyessä edelliset lapset ovat sitten 4v8kk ja 2v8kk, joten vipinää varmaan tiedossa, mutta en pelkää etukäteen. Meillä on olleet helpot vauvat ja toivon, että tämä olisi samaa sarjaa. :)

ei varmaan uusiudukaan se viime kertainen mutta pelkkä ajatus sektiosta saa mut kananlihalle :x

Yhteistyössä