En tykkää mennä äitini(a-ongelma) luokse..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyyh

Vieras
Itsekin olen kolmen tytön äiti ja haluaisin viettää tämän päivän ihan vaan perheen kesken oleilemalla kotosalla,eskarilainen vaan lähti risteilyreissulle mummun(anopin)ja papan kanssa aamuvarhaisella:)
Äitini on alkoholi-ongelmainen.Välillä selvänä,mutta yhä useimmin "tuiskussa",ei asu kovinkaan kaukana,n.6km päässä.ja hän on sitä mieltä,että meidän kaikkien sisarusten tulee tulla juuri tänään sinne syömään,asuu yksin,on leski.Vaikka olisi kännissä niin tekee sen ruoan,minkä on aikonutkin,joskus pohjaan palaneena jne.:(( Äitini on tämmöinen,hän tekee "perinteiset"asiat vaikka pakolla,ja sitten suuttuu jos sinne ei mennä,vaikka olen hälle selittänyt että en tule perheineni,jos alkoa on ottanut.Ja uskokaa,olen todellakin oppinut vuosien varrella kuulemaan äänestään jo puhelimessa,että mikä on tilanne..Surullista sitten alkaa väittelemään,kun hän väittää AINA,ettei ole ottanut ja puhelu päättyy riitaan.Sitten mieluummin vaikka menen sinne kuin alan riiteleemään,tulee siitäkin itselle paha mieli..
Mutta tälläisiä alkoholistin lapsen mietteitä näin Äitienpäivänä,vaikeaa...:/

Sama homma meillä, että tiedän ap mista puhut :hug: no sillä erotuksella että minä pidän mun äitiin hyvin vähän yhteyttä ja tietää tarkaan et jos sattuis olee niin et mennää sinne (kutsuttuna toki) ja olis kännissä tai krapulassa niin minä käännyn ovella kannoillani ja sitte pidetään pitkä puhelin hiljaisuus.
Alkkiksen kanssa on vaan pakko itse vetää raja, muuten tollasta saa kestää lopun ikää.

Kyllä täytyy taas keksiä jokin selitys,ettei tarvii riidellä,olen kehittynyt melkoiseksi selitysten mestariksi kyllä jo..Se vaan aina stressaa soitella ja kuulostella,että miltä kuulostaa ja tehdä omat johtopäätökset,huoh..Kiitos.

Oletko nostanut "kissaa pöydälle" missään vaiheessa? Siis kertonut, mitä mieltä olet hänen alkoholinkäytöstään ja että et halua tavata, kun hän on humalassa tai krapulassa. Toinen vierailija sanoi hyvin, että juopon kanssa on pakko itse vetää raja, koska muuten tuo jatkuu niin kauan kuin hänessä henki pihisee. Haluatko jatkaa tuota kuulostelua ja tunnustelua niin kauan kuin äitisi elää? Mietin vaan, miten raskasta tuo on teille kaikille, ja pian omat lapsesikin ovat niin isoja, että tajuavat mistä on kyse. Olisiko niin, että parempi kertarutina kuin ainainen kitinä, äitisi tuntuu manipuloivan sinua ja sinä alistut hänen tahtoonsa. Mieti, mitä ihan oikeasti itse haluat, ei hänen kanssaan ole pakko olla tekemisissä, jos siitä tulee vain paha mieli.