uskaltaisitko jättää 7-vuotiaan tytön yksin kotiin viikoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milanie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja milanie:
Alkuperäinen kirjoittaja kräm ruskeana:
Alkuperäinen kirjoittaja melanie:
Alkuperäinen kirjoittaja tinkiwinki:
siis viikko yksin kotona vai että aamusta iltaan ja yöt vanhemmat kotona??

mut joo siis en.. mut jos on esim: 5h yksin kotona viikon ajan niin voisin

ei me vanhemmat emme olisi kotona vaan new yorkissa.

:laugh: :laugh: Kaikki lapsethan haluavat olla mieluummin yksin kotona kuin New Yorkissa perheen kanssa, selvähän se! Mitä aiotte muuten tehdä New Yorkissa? Haetteko lisää aineistoa porvoolaista satukirjaanne varten?

Töitä. emme hae valitettavasti emme!

Yksin kotona ja Yksin kotona 2. Löytyy lähimmästä leffavuokraamosta ;)

Mä kävin tän alusta saakka läpi ja ei kyllä maininnut siskostaan kun vasta sivulla 5.
Mä ainakin käsitin alun että nämä tytöt jäisivät yksin viikoksi.
Luovutan nyt...ei tajua ei..ihan järjetön koko juttu.
Toivottavasti on joku typerä provo :/

Alkuperäinen kirjoittaja Homemami:
Mä kävin tän alusta saakka läpi ja ei kyllä maininnut siskostaan kun vasta sivulla 5.
Mä ainakin käsitin alun että nämä tytöt jäisivät yksin viikoksi.
Luovutan nyt...ei tajua ei..ihan järjetön koko juttu.
Toivottavasti on joku typerä provo :/

Käsitit aivan oikein. Hän tuli vihdoin järkiinsä..onneksi!

Jotkut osaa olla niiiiin huomionkipeitä niinkuin ap tässä. Voi voi kun pikku marttyyri parka joutuu kärsimään kun ilkeät palstalaiset sanoo pahasti.

Jos sä idiootti oikeasti aloitat otsikolla voiko jättää 7-vuotiaan ja 12-vuotiaan kotiin viikoksi keskenään, niin mitä vastauksia kuvittelet saavasi? Jos niistä lapsista ei halua huolehtia niin ei kannata alun alkaenkaan sellaisia hankkia.

Jos on hoitajaa tulossa paikalle ja kaikki on ihan ok, niin eikö kaikki silloin ole ihan ok? Jos provoat ja alat itkemään että sua syytetään turhasta niin luepa itse taaksepäin juttujasi :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Jotkut osaa olla niiiiin huomionkipeitä niinkuin ap tässä. Voi voi kun pikku marttyyri parka joutuu kärsimään kun ilkeät palstalaiset sanoo pahasti.

Jos sä idiootti oikeasti aloitat otsikolla voiko jättää 7-vuotiaan ja 12-vuotiaan kotiin viikoksi keskenään, niin mitä vastauksia kuvittelet saavasi? Jos niistä lapsista ei halua huolehtia niin ei kannata alun alkaenkaan sellaisia hankkia.

Jos on hoitajaa tulossa paikalle ja kaikki on ihan ok, niin eikö kaikki silloin ole ihan ok? Jos provoat ja alat itkemään että sua syytetään turhasta niin luepa itse taaksepäin juttujasi :laugh:

en provoa ja olin alussa jättämässä tytöt kahdestaan!

Onneksi tulit järkiisi...

Alkuperäinen kirjoittaja Mulla:

Siis miten ees harkitsit jättäväsi nuo kahdestaan! Ei ymmärrä!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Mulla:

Just näin. Älytön ajatus edes harkita jättävänsä tuon ikäiset keskenään, vaikka kuinka joku kävis välillä kattomassa. Kyllä lapsilla pitää olla hoitaja melkein 24/7... Sen tunnin tai pari voi ehkä ilman aikuista olla.

Oli siis ihan pakko kommentoida kun luin tekstejä.... Sinä ap puhuit alussa lasten yksin jättämisestä viikoksi. Et isovanhemmista etkä siskostasi.. Mieti mitä kysyt ja kestä kritiikki täällä jos kuitenkin kommentteja pyytelet.. luulen että itse mietit aluksi yksin jättämistä mutta heräsit kun huomasit kommentit. Joka on todella hyvä koska tuon ikäisiä ei edes mietitä että jätettäis yksin noin pitkäksi aikaa..taisit puolustella itseäsi muka isovanhemmilla ja siskolla!!

16v. saattaisin jättää viikoksi yksin, tosin ehkä valjastaisin omat vanhempani katsomaan välillä tilannetta, en välttämättä siksi, että en usko että lapsi olisi rikki vaan ehkäpä omaisuuteni, 16-vuotiaan käsittelyssä, jos on keksinyt jotkin pippalot pitää, kun vanhemmat on poissa.

Uskon, että 12v. voisi jotenkuten pärjätä, mutta 7v. ei edes 12-vuotiaan seurassa. Ja väittäisin, että hyvin monella 12-vuotiaalla joista tuollainen ajatus, viikko yksin kotona on hieno, niin tulee se karu todellisuus siitä yksin olon raastavuudesta esiin jo ensimmäisen yön jälkeen. Lapsi vaikka jo vaikuttaa yksin toimeentulevalta, on silti vielä sellainen, joka tarvii se aikuisen ihmisen turvan lähelle.

Isovanhemmista puhu sen verran alussa että he tulisivat joka aamu katsomaan.
Mutta niin viikoksi jättäisin sen ikäisen joka pystyisi vaikka asumaankin yksin. Viikko on pitkä aika.
Meinasitteko sitten jäädä sinne jos töitä saatte ja lapset jäisivät suomeen yksin asusteleen?

14v voisin jättää jos joku aikuinen kävisi päivittäin katsomassa ruoan ja että kaikki ok. 14v kanssa 10v voisi jäädä ei yhtään nuorempi.

Ite olin kotona 6 luokalla 3 vuotta nuoremman veljen kanssa kun vanhemmat olivat pikkujouluissa. Jäi mieleen ku pelotti tosi paljon.

Yhteistyössä