Lapsi yksin kotiin nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai, mullahan menee kauemmin kun käyn ulostamassa ja siinäkin voin katketa verisuoni päästä kun on sen verran maha kovalla. Olen kyllä tosissaan sitä mieltä että mulla on käsittämättömän helppo elämä teihin verrattuna, koska mielikuvitukseni ei ole liian vilkas ;)
Sanos muuta...mielikuvitus tekee aika isot tepposet monelle, vaikka oikeasti voi niinkin huonosti käydä mitä mielikuvitus ajattelee.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Voi olla pakko heittää, jos toinen auto ei starttaa ja toista autoa tarvitsen itse. Ja silloin on jo niin kiire, ettei kävellen ehdi. Enkä todellakaan viitsisi lasta repiä sängystä ylös yöunilta 5 minuutin takia. Toivottavasti sitä tilannetta ei kuitenkaan tule koskaan.

Mutta silti edelleen ihmettelen, ettei pyykkitupakäynnissä nähdä mitään pahaa, vaikka silläkin reissulla voi sattua mitä vaan.
Mies laittaa siltä varalta kellonsa aikaisemmin soittamaan jos auto ei starttaakaan?Ja ehtii näin kävellen.
Eikö näin voi tehdä?
Ap:n mies ei todennäköisesti "jaksa" kävellä 2 km:n matkaa.

vieras
Voi olla pakko heittää, jos toinen auto ei starttaa ja toista autoa tarvitsen itse. Ja silloin on jo niin kiire, ettei kävellen ehdi. Enkä todellakaan viitsisi lasta repiä sängystä ylös yöunilta 5 minuutin takia. Toivottavasti sitä tilannetta ei kuitenkaan tule koskaan.

Mutta silti edelleen ihmettelen, ettei pyykkitupakäynnissä nähdä mitään pahaa, vaikka silläkin reissulla voi sattua mitä vaan.
Mies laittaa siltä varalta kellonsa aikaisemmin soittamaan jos auto ei starttaakaan?Ja ehtii näin kävellen.
Eikö näin voi tehdä?
Niin tai ei jaksa herätä aiemmin.

darkstarmama
En jättäisi tuon ikäistä yksinään, enkä isompaakaan ( mulla 2v5kk) jos lähtisin tuollaiselle reissulle. Puku penskalle päälle ja menoksi vasta sitten. Meillä onnistu vuoden ikäisen pukeminen silloin kun nukkui, ei oo iso vaiva, ja kun teillä kerta auto on niin ei tarvii edes koko vaatekertaa laittaa päälle vaan kantaa vaan naperon lämpöseen autoon turvaistuimeen unia jatkamaan. Tai sitten ukko kävelee, nykyäänhän liikutaan muutenkin ihan liian vähän niin ei luulisi pahaa tekevän tuommonen pirtee parin kilsan kävelylenkki.

Uskaltaisitko jättää 1-vuotiaan yksin hetkeksi nukkumaan, jos heittäisit miehesi 2 kilsan päähän pysäkille autolla ja tulisit heti takaisin?
mun mielipide sit vaan:

EI IKINÄ!!!

Pientä lasta ei koskaan saa jättää edes hetkeks!

Mitäs jos matkalla sattuis jotain ja pienesi ois yksin HÄ???

kati
olen jättänyt 1,5v lapsen kotiin nukkumaan ja 5,5v lapsen katsomaan telkkaria (samalla vahtimaan pikkuveljeään) kun vien 4v neidin kerhoon tuohon 100m:n päähän. Siinä menee 2 min. Mutta en ikinä jättäisi pikkuista kotiin jos lähden johonkin pidemmälle!!!

Maalla
minä jätän lapseni joka päivä yksin, kun joudun mememään ulkohuussiin kakkalle, siinä menee välillä aikaa max.5min ja välillä on liukasta voisin vaikka kaatua matkalla, eikä ole naapureita 10km säteellä, mutta minkäs teet en voi ottaa vauvaa mukaankaan jos on paljon pakkasta tai vettä sataa kaatamalla.

Alkuperäinen kirjoittaja kati:
olen jättänyt 1,5v lapsen kotiin nukkumaan ja 5,5v lapsen katsomaan telkkaria (samalla vahtimaan pikkuveljeään) kun vien 4v neidin kerhoon tuohon 100m:n päähän. Siinä menee 2 min. Mutta en ikinä jättäisi pikkuista kotiin jos lähden johonkin pidemmälle!!!
näin uskaltasin tehä jo, kyllä 5,5v. reipas lapsi pärjää sen aikaa pikkusen kans kun äiti käy 100metrin päässä =)

Anteeksi vain mutta jos näkisin että joku jättää 1 vuotiaan ihan yksin nukkuun ja lähtee ukkoa kuskaan 2 kilsan päähän niin melko varmaan soittasin lastenvalvojalle!

v

Eikö näin voi tehdä?
Niin tai ei jaksa herätä aiemmin.
Luulenpa että jompi kumpi noista!

salkkis
Kylläpäs tätä nyt päivitellään, mut siinä ei nähdä mitään, et menee pyykkitupaan ja lapset jää keskenään.

Jos miehelle soittaisi, kun on takaisin kotona ja jos soittoa ei kuulu, niin mies tietää, ettei kaikki ole ok? Tuskin sekään kelpaa, kun varmaan mieskin sillä samalla sekunnilla ajaa bussin kanssa ojaan.
REPS! :eek:))

salkkis
Alkuperäinen kirjoittaja salkkis:
Kylläpäs tätä nyt päivitellään, mut siinä ei nähdä mitään, et menee pyykkitupaan ja lapset jää keskenään.

Jos miehelle soittaisi, kun on takaisin kotona ja jos soittoa ei kuulu, niin mies tietää, ettei kaikki ole ok? Tuskin sekään kelpaa, kun varmaan mieskin sillä samalla sekunnilla ajaa bussin kanssa ojaan.
REPS! :eek:))
Piti tulla naurunaama

vieras
no, mä en jättäisi kyllä. jos on pakko johonki toinen heittää ni sitte lapsi mukaan. mutta tollasesta matkasta jos on kyse niin kävelkööt ukko tai hommatkoon toisen kyydin.

vieras myös
Alkuperäinen kirjoittaja perämaan emäntä:
no jo on mennyt maailma kummalliseksi jos aikuinen mies ei jaksa 2 km kävellä :eek:
ap kirjoitti:

"Voi olla pakko heittää, jos toinen auto ei starttaa ja toista autoa tarvitsen itse. Ja silloin on jo niin kiire, ettei kävellen ehdi. Enkä todellakaan viitsisi lasta repiä sängystä ylös yöunilta 5 minuutin takia. Toivottavasti sitä tilannetta ei kuitenkaan tule koskaan."

Ilmeisesti mies ei voi laittaa kelloakaan aikaisemmin soittamaan ja kävellä jos auto ei starttaakaan..

Yhteistyössä