Uskallatko myöntää käyttäneesi fyysistä rankaisua?

• Viestiketjun aloittaja Rankaisetko fyysisesti
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kyllä olen, en tukistanut, tai luunappia mutta ehkä vielä pahempaa, ottanut vaikka kädestä lujasti kiinni. Tai tönässyt muualle. Mutta en ole yli vuoteen, eikä aikomustakaan enää. Olen kyllä tosi hermoheikko ja usein huudan ja räyhään, ja heittelin tavaroita (tosin kestää noin minuutin korkeintaan). Säälittävää, mutta mun on pakko, muuten kävisin käsiksi lapseen. Ehkä pitäis mennä vihanhallintakurssille, jos sellasia on olemassa. Mutta oikeesti mun lapsi on välillä niin vaikee.

"vieras"
esikkoa olen rankaissut fyysisesti, kuopusta en.
esikon kanssa olin jotenkin herkempi ja kun lapsi on paljon kovapäisempi kuin kuopus, tuota näpsäisyä tapahtui joskus harvoin. myös holding tuli erittäin tutuksi esikoisen kanssa.

vaikka kuopus nyt 1,5 vuotiaana koettelee rajoja ja tekee tuhmuuksia ei ole koskaan tullut edes mieleen nipata. kädestä olen kyllä vetänyt pois jos vaikka rämpyttää tietokonetta jumiin tai hakkaa dvd soitinta.

kai stten
Olen taluttanut vauvaa lyöneen esikoisen käsivarresta omaan huoneeseensa, turhan rivakasti. Kielsin sata kertaa, ja kun silmäni käänsin, veti esikoinen vauvaa nyrkillä päähän. Säikähdin ihan helvetisti ja varmaan sen takia riuhdoin. Kadun asiaa todella paljon.

Kuopus temppuili kerran hampaiden pesussa. Oli takana rankka päivä ilman miestä ja olin itse kuumeessa. Särkylääkkeen voimin yritin selvitä päivästä. Otin kuopusta tukasta kiinni jotta pää pysyi paikallaan ja pesin hampaat. Ennen tätä tapahtumaa olin lahjonut, uhannut, houkutellut, maanitellut ja käskenyt pitämään pään paikallaan. Kadunko? Ihan hemmetin paljon. :( Tunnen edelleen itseni paskaksi noiden tapausten takia.

itse sain tukkapöllyä pienenä, mielestäni useinkin... mutta ei siitä traumoja jäänyt... miks ois jääny, hullua tollanen puhe, pöh pah. Ja mun mies sai remmiä... ja se kuulemma oli hälle ihan oikein, oppipahan taas hetken olemaan.

paskaäiti
olen raivonnut ja käsitellyt kovakouraisesti lapsia, itseäni on hakattu lapsena ja sieltä se raivo kai tulee. olen myös yrittänyt hakea apua tilanteeseen, mutta sitä ei tule. Ikinä en olisi uskonut, että minä olisin mitään muuta kuin lempeä äiti, mutta toisin kävi.

Yhteistyössä