Uskallanko jättää lapset keskenään kotiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kahden vaiheilla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kahden vaiheilla

Vieras
Tänään olisi kolmasluokkalaiset Vanhempainilta ja mies työmatkalla Hesassa:/ En saanut lapsille hoitajaa, ja mietinkin jos jättäisin lapset kotiin siksi aikaa. lasten iät siis 9, 7 ja 3.

mitä mieltä te äidit?

Mä en noin pitkäksi aikaa uskaltaisi jättää, en edes meidän 4,5-vuotiasta 7 ja 9 vuotiaiden kanssa. Vajaat ½h ovat nuo olleet keskenään. Voisitko ottaa pienimmän mukaan?

meidän lasten vanhempainillassa on ollut aina mukana pienempiä sisaruksia. ajattelimme itsekin jakautua lasten vanhempainiltaan ja ottaa nuorimman mukaan jommankumman vanhempainiltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minä myös;24568684:
Minulla myös, uskallanko jättää 13v, 8v ja 2v kotiin?

Kyllä, jos lapsensa tuntee niin 13v selviää 2v:n kanssa sen hetken ja 8v jo pärjää ihan ominensa!! DVD pyörimään, iltapala valmiiksi esille ja saavat siinä hyvin ajan kulumaan. Ap:lle neuvo, vie 3v naapuriin hoitoon ja jätä isommat keskenään!

Mun nähdäkseni vanhempainillassa ei ole ollut kertaakaan mitään kovin merkittäviä asioita etteikö sieltä voisi olla poiskin. Eli yksin ei ainakaan noin pientä voi jättää.

en menisi ollenkaan. En jättäisi 3v isompien vastuulle, mutta en tosiaankaan raahaisi 3v myöskään häiritsemään vanhempainiltaa. Tärkeitä asioita puhutaan ja minusta päiväkotien ja koulujen vanhempainillat eivät ole lapsille tarkoitettuja. Siellä pitää voida keskittyä olennaiseen. meillä luki oikein eskarin vanhempainillan lapussa, että tilaisuus tarkoitettu vain aikuisille.

Pienemmälle hoitaja kotiin . Mä en inhoo mitään muuta niin paljon kuin että vanhempainilloissa on pikkusisaruksia jotka juoksee huutaa ja riehuu kuuntele ja juttele sit siinä rauhassa :(
Vanhempainillat on tarkoitettu aikuisille .

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;24568935:
No en jättäisi vielä tässäkään tapauksessa...

Minkä ikäisiä lapsia sinulla mahtaa olla tällä hetkellä :O Kyllä minun 13v, aloitti siis kasiluokan, on aivan valmis kaksivuotiaan hoitajaksi, etkä luota lapsiisi vai onko ne huonosti kasvatettuja????

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;24568935:
No en jättäisi vielä tässäkään tapauksessa...

Niin on ajat muuttuneet, mäkin nuorena olin 13 vuotiaana lapsenvahtina tutun lapsille pienin oli just joku 2 v. Omista sisaruksista vielä kun on kyse niin luulisi tuon porukan pärjäävän, mutta mä sit olenkin kai edesvastuuton :)

Alkuperäinen kirjoittaja minä myös;24568684:
Minulla myös, uskallanko jättää 13v, 8v ja 2v kotiin?

Minä voin jättää 13-vuotiaani 3-vuotiaan kanssa useammaksikin tunniksi. On erittäin vastuullinen ja osaa toimia myös hätätilanteessa. 14-vuotiastani en voisi vielä jättää.

Joten riippuu täysin lapsista.

[QUOTE="hip";24568964]Niin on ajat muuttuneet, mäkin nuorena olin 13 vuotiaana lapsenvahtina tutun lapsille pienin oli just joku 2 v. Omista sisaruksista vielä kun on kyse niin luulisi tuon porukan pärjäävän, mutta mä sit olenkin kai edesvastuuton :)[/QUOTE]

Mie olin 13-vuotiaana palkattuna lastenhoitajana neljä- ja kaksivuotiaille koko kesän :). 1980-lukua elettiin...

En jättäisi lapsia sisarusten hoitoon kummassakaan tapauksessa. En myöskään ottaisi lasta mukaan vanhempainiltaan.

Näitä vanhempia aina riittää, jotka raijaavat vuodesta toiseen jonkun sisarussarjan nuorimmaisen mukaan, ja järjestävät näin oman "shown" siellä illassa.

Vanhempainilta on tarkoitettu nimensä mukaisesti vanhemmille eikä lapsille. Vuosien mittaan on ollut jopa niitä vanhempia, jotka tuovat sen koululaisenkin sinne iltaan mukaan...

Yhteistyössä