Upeaa olla yrittäjä, kiitti vaan kuka sitä lamaa jaksaa jauhaa

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja SuloinenMyrkynkeittäjä:
Ja teidänkaltaiset ihmiset pitää parturi-kampaajat arvossaan :heart: , moni kun surauttelee tarjoustalon tms koneella jälkikasvun hiuksia, kun "muuten tulee liian kalliiksi." :D
Mulle ei tulis mieleenikään ruveta surauttelemaan junnun päätä edes Stockmannin vehkeillä. Luultavasti toi ei puhuis mulle sanaakaan kahteen vuoteen, jos niin tekisin :D

 
vieras
Tää on kyllä niin tätä. Nousukaudella saa hehkuttaa, kunka taaaas on asuntojen hinnat nousseet ja kuluttaminen on kivaa. Kaikkien mielestä se on ihan normaalia uutisointia. Sitten kun uutisoidaan, että ei enää menekään ihan niin hyvin, niin se on sitten lamanlietsontaa.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
kyllä minä sen ainakin hokaan, mut on tullu huomattua myös se että palkankorotukset ei todellakaan näy missään kun lähes KAIKKI VÄLTTÄMÄTTÖMÄT kuten ruoka, sähkö yms... on kallistunu tosi paljon.. eli sitä rahaa vähemmän tärkeisiin jää vain vähemmän.
Mutta näinhän se on aina ollut, että kun palkat nousee, nousee hinnatkin. Viime kädessä se on aina kuluttaja, joka ne palkankorotukset maksaa.

 
anne
voi kun mä niin haluisin kampaajalle!! ja usein :)
mutta kun jostain on tingittävä kun jäi kht ja on vaan miehen palkka josta maksat isot lainat ja sähkölaskut, isot ruokalaskut sun muut

ja kun kampaajalla käyntikään kun ei ole halpaa, ymmärrän kyllä että onhan heidänkin saatava palkkansa tehdystä työstä ja muista kuluista....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja lohikäärme:
kyllä minä sen ainakin hokaan, mut on tullu huomattua myös se että palkankorotukset ei todellakaan näy missään kun lähes KAIKKI VÄLTTÄMÄTTÖMÄT kuten ruoka, sähkö yms... on kallistunu tosi paljon.. eli sitä rahaa vähemmän tärkeisiin jää vain vähemmän.
Mutta näinhän se on aina ollut, että kun palkat nousee, nousee hinnatkin. Viime kädessä se on aina kuluttaja, joka ne palkankorotukset maksaa.
näinhän se on....

 
vieras ja logiikka
Alkuperäinen kirjoittaja bensanpolttaja:
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän:
Eipä ole herkkua tämä kuljetusalakaan, ainoa mikä kasvaa on v***tus ja polttoainelaskut :kieh:
Polttoainehan laskee koko ajan!
Kyllä, polttoaineen litrahinta laskee ja se on ihan kiva.

Mutta kun taksat on mitä on vaikka klausuuli löytyy, kuskien palkat ja muut kulut nousee niin kilometrejä on ajettava itse lisää sen mitä työaikalaki sallii eli dieselin kokonaiskulutus nousee litroissa kun km tulee lisää niin polttoainelaskun kokonaissumma nousee vaikka litrahinta pienenee. Get the picture?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Sama juttu on ystävälläni. Kaikki vahtoaa lamasta ja ihmiset vetää kukkaron nyörit tiukemmalle, niinpä sitten asiakkaatkin kaikkoavat.. Ei kivaa.
Tää on niin totta! Kun laman uhatessa pitäis kaikenkin uhalla kuluttaa, niin saatais raha liikkeellle ja lama vältettyä. Miksi tätä ei uutisissa ikinä sanota? Kun nyt nekin, joilla ei ole lainaa ja on takuuvarma työ, eivät uskalla kuluttaa niinkuin ennen. -> takuuvarma lama.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sama huomattu:
Mulla fysioterapiayritys.Yleensä vuoden vilkkainta aikaa,nyt varaukset lähes nollassa =( Ei paljon ihmiset itseensä sijoita,siitä tingitään ekana.
Mä ainakin yritän, just varasin aluksi kaksi aikaa hieroja/fysioterapeutille. Pakko, muuten loppuu kohta se oma työnteko :(
 
vieras
no riippuu paljon alasta.. ihmettelen jos kampaamoon vaikuttaa :eek: kasvaahan ihmisten tukka aina... mä töissä lastenvaateliikkeessä, eikä ole vielä ainakaan meillä näkynyt lama =) tuntuu että enemmänkin ostetaan pientä lahjaa lapselle, kun suuret lahjat, taulutelkkarit ja tietokoneet ehkä jätetään ostamatta.. =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihmettelen jos kampaamoon vaikuttaa :eek: kasvaahan ihmisten tukka aina... .. =)
Hiukset voi värjätä itse ja naapurin kanssa voidaan leikata ristiin ja laittaa permiksiä, lasten tukan ainakin voi leikata itse ja talvi pelastaa kun voi käyttää pipoa. tai naiset päättää kasvattaa pitkän tukan jota voi pitää kiinni tai käyttää pinnejä tms, ei tarvi kun latvoista leikata pahimmat 3 kk välein :whistle:
 
Surim
On ok surautella Tarjoustalon koneella lasten hiuksia - kampaajien taksat kun ovat pilvissä. Tekevät myös paljon pimeesti, montako kertaa olet saanut kampaamokäynnistä kuitin? Itselläni suorat pitkät hiukset ja pelkkä latvojen lyhennys 20 e - toimenpide kesti kokonaiset 5 minuuttia. Toivottavasti lama tuo hintoja alas ja lisää kilpailua.
 
N
Alkuperäinen kirjoittaja Surim:
On ok surautella Tarjoustalon koneella lasten hiuksia - kampaajien taksat kun ovat pilvissä. Tekevät myös paljon pimeesti, montako kertaa olet saanut kampaamokäynnistä kuitin? Itselläni suorat pitkät hiukset ja pelkkä latvojen lyhennys 20 e - toimenpide kesti kokonaiset 5 minuuttia. Toivottavasti lama tuo hintoja alas ja lisää kilpailua.
Minä saan kampaajaltani kuitin joka ikinen kerta, vaikka onkin lapsuudenajan ystäväni niin ei ole koskaan ehdottanut pimeitä hommia.
Käyn kuuden viikon välein värjäämässä ja leikkuuttamassa omat ja poikani hiukset aina leikataan. Kampaajasta en tingi, vaikka kuin ois tiukkaa. Minulta on aina lapsena äiti leikannut luonnonkiharan tukkani enkä sitä samaa suostu lapsilleni tekemään!
 
Gluteus maximus
minä ainakin olen lopettanut kampaajalla käymisen kokonaan. On nyt jo niiin sikamaiset hinnat, että ei tosikaan. Täällä saa maksaa lasten hiusten tasoittamisesta 20 euroa/ per lapsi. Omat hiukset maksaa aina vähintään sen 40-50 euroa! Ei kiitos enää!
 
niita
Täälläpäin maksaa mun hiusten (pitkät! ) leikkaus ja värjäys 130 euroa... Ja mä en edes halua uutta mallia, vaan että huonot latvat pois ja otsatukan tasoitus, mutta silti. Siksi en enää värjääkään hiuksia kampaajalla, vaan vedän kotona yksvärisellä, ihan ok lopputulos, ei verrattavissa kampaajan tulokseen, mutta pakko se on jostain säästää... Muutenkin näitä sais olla kuukausittain melkeinpä laittamassa. Kaveri on kampaaja koulutukseltaan ja leikkelee tukan ilmaiseksi.

Olisihan se ihana käydä kampaajalla hakemassa uutta ilmettä mutta ei vaan ole varaa maksaa 130 euroa siitä huvista. Päälle lapset n. 20 e tsipale, mies... ei toivoa.
 

Yhteistyössä