Unohtaako synnytyskivun OIKEASTI?

Vai onko se vaan joku legenda? :/
Mietin vaan, kun joskus olen sairauden takia ollut niin kipeä, että joutunut suonensisäisille kipulääkkeille sairaalaan ja niitä kipuja en unohda ikinä |O Mietiskelen tässä, että sattuukohan synnytys enemmän vai vähemmän, kun kunnon suolistokivut? :|

rv.34
 
No jos ymmärsin oikein, niin tää legendaksi väitetty juttu liittyy siihen, että kun se vaavi vihdoin on maailmassa niiden kamalien polttojen jälkeen, loppuu se kipu ihan seinään...Ja näin mulla on siis ollut kolmessa synnytyksessä... ja sitten varsinaisesti tuon kivun unohtamisesta...juu kakkosen synnytys oli pitkä ja kamala ja vannoin silloin, että kalikalla päähän, jos vielä suunnittelen uutta raskautta...Itkun kanssa kerroin ystäville ja läheisille sitä tuskaa mitä olin kokenut...no, sitten iski vauvakuume jälleen ja se kyllä unohdutti/laimensi ne muistot ja kolmas lapsi syntyi n.2v.ikäerolla... :heart:
 
Ei unohda! (eihän, eihän?)

Se mieletön selkäsärky. Repivä kipu reisissä. Tuskallinen jomotus vatsalla.

Ja ponnistusvaiheessa tuska, kun sattuu jo liikaa ja tunnet miten jotain repeää ja se tekee vielä kipeämpää...

Joo. Ei unohda. :) Luojan kiitos.
 
Viblsp
Mulla kokemusta vain esikoisesta, ehti synnytys olla käynnissä melkein vuorokauden ennen kuin lääkäri päätyi sektioon ja silloin se oli helpotus. En varmaan ikinä unohda sitä kun tuntui että vauva tulee väärää kautta ulos. Ja muutenkin ne supistukset pinttyny mieleen.
 
Kyllä mä ainakin oon unohtanut...

Ja se on kai ihan luonnon hommia... ei ihmiset lisääntyisi jos sitä ei unohtaisi. Näin ainakin kovasti vakuutellaan. :whistle:

Kyllä sen piti jossain tuntua, kun kuopuksen kohdalla ilman puudutuksia tuli, mutta mä en kyllä muista mitään muutakuin, että synnyttäminen oli ihanaa... ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Ei unohda! (eihän, eihän?)

Se mieletön selkäsärky. Repivä kipu reisissä. Tuskallinen jomotus vatsalla.

Ja ponnistusvaiheessa tuska, kun sattuu jo liikaa ja tunnet miten jotain repeää ja se tekee vielä kipeämpää...

Joo. Ei unohda. :) Luojan kiitos.
:LOL: :D
 
iiu
9kk synnytyksestä, eikä niitä kipuja enää muista. Muistan kyllä, että sattui niin pirun per keleesti, mutta ei sitä voi enää kuvitella, millaista se oli. Ja tosiaan se epiduraalin jälkeisen kutinan muistan kyllä. Ihan sairas kutina!
 

Yhteistyössä