unilaulu?

  • Viestiketjun aloittaja sointu
  • Ensimmäinen viesti
sointu
mitä iltalauluja laulatte lapsillenne?meillä Sinistä unta veisattu varmaan puoli vuotta ja nyt en enää edes muista muita hyviä.kuitenki tekis jo mieli vaihtaa levyä!
 
Unelma Anelma
Käyppä sivulla www.geocities.com/milajasglobe/laulut.html
Siellä obn heti ekana sininen uni + muita lasten lauluja!
Pitää itekkin tutustua tarkemmin paikkaan. ;)
 
Meillä kotona (kun olin lapsi) ei laulettu unilaulua, vaan äiti luki Pupu Tupunan unilorun. Oli muistaakseni Pupu Tupunan lorukirjan (???) viimeisillä sivuilla. "Nukkumatti se sipsuttaa, unihiekkaa ripsuttaa" \|O
 
Shaina harmaana
Minä yritin lauleskella, kun poika oli pienempi mutta en enää. Poika laulaa itse oman unilaulunsa ja ei sitä kehtaa mennä häiritsemään.. Joka kerta kun sen laittaa nukkumaan, niin se ynisee omaa säveltään. Joka kerta on sama tempo, mutta äänenkorkeus saattaa vaihdella.
 
Zeiza
Sininen uni eka säkeistö:
Joka ilta kun lamppu sammuu ja saapuu oikea yö, niin nukkumatti nousee ja ovehen hiljaa lyö. Sillä on siniset tossut ja niillä se sipsuttaa ja hiipii ovesta sisään ja hyppää kaapin taa. Tai ainakin näin minä sen tytölleni laulan.
Tai saattaa olla Ja sillä on siniset.. ja ...sipsuttaa.Se hiipii...
 
ilta saapuu jo päälle maan, maan korvessa kulkevi, tiitiäinen metsäläinen, ihme ja kumma, sininen uni, hyvin hiljaa, ja sitten monia perinteisiä tuutulauluja, joille en tiedä nimeä...

Tosin hitiksi on tullut Ellan ja Alkesin "Hyvää yötä". Se kyllä täytyy kuunnella cd:ltä =)
 
Meillä lauletaan paljon erilaisia unilauluja, tuo Sininen uni, "Nukkumatti, nukkumatti lasten...", Aa tuuti lasta, Tuiki tuiki tähtönen, Aa aa Heikki jne. Kaikki laulut eivät välttämättä ole unilauluja, tärkeintä on ollut vaan rauhalllinen unettava lauluääni, jotta poika rauhoittuu sänkyyn nukkumaan.
 
Manda83
Meillä lauletaan joka ilta Maan korvessa kulkevi lapsosen tie.Äitini lauloi tätä laulua myös minulle pienenä kun oli nukuttamassa minua.Tämä unilaulu tuli pojalleni ihan automaattisesti. =)
 
Tyttö82
Mun ihan pieni vauvani hiljenee kun laulan,"Kun sängyssä lapsia on yksitoista ja hännät on solmittu yhteen. Kas niin peikko äiti se lapsilleen laulaa sen kaikista kauneimmain laulun, huu aijaijaijai puf, huu aijaijaijaipuf jne.....
 

Yhteistyössä