Ulkomaille muutto ja parisuhdekriisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuusiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuusiska

Vieras
Hei,
onko kenelläkään kokemusta ym. tilanteesta, nimittäin muutimme 3 vuotta sitten ulkomaalaisen mieheni kanssa ulkomaille ja ongelmanani on ollut sopeutuminen uuteen maahan. Nyt kuukausi sitten mieheni ilmoitti halauvansa erota ja on tavannut toisen, jonka kanssa haluaa yrittää aloittaa uuden suhteen. Yhdessä olemme olleet 8 vuotta ja naimisissa 3. Oloni on petetty, sillä hänen työn takia muutimme ulkomaille. Myönnän etten ole ollut esimerkillinen vaimo viimeisinä vuosina, olen ollut melko pohjalla ja itsetunto nollassa ja siihen lisäksi vielä keskemeno viime vuonna.
Asumme vielä yhdessä, sillä olen työtön enkä siksi voi lähteä elämään vielä omaa elämää. Omasta mielestäni suhde on hyvä, mutta miehen mielestä ei ole.

Varmaan jokaiselle parisuhteelle on koetus ulkomaille muutto, ehka viela enemman jos ainoastaan toinen halusi muuttaa ja toinen vain seurasi perassa, ja viela kun paalle lisaa mokusuhteen kulttuuri eroineen on soppa valmis... Asutteko nyt miehenne kotimaassa vai ns kolmannessa maassa? Minka takia koet etta et ole soputunut? Onko sinulla omia ystavia/ harrastuksia, vai vietatko kaikki paivat yksin? Mieti mita haluat elamaltasi ja missa haluat asua jos ero tulee.

Ei ole lapsia. Asutaan ns. kolmannessa maassa ja ystäviä on muutama, harrastuksena kuntoilu.
En ole sopeutunut siksi, että olen ollut niin masentunut ja voimaton aloittamaan elämää täällä. Tosin nyt alkaa olla pikkuisen aktiivimpi olotila, eikä vähiten ero uhna vuoksi.
Ainakin työtä on löydyttävä pikaisesti, aluksi jään tänne ja mietin sitten tarkkaan minne muutan vai muutanko lainkaan.
Outoa tässä on myös se, että mieheni on tuntenut tämän naisen vasta 5 viikkoa ja jo heti suunnittelee elämää hänen kanssaan. Pakko myöntää etten tunne miestäni enään...varmaan klassinen tunne eron aikana.