Ulkmaalaisten tekemät raiskaukset

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hellalettas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

hellalettas

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
5 623
0
36
just oli poliisitv.ssä juttua että suurinosa "ulkomaalaisten "tekemistä raiskauksista o keksittyjä.
On oikeasti oltu jossain jonkun miehen kanssa ja jotta ei näytäisi epäilytävältä pitää keksiä raiskaustarina. Tätä on kuulemma paljon.

menkää sivuille poliisitv.fi ja lukekaa sieltä.
 
Ap just kirjoittikin että siitä oli Poliisi-tv:ssä juttua,eli ei ole ap:n itsensä keksimä juttu vaan ihan tutkittu asia.Ihan edelliselle vieraalle tiedoksi..
 
Jos noin on, niin niille naisille, jotka valehtelevat raiskauksesta, tulisi langettaa tuomio. Tuo tekee niiiiin paljon hallaa oikeasti raiskauksen uhreiksi joutuneille, että ei tuollaista ilman rangaistusta pitäisi päästä tekemään.
 
mun eräs kaveri teki noin. oli baarista varattuna naisena bongannu ihan suomalaisen miehen jonka luona viettäny villit jatkot. aamupuolella kotiin vääntyessään sit tihrustanu kyynelet silmiin ja itkeny miehelle ja myöhemmin poliisille kuinka hänet oli raiskattu ja tuntomerkkeinä "musta tukka, turkkilaisen näköinen, puhu huonoa suomea" :headwall:
 
http://ohjelmat.yle.fi/poliisitv/raportit/joukkoraiskauksista_osa_keksittyja

Joukkoraiskauksista osa keksittyjä

Joukkoraiskaus, etenkin ulkosalla tehty väkivaltainen raiskaus, on harvinaisuus Suomessa. Epäillyt tapaukset nousevat kuitenkin otsikoihin. Tekijöiksi epäillään usein ulkomaalaisperäistä miesjoukkoa.

Emme väitä, etteikö maahanmuuttajien osuus seksuaalirikoksissa olisi suhteellisen korkea, mutta tekemämme selvitys isoimmissa kaupungeissa yllätti. Sen perusteella voi epäillä, että suuri osa joukkoraiskauksiksi väitetyistä tapauksista on liioiteltuja - tai jopa keksittyjä.

Kerroimme marraskuussa tapauksesta, jossa nuori nainen oli keksinyt tarinan, että joukko ulkomaalaisia olisi raiskannut hänet Raisiossa vuonna 2007. Nainen tuomittiin perättömästä lausumasta, väärästä ilmiannosta ja törkeästä kunnianloukkauksesta ehdolliseen vankeusrangaistukseen ja korvattavaa kertyi noin 9000 euroa.

Lähdimme selvittämään, miten muiden ulkomaalaisten tekemiksi väitettyjen joukkoraiskausten tutkinta ja oikeusprosessit ovat edenneet. Kysyimme isoimpien kaupunkien tutkinnanjohtajilta tilannekatsausta 2000-luvulla ilmoitetuista tapauksista. Vastaukset yllättivät.

Paristakymmenestä ulkomaalaistaustaisten tekemäksi epäillystä joukkoraiskausilmoituksesta aniharva on edennyt edes syyttäjälle asti. Tuomiot ovat olleet ankaria, mutta niitä on tullut vain parista-kolmesta tapauksesta. Uhrit ovat olleet lähes aina eriasteisesti päihtyneitä. Poliisille on jäänyt kuva, että tarinaa on usein väritetty ja asianomistajan omaa roolia kaunisteltu.

Seuraavaksi tapauksia tutkineiden poliisien kommentteja eri puolilta Suomea. Tutkinnanjohtajat vastasivat kysymyksiimme anonyymisti, etteivät vastaukset leimaisi ketään yksittäistä rikosilmoituksen tehnyttä naista.

Poliisit puhuvat

"Vuosittain on yksi tai kaksi juttua. Yhtään väitettyä raiskausta ei ole tutkittu sillä nimikkeellä, vaan epäiltyinä seksuaalisina hyväksikäyttöinä, koska niistä on puuttunut väkivallan käyttö."

"Tapauksia löytyi kuusi, joista kolmen tutkinta on keskeytetty. Yhtä tutkitaan yhä ja yksi on mennyt syyttäjälle. Yhdessä tapauksessa tutkinta päätettiin, koska ei ollut näyttöä rikoksesta."

"Poikaystävän halukkuus ilmoituksen tekoon on ymmärrettävä, mutta aika ajoin uhrin haluttomuus haiskahtaa siltä, että on oltu luvattomilla teillä."

"Muutama (joukkoraiskaus)tapaus on uskottava. Yhdestä tuli kovat
tuomiot, kaksi pimeänä. Toisen osalta tekopaikka ihmetyttää: vilkas paikka eikä yhtään havaintoa."

"Lähes kaikissa tutkinta on päätetty epäillyn seksuaalisen hyväksikäytön osalta maninnilla "ei rikosta". Yhdessä tapauksessa juttu on lähdössä syyttäjälle seksuaalisena hyväksikäyttönä."

Blogitekstejä ja
turvattomuutta

Tämän seitsemään isoon kaupunkiin ulottuneen kyselyn perusteella hurjat jutut maahanmuuttajien tekemistä joukkoraiskauksista vaikuttavat liioitelluilta ja ovat omiaan lietsomaan ulkomaalaisvihaa. Huolestuttavaa tässä on myös se, että jos uutisointi ei aina pidäkään paikkaansa, sitä kuitenkin voidaan käyttää hyväksi muun muassa vaalitaistossa.

Seuraavat sitaatit ovat esimerkkejä blogiteksteistä kunnallisvaalien alla viime lokakuussa.

"Joukkoraiskaukset puolestaan ovat lähes yksinomaan maahanmuuttajien tekemiä. Joukkoraiskauksessa tekijäjoukolla on oltava jonkinlainen konsensus, yhteisymmärrys ja hyväksyntä teolle, jotta kaikki joukon jäsenet osallistuvat raiskaukseen. Yhteisymmärrys takaa myös sen, että kukaan joukkion jäsenistä ei ilmianna toisiaan."

"Mielestäni raiskausten määrän huima kasvu on selkeä maahanmuutosta aiheutuva ongelma. Joukkoraiskausten lisääntyminen rikostilastoissamme on toinen selkeä maahanmuutosta aiheutuva ongelma."

Juttuun haastattelemamme rikosylikomisario Kari Tolvanen pitää perättömiä ilmoituksia joukkoraiskauksista erityisen huonoina sen takia, että ne kasvattavat turhia pelkoja. Miksi perättömien tai liioiteltujen seksirikosten syntipukeiksi valikoituvat sitten ulkomaalaistaustaiset miehet? Sitä kokenut rikosylikomisario Tolvanenkaan ei lähtenyt arvailemaan.

On hullua väittää, että ulkomaalaiset tulevat tänne ja raiskaavat joukolla naisemme. Yhtä hullua on kieltää, etteikö olisi yksittäistapauksia, joissa useampi ulkomaalaistaustainen mies olisi näin tehnyt. Ne tapaukset ovat vain todella harvinaisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
entäs nämä joukkoraiskaukset,jossa osallisena oli ulkomaalaisjoukkio?
onko nekin pelkkää valetta!

suurio osa.

Lue poliistitv:n sivuilta

Huoh. Poliisitv:n sivutko ovat ne täysi totuus? Näin yritetään saada rasistisuutta ja ennakkoluuloja pois näitä iljetyksiä kohtaan. Sehän näille somaleille kyllä käy. Saavat taas alkaa raiskaamaan naisia.
 
Tässä poliisitv:n jutussa ainakin puhutaan joukkoraiskauksista. Sillon ei voi yleistää, että suurin osa ulkomaalaisten tekemistä raiskauksista, koska joukkoraiskauksia on paljon vähemmän muutenkin kuin tavallisia raiskauksia.

http://ohjelmat.yle.fi/poliisitv/raportit/joukkoraiskauksista_osa_keksittyja
 
Alkuperäinen kirjoittaja dios:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
entäs nämä joukkoraiskaukset,jossa osallisena oli ulkomaalaisjoukkio?
onko nekin pelkkää valetta!

suurio osa.

Lue poliistitv:n sivuilta

Huoh. Poliisitv:n sivutko ovat ne täysi totuus? Näin yritetään saada rasistisuutta ja ennakkoluuloja pois näitä iljetyksiä kohtaan. Sehän näille somaleille kyllä käy. Saavat taas alkaa raiskaamaan naisia.

aivan, ylen propakandaa?!?
 
Alkuperäinen kirjoittaja kriitikko:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja kriitikko:
Hei hiukan mediakritiikkiä! Ei tohon pollaritelkkariin oo aina uskomista...

kyllä sen kautta on saatu rikoksia selvitettyä

varmasti, mutta on myös syytetty aivan viattomia ohikulkijoita ja jopa näytetty kuvaa tv:ssä...

kyllä sitä normaalissakin elämässä syyttömät kärsivät. esim vain siksi etttä on JOAKUS ollut rikollisissa puuhissa mukaan syytetään, tutkimatta.

tuttuni esim nuoruudessa sai syytteen huoltsikan rahakassan varkaudesta, tyttö oli alle 18v ja paikalta löytyi isot ( miehen jalanjäljet) syytettiin van siksi kuno joskus tehnyt jotkain
 
Alkuperäinen kirjoittaja kriitikko:
Alkuperäinen kirjoittaja dios:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
entäs nämä joukkoraiskaukset,jossa osallisena oli ulkomaalaisjoukkio?
onko nekin pelkkää valetta!

suurio osa.

Lue poliistitv:n sivuilta

Huoh. Poliisitv:n sivutko ovat ne täysi totuus? Näin yritetään saada rasistisuutta ja ennakkoluuloja pois näitä iljetyksiä kohtaan. Sehän näille somaleille kyllä käy. Saavat taas alkaa raiskaamaan naisia.

aivan, ylen propakandaa?!?

Poliisikin valehtelee? Herätkää nyt jo. Jokainen raiskauksesta valehteleva nainen on yhtä paha kuin raiskaajat.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kriitikko:
Alkuperäinen kirjoittaja dios:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
entäs nämä joukkoraiskaukset,jossa osallisena oli ulkomaalaisjoukkio?
onko nekin pelkkää valetta!

suurio osa.

Lue poliistitv:n sivuilta

Huoh. Poliisitv:n sivutko ovat ne täysi totuus? Näin yritetään saada rasistisuutta ja ennakkoluuloja pois näitä iljetyksiä kohtaan. Sehän näille somaleille kyllä käy. Saavat taas alkaa raiskaamaan naisia.

aivan, ylen propakandaa?!?

Poliisikin valehtelee? Herätkää nyt jo. Jokainen raiskauksesta valehteleva nainen on yhtä paha kuin raiskaajat.

En sanonut, että poliisi valehtelee. Mielestäni näiden iljetysten raiskauksia ja ahdisteluja lievennellään todella paljon ja yritellään taputella niitä pois.
Tämä on todella väärin.

 
Esimerkiksi muutaman vuoden takaiset Oulun useat joukkoraiskaustapaukset. Minkä takia poliisit eivät tehneet mitään? Heillä oli todella hyvä piirretty kuva yhdestä raiskaajasta. Tästä raiskaajasta oli todella hyvät ja tunnistettavat tuntomerkitkin. Asiasta ei hiiskuttu juuri mitään ja annettiin vain asian olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dios:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kriitikko:
Alkuperäinen kirjoittaja dios:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
entäs nämä joukkoraiskaukset,jossa osallisena oli ulkomaalaisjoukkio?
onko nekin pelkkää valetta!

suurio osa.

Lue poliistitv:n sivuilta

Huoh. Poliisitv:n sivutko ovat ne täysi totuus? Näin yritetään saada rasistisuutta ja ennakkoluuloja pois näitä iljetyksiä kohtaan. Sehän näille somaleille kyllä käy. Saavat taas alkaa raiskaamaan naisia.

aivan, ylen propakandaa?!?

Poliisikin valehtelee? Herätkää nyt jo. Jokainen raiskauksesta valehteleva nainen on yhtä paha kuin raiskaajat.

En sanonut, että poliisi valehtelee. Mielestäni näiden iljetysten raiskauksia ja ahdisteluja lievennellään todella paljon ja yritellään taputella niitä pois.
Tämä on todella väärin.

No jos luit jutun, niin poliisi on tuota mieltä, mitä poliisitv vain uutisoi. Eli poliisiko valehtelee? Kuka lieventelee, poliisiko? Kuka taputtelee päähän, poliisiko? Miksi se nostaa sinussa vihaa, että ulkomaalaiset eivät olekaan niin pahoja kuin jotkut haluavat valehdella heidän olevan?

 
uskomatonta skeidaa,yllättäen tähän on vedetty ulkomaalaiset mukaan,samalla tavalla sitä esiintyy suomalaistenkin keskuudessa!
kysynpähän vaan,että onko teistä ketään koskaan raiskattu?!
 

Yhteistyössä