Ukko antoi sitten kirjallisen ilmoituksen tulevista "pakollisista" menoista.

  • Viestiketjun aloittaja Milenna76
  • Ensimmäinen viesti
Kurjenkello harmaana
[QUOTE="ap";27941605]Saa kuunnella, mutta kai sä nyt itekkin tajuut että kun on lapsia niin ei tommosta "musiikkia" täällä voi soittaa. Meillä soi yleensä ihan tavallinen radio ja ei sieltä ikinä tule tommosta musaa. Vähän sama asia kai kuin että ei telkusta tuu väkivaltaa alkuillasta.[/QUOTE]

Miten niin ei tommosta musiikkia? Ihmeellinen asenne, meneekö ne lapset pilalle tai rikki tuosta musiikista?
Meillä minä, äiti siis, kuuntelen rockia, tosin Iron Maiden ei oo ihan lemppari, mutte menee sekin. Pojat viisvee laulelee "kauneinkin kukka vielä kuihtuu......tätä maata lapset kiroaa..." No, Radio Rock soi aina autossa! :D Samaa musiikkia on isommatkin lapseni "joutuneet" kuuntelemaan, ja ihan kelpoja noista on kasvanut! :D
 
"vieras"
[QUOTE="zzz";27942293]Onneksi itsellä on nuo avis- ja lapsiajat jo takana. Voi luoja, miten ihan tavallinen nuorena rentokin ihminen saattaa muuttua liiton ja lasten myötä. Ei mitään vapautta kummallakaan, eikun yhdessä kidutaan vaan himassa hamaan ikuisuuteen tai ainakin siihen asti kunnes lapset on täysikäisiä. Viikon hupireissuna yhteiset kauppareissut, kohokohtina saunan jälkeen katotaan yhdessä leffoja ja pelataan jotain pelejä limulasin ääressä. Sunnuntaisin käydään koko perheellä anopin luona syömässä. Pari kertaa vuodessa saa ottaa lasillisen viiniä... jne...


Joo kiitos ei mulle tätä enää ikinä! :D[/QUOTE]

Kieltämättä ei kannata mennä naimisiin, jos ei viihdy yhdessä puolisonsa kanssa, eikä keksi muuta yhteistä tekemistä kuin anopilla käymisen :)

En ymmärrä sitäkään, että hauskaa voi olla VAIN kavereiden kanssa ja VAIN kännissä ja omaa aikaa on vaan se aika, kun ei ole perheenjäseniä 20 kilsan etäisyydellä. Who are these people?
 
[QUOTE="vieras";27942609]Kieltämättä ei kannata mennä naimisiin, jos ei viihdy yhdessä puolisonsa kanssa, eikä keksi muuta yhteistä tekemistä kuin anopilla käymisen :)

En ymmärrä sitäkään, että hauskaa voi olla VAIN kavereiden kanssa ja VAIN kännissä ja omaa aikaa on vaan se aika, kun ei ole perheenjäseniä 20 kilsan etäisyydellä. Who are these people?[/QUOTE]

Tarviiko sen olla joko-tai? Eikö hauskaa voi olla sekä oman perheen että kavereiden kanssa?

En itsekään ymmärrä jos kaikki "vapaa-aika" pitää saada viettää erossa perheestä, mutta ymmärrän sen jos välillä kaipaa sitä omaakin aikaa ja jos puoliso ei sitä hyväksy niin se voi hyvin ahdistaa.
 
Mun mies käy muutaman kerran vuodessa jossain missä on yötä. Mulle sinänsä menot on ok, tuollainen lista ei. Mä saataisin silputa tollaiset listat ( :D ) jos niitä mulle käsiin lykättäisiin, olkootkin siinä menot neuvoteltavissa tai ehdottomia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heavy_metal_äiti;27941719:
Joo-o. Mitä tohon musaan tulee, niin meillä molemmat vanhemmat tykkää metallista. Mm. just tuosta Maidenista. Bon Jovia ei nyt millään muotoa voi heviksi sitten laskeakkaan ja se aiheuttaakkin oksennusreaktion... no joo on niilläkin joitakin biisejä joita voi kuunnella nostalgian nimissä...

Mutta ei meilläkään kotosalla kuunnella metallia. Olen ajatellut asian niin, että kiva että lapset saavat itse löytää uusia musatyylejä. Lapset on 6 ja 4v ja me ollaan pysytty vielä niissä "popsi, popsi, porkkanaa". Vähän klassista tarjoiltu kanssa, mutta se ei maistu, joten ei tuputeta.

Sitten kun pojille tulee ikää lisää, niin kenties he löytävät isänsä hyllystä Metallicat ja Maidenit. Ihan kuin isänsä aikoinaan löysi oman isänsä hyllystä Black Sabbathin ja Deep Purplen.
Parhaiten lapset löytävät niitä uusia musiikkityylejä kun niitä kuunnellaan kotona. Kiinnostus musiikkiin alkaa jo pienenä, jos kotona ei kuunnella muuta kun "popsi posi porkkanaa" voi hyvinkin olla, että lapsia ei kiinnostakaan etsiä uusia musiikkityylejä.
 
"vieras"
Tarviiko sen olla joko-tai? Eikö hauskaa voi olla sekä oman perheen että kavereiden kanssa?

En itsekään ymmärrä jos kaikki "vapaa-aika" pitää saada viettää erossa perheestä, mutta ymmärrän sen jos välillä kaipaa sitä omaakin aikaa ja jos puoliso ei sitä hyväksy niin se voi hyvin ahdistaa.
Nimeenoman VAIN, vaihtelu virkistää kaikessa, mutta kyllä hieman korvaan särähtää, kun alle yksivuotiaan äiti tilittää odottavansa miestä kotiin, jotta saa vihdoinkin lykätä hälle vauvan ja lähteä kuppilaan tapaamaan kavereita - ja sitten ihmettelee, kun eivät ole enää yhtä läheisiä kuin ennen.

Itse myönnän olevani tässä suhteessa ihan tylsä, en ikinä lähde "kavereiden kanssa ulos", käyn kerran kaks vuodessa kaudenpäättäjäisissä/pikkujouluissa. Tosin sitten olen muutoin perheeni (koko tai osan) kanssa viimeisen vuoden aikana käynyt neljässä eri maassa, muutamat risteilyt, viikon kylpyläreissun ja normit teatteri/baletti/elokuva/päiväkylpylä-käynnit, sekä miehen kanssa kahdestaan ravintolassa pari kertaa, yökerhossa kerran, pari. Tällaista on palstan mukaan "kotiin homehtuvan" elämä - ja sopii mulle :D
 
"vieras"
[QUOTE="ap";27941657]Sitäpaitti mun mies sanoo, ettei se viitti huudattaa kotona koska sen mielestä tota musaa pitää kuunnella suht. kovaa.[/QUOTE]

Miehesi on harvinaisen oikeassa, mm. Maiden, Twistd Sisters ja Rammstein pitää kuunnella nimenomaan niin lasit helisee, muuten siitä ei saa kaikkea irti :)
 
  • Tykkää
Reactions: ToDieFor
..
Kyllä meillä on suomenkielisessä musiikissa sensuuria sen suhteen mitä lasten kuullen kuunnellaan. Itse kuuntelen jonkun verran kotimaista punkia ja ei ne sanotukset ole monesti alle kouluikäisten korville. Myös kansitaide on sen verran kyseenalaista että pyrin pitämään levyt pois näkyvistä. Liian vaikeita juttuja selitettäväksi ja asioita joista haluan pitää lapset pimennossa. On vanhemman asia suojella lasta. Englanninkielisessä musiikissa ei ole ongelmaa kun eivät englantia ymmärrä.
 
Eikö se ole vaan hyvä, että tietää noin paljon etukäteen? Voit sitten suunnitella omia menoja. Meillä laitetaan Google-kalenteriin menot heti kun niistä tietää, omien menojen lisäksi myös työmatkat ja toki myös yhteiset reissut.
 
Saraldo
Mun mies kuuntelee Iron Maidenia sekä kaikkea muuta samantyyppistä. Mä taas tykkään mm. Klamydiasta ja Leevi and the Leavingsista. Arvatkaapa, kumman musiikkia on ollut pakko sensuroida......

Mun tyttö lauloi jo viisvuotiaana, että "jos ei viina ja terva ja hauta...." :D Jos laulu on muun kuin suomenkielinen, se on ihan sama millaista musiikkia lapsen kuullen kuuntelee. Lapsihan ei siitä "kuule" kuin melodian, mikä esim. Iron Maidenilla on hienoa! Mutta soitapa jotain Petri Nygårdia, eipä olis kiva kuulla lapsen laulavan vittua ja pillua ja kyrpää. Mun tyttö (nyt 7v.) tunnistaa Metallican kuullessaan sitä radiosta. Meillä soi autossa aina Radio Rock. Tyttö on kuullut kaikenlaista musiikkia hevistä klassiseen ja rockista poppiin ja lastenlauluihin. On tosi kaikkiruokainen musiikin suhteen, mikä on mun mielestäni rikkaus.

Ja mitä tulee noihin miehen menoihin... Kerran kuukaudessa on siis kamala asia? Ja sulla on niitä menoja kuitenkin enemmän? Noihin luettelemiisi pippaloihin aika usein kuuluu alkoholi, joten jos se sua harmittaa, niin eikö ole sitten hyväkin jos jää yöksi? Mä en kyllä ymmärrä sun valitusta noista menoista ollenkaan.....
 
"vieras"
[QUOTE="digeridoo";27942849]Tätä ketjua lukiessa oli pakko kaivaa Iron Maidenin cd:t esille ja pistää taustalle soimaan (ja alle 4v lapsikin jammailee tuota tyytyväisenä, ai-jai..)[/QUOTE]

Vanha musa ja yökerho - meillä pistettiin äsken Ecuador soimaan (vähänks´ Rantarock) :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27942743]Miehesi on harvinaisen oikeassa, mm. Maiden, Twistd Sisters ja Rammstein pitää kuunnella nimenomaan niin lasit helisee, muuten siitä ei saa kaikkea irti :)[/QUOTE]

Ai mikä kardinaalimunaus, samaan volyymillä kuunneltavaan kastiin unohtui mainita Manowar, Accept, Judas Priest ja Warlock :)
 
  • Tykkää
Reactions: ToDieFor
"Äitee81"
[QUOTE="digeridoo";27942849]Tätä ketjua lukiessa oli pakko kaivaa Iron Maidenin cd:t esille ja pistää taustalle soimaan (ja alle 4v lapsikin jammailee tuota tyytyväisenä, ai-jai..)[/QUOTE]

No ei varmana jammaile 4v tuommoista musiikkia tyytyväisenä ellei ole jo pitkään tuputettu sitä samaa. Varmana jos ekan kerran tommosta kuulee niin pelkää tai haluaa musan pois. Turha väittää että tuo "räminä" vetois muksuihin. Tottakai jos sitä pakkosyötetään pienestä pitäen niin sittenhän se on eri. Kun korvat turrutetaan räminällä ja eivät osaa enää nauttia luonnollisesta musasta jne.
 
[QUOTE="Äitee81";27942965]No ei varmana jammaile 4v tuommoista musiikkia tyytyväisenä ellei ole jo pitkään tuputettu sitä samaa. Varmana jos ekan kerran tommosta kuulee niin pelkää tai haluaa musan pois. Turha väittää että tuo "räminä" vetois muksuihin. Tottakai jos sitä pakkosyötetään pienestä pitäen niin sittenhän se on eri. Kun korvat turrutetaan räminällä ja eivät osaa enää nauttia luonnollisesta musasta jne.[/QUOTE]

:LOL: :LOL:

Mitä se semmonen luonnollinen musiikki on?
 
  • Tykkää
Reactions: Endless Sacrifice
"Äitee81"
:LOL: :LOL:

Mitä se semmonen luonnollinen musiikki on?
Normaali musiikki, jossa on melodiaa ja laulua, eikä rääkymistä, mölyä tms. Ja varmana tiedät mitä tarkoitan.

Mua ärsyttää kaikki hevi koska tosi harva sitä oikeesti kuuntelee, mutta sitten jossain palstoilla kaiken maailman hevarit on aina vauhdissa. Sama se on kaikissa kilpailuissa että heviä äänestetään vaikkei sitä moni kuuntele. Jos sitä moni kuuntelis sitä soitettais radiossa tai tulis vaikkapa musakanavilta. Mutta laittakaapas Voice tai MTV niin ei sieltä tuu mitään heviä.
 
[QUOTE="Äitee81";27943017]Normaali musiikki, jossa on melodiaa ja laulua, eikä rääkymistä, mölyä tms. Ja varmana tiedät mitä tarkoitan.

Mua ärsyttää kaikki hevi koska tosi harva sitä oikeesti kuuntelee, mutta sitten jossain palstoilla kaiken maailman hevarit on aina vauhdissa. Sama se on kaikissa kilpailuissa että heviä äänestetään vaikkei sitä moni kuuntele. Jos sitä moni kuuntelis sitä soitettais radiossa tai tulis vaikkapa musakanavilta. Mutta laittakaapas Voice tai MTV niin ei sieltä tuu mitään heviä.[/QUOTE]

Oletkohan sä ikinä kuullutkaan Iron Maidenia? Se on nimittäin aika melodista musiikkia eikä siinä edes öristä.
 
  • Tykkää
Reactions: ToDieFor
"vieras"
[QUOTE="Äitee81";27942965]No ei varmana jammaile 4v tuommoista musiikkia tyytyväisenä ellei ole jo pitkään tuputettu sitä samaa. Varmana jos ekan kerran tommosta kuulee niin pelkää tai haluaa musan pois. Turha väittää että tuo "räminä" vetois muksuihin. Tottakai jos sitä pakkosyötetään pienestä pitäen niin sittenhän se on eri. Kun korvat turrutetaan räminällä ja eivät osaa enää nauttia luonnollisesta musasta jne.[/QUOTE]

Aivan samalla tavoin kuin jos vauvasta asti on lapselle tuputettu jotain justin bieberiä tai timberlakea, niin kai se nyt 4 vuotiaana sitten jo pitää siitä.

Väärä oletus, että jos on lapsena kuullut raskaampaa musiikkia, ei voi enää myöhemmin nauttia klassisesta musiikista. Jos tämä väite pitäisi paikkaansa, minunkaan ei pitäisi voida nauttia metallimusiikista, koska lapsena olen kuullut vain pelkkää klassista musiikkia. Väärin meni ja teoria on käytännössä todettu vääräksi.
 
[QUOTE="vieras";27943058]Aivan samalla tavoin kuin jos vauvasta asti on lapselle tuputettu jotain justin bieberiä tai timberlakea, niin kai se nyt 4 vuotiaana sitten jo pitää siitä.

Väärä oletus, että jos on lapsena kuullut raskaampaa musiikkia, ei voi enää myöhemmin nauttia klassisesta musiikista. Jos tämä väite pitäisi paikkaansa, minunkaan ei pitäisi voida nauttia metallimusiikista, koska lapsena olen kuullut vain pelkkää klassista musiikkia. Väärin meni ja teoria on käytännössä todettu vääräksi.[/QUOTE]

Sitä paitsi metalli ja klassinen musiikki ovat paljon lähempänä toisiaan kuin klassinen musiikki ja pop-musiikki.
 
"ap"
Oletkohan sä ikinä kuullutkaan Iron Maidenia? Se on nimittäin aika melodista musiikkia eikä siinä edes öristä.
Ei ollu mulle, mutta sen voin sanoa että joskus mun ukko yritti mulle vähän tuputtaa noita omia musiikkejaan. Kaikki vähäkin hyvä oli pilattu huutamisella, hakkaamisella ja räminällä. Jollain Ozzy osbournella on sentään hyviä kappaleita kun vaan tajuu jättää räminät väliin.

Mutta sen hevin toinen puoli on se, että kun mun ukko saa heviä ja viinaa, niin meno villiintyy. Siitä on sivistys kaukana. Se musa jotenkin suorastaan motivoi semmoseen sekoilevaan meininkiin. Jääny elävästi mieleen ku joskus kauan sitten se oli kavereineen saunomassa ja kuunteli tosi kovaa jotain heviä ja huusi jotain "Heil and Kill" ja veti raakaa viinaa... sairasta menoa... Muuten ukkoni ei ole rasisti eikä natsi kyllä.
 

Yhteistyössä