Ukko antoi sitten kirjallisen ilmoituksen tulevista "pakollisista" menoista.

  • Viestiketjun aloittaja Milenna76
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tämmösen listan ukko mulle antoi, että tässä olis sen varmat pakolliset menost hiukan yli puolen vuoden sisään. Siis mihin menee kaverien kanssa:

9.2. Kaverin mökille juopottelemaan ja avantoilemaan (yötä)
x.3. Jonkun ryyppyremmin kevätkokous, yötä Tampereella
x.4. Isomman ryyppyrevohkan laivaristeily, to lähtö, su palaa kotiin.
x.5. Jossain vaiheessa ilmeisesti varpajaiset Helsingissä, yötä
x.6. Futisjengin saunailta, kotiutuu arviolta 5:20 ja seuraavana päivänä poissa pelistä
x.7. Jonkun hevijengin keikka stadionilla Helsingissä: ryyppäystä ja teinimäistä sekoilua, yötä taas

Onko liikaa vai pitäskö taas vaan niellä tää paska.
Vai että oikein kirjallisen :LOL: Tollanen paperi kun tyrkättäs mun nokan eteen, niin repisin sen, aikuiset ihmiset pystyy keskustelemaan asioista, ilman lappusiakin?:D
 
"toinen näkökulma"
Alkuperäiseen kysymykseen. Menoja ON liikaa, mikäli se aihuettaa kismaa perheen sisällä. Menoja EI ole liikaa, mikäli ne ei aiheuta kismaa perheen sisällä.

En tajua näitä tämän ketjun kommentteja. Eikö se ole erittäin yksinkertaista ymmärtää, että aloittajan tapauksessa menoja on selvästi liikaa, koska parisuhteen toinen osapuoli niin perheessä kokee? JA asialle pitää tehdä jotain, eikä vaan antaa "menolistoja" käteen.

En siis todellakaan tarkoita, että parisuhteessa toinen saa määrätä toisen menot. Tarkoitan, että jostain kohtaa perhe-elämä on epäsuhteinen, mikäli toisen menot häiritsevät ja yhdessä pitää se vinoutuma selvittää. Onko kyse siten siitä, että mies todellakin on liikaa poissa, vai siitä että aloittaja kokee henkisesti muuten olevansa liikaa yksin ja vastuussa perheestä? Mikäli mies on läsnäollessaankin aina henkisesti poissa (eli ei ota käytännössä mitään vastuuta perheestä), voi kuukausittain tapahtuva kahden päivän (vl-reissu/ryyppy+krapulapäivä) olla liikaa.

Epäsuhta siis on olemassa, jos toisen menot häiritsee. MIssä se on, se täytyy jokaisen itse omassa parisuhteessaan ja perheessään selvittää.
No ajatteleppas, että onko se liikaa jos parisuhde pysyy koossa sen vuoksi, että kerran kuukaudessa pääsee rentoutumaan. Minun mielestä kerta/kk on ok, jos kerran kotona ei saa olla niin kuin haluaa olla.

Voisi tehdä sellaisen kokeen. Viestiketjun aloittaja voisi kieltää nuo kaikki menot. Puolen vuoden päästä voisi tulla kertomaan, että vieläkö ollaan yhdessä.
 
Ei ole ptkä aika kun eräässä ketjussa tuomittiin jos edes toivoo toisen jäävän kotiin vastaavalta reissulta. Moni sanoi että ei eläisi niin rajoittavassa suhteessa. Nyt kun ilmoitetaan etukäteen, niin sekö on paha asia?
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Meidän muksut oli pienenä jopa mukana hevikonserteissa ja festareilla ja kyllä niistä ihan ihmisiä tuli, lukiot käyty ja yliopisto vaiheessa. Aika suppea mielipide tuo kyllä on.

Eikä tuo miehen menokalenteri mitenkään pahalta näytä, jotkut menee joka viikonloppu ja viikollakin. Löysää nutturaas ja pipoasi.
 
kregulandiasta
Kylla mun mielesta on outoa etta tama ap:n mies on aina yot poissa kotoa kun menee jonnekin. Tuossakin listassa yli viikonlopun liesussa jne. Tottakai mies tai kuka tahansa voi kerran kuussa kayda ulkona, siis ravintolassa tai muualla mutta ei tarvii yota olla pois. Taa mun mielipide
 
[QUOTE="ap";27941605]Saa kuunnella, mutta kai sä nyt itekkin tajuut että kun on lapsia niin ei tommosta "musiikkia" täällä voi soittaa. Meillä soi yleensä ihan tavallinen radio ja ei sieltä ikinä tule tommosta musaa. Vähän sama asia kai kuin että ei telkusta tuu väkivaltaa alkuillasta.[/QUOTE]

Kyllä meidän radiosta vaan tulee "tommasta musaa". Kai se riippuu kanavasta :D
 
hahahaha
[QUOTE="ap";27943114]Ei ollu mulle, mutta sen voin sanoa että joskus mun ukko yritti mulle vähän tuputtaa noita omia musiikkejaan. Kaikki vähäkin hyvä oli pilattu huutamisella, hakkaamisella ja räminällä. Jollain Ozzy osbournella on sentään hyviä kappaleita kun vaan tajuu jättää räminät väliin.

Mutta sen hevin toinen puoli on se, että kun mun ukko saa heviä ja viinaa, niin meno villiintyy. Siitä on sivistys kaukana. Se musa jotenkin suorastaan motivoi semmoseen sekoilevaan meininkiin. Jääny elävästi mieleen ku joskus kauan sitten se oli kavereineen saunomassa ja kuunteli tosi kovaa jotain heviä ja huusi jotain "Heil and Kill" ja veti raakaa viinaa... sairasta menoa... Muuten ukkoni ei ole rasisti eikä natsi kyllä.[/QUOTE]

hahahahahahahaaaa...tää oli paras
 
"vieras"
Mä oon varmaan hoidon tarpeessa ja pahasti,kun en vieläkään 35v ole osannut päästää irti kauheesta rämäinästä,kuten maidenista..ja lapsikin jo siunaantunut,voi,voi..mitähän tuosta minun pojastakin vielä tulee....
 
Tässä teille sivistymättömät raakalaiset, tätäkö sen pitää olla sitten että jokainen kukkahattutäti ja määkijä pitää turpansa kiinni?

(on hyvää musiikkia kyllä..)

[video=youtube;nVUHHW1tJYA]http://www.youtube.com/watch?v=nVUHHW1tJYA[/video]
 
"niin"
Me harvoin mennään yhdessä, eli toinen on kotona kun toinen menee. Ja minä olen meistä se jolla on mm kaksi säännöllistä harrastusta per viikko, käyn kaupungilla kavereiden kanssa kahvilla jne
Mies on lähdössä ryyppäysfestareilla viikoksi kesällä, just mietin että minne minä haluaisin lähteä :D
Teillä onkin avoin suhde ja se on ihan sama jos toinen rilluttelee muiden kanssa viikon. Toista se on kiinteissä ydinperheissä, ei ole mitään toisia osapuolia missään ja usein vaimo tahtoisi viettää aikaa sen miehenkin kanssa.
 
[QUOTE="ap";27941657]Tavallinen radio on Nova, Aalto tai SuomiPop ehkä Iskelmä. No ainakin kun noita levyn kansia kattoo niin aina siellä on verta ja kuolemaa. Ja siltä se "musakin" kuullostaa. Mutta ei mulla oo mitään sitä vastaan sinällään. Emmä ymmärrä jatsiakaan että kai tuommosesta voi joku oikeestikkin tykätä. Aluksi en ees uskonut, että joku tykkää siitä oikeesti, aattelin että se on vaan sellaista poikien "oon kova jätkä". Mut kai siitä sitten voi tykätä... mutta mä en tykkää.

Sitäpaitti mun mies sanoo, ettei se viitti huudattaa kotona koska sen mielestä tota musaa pitää kuunnella suht. kovaa. Ja ei mullakaan kaikkee heviä vastaan mitään oo. Ja kyllä mäkin tykkään esim. jostain Scorpionsista ja Bon Jovista.

Mutta ei se täs oo se juttu. Mua haittais toi keikka vaikka menis kattomaan Juha Tapiota.[/QUOTE]

Suomipopin juttuihin verrattuna iron maiden on takuulla ihan siistiä tekstiä, varsinkaan kun muksut tuskin ymmärtää mitään sanoituksista.
 
"äiti 32v"
Ei ole ptkä aika kun eräässä ketjussa tuomittiin jos edes toivoo toisen jäävän kotiin vastaavalta reissulta. Moni sanoi että ei eläisi niin rajoittavassa suhteessa. Nyt kun ilmoitetaan etukäteen, niin sekö on paha asia?
Ihan totta? En ole sitten sattunut lukemaan moista ketjua. Minusta on ihan itsestäänselvyys, että parisuhteessa ja varsinkin jo sitten perhe-elämää elettäessä asioista neuvotellaan ja päätöksiä tehdessä otetaan huomioon myös sen toisen osapuolen tunteet ja toivomukset. Omien menojen lisäksi me neuvotellaan kaikesta muustakin; mitä sinä haluaisit tehdä viikonloppuna, mitä syötäisiin, pitäiskö auto/asunto vaihtaa isompaan tai pienempään, oletko tyytyväinen siihen/tähän/tuohon ratkaisuun yms. Eikä niin että toinen vaan ilmoittaisi että minäpä ostan meille muuten talon Rovaniemeltä, muutetaan koko porukka viikon päästä sinne! Mutta netissä nyt on toki helppo kirjoittaa ja esittää ihan mitä vaan, eri asia on miten se live- elämä sitten oikeasti sujuu..

Jos siis miehelläni on vastaava 'pakollinen' meno tiedossa niin toki oletustilanne on se, että hän sinne menee jos haluaa. Tilanne elää kuitenkin koko ajan sen mukaan, mikä tilanne on muulla perheellä.Muuttuvia tekijöitä on kolmen lapsen ja yhden vaimon verran ja joskus käy niin, että sairastumisten, rahatilanteen, väsymyksen tai ihan minkä vaan syyn vuoksi se oma meno täytyykin perua ja siirtää toiseen aikaan. Sama koskee totta kai myös minun menojani. Mikä ihmeen vankila se on, ihan tavallista elämää? Yhtä lailla kai tuommoinen parisuhde ja toimintamalli on vankila sille 'pakosta' yksin lasten kanssa kotiin jäävälle?
 
[QUOTE="vieras";27946084]Vai että oikein kirjallisen :LOL: Tollanen paperi kun tyrkättäs mun nokan eteen, niin repisin sen, aikuiset ihmiset pystyy keskustelemaan asioista, ilman lappusiakin?:D[/QUOTE]

Itseasiassa arvostaisin sitä että nuo menot on ilmoitettu hyvissä ajoin, mielellään kirjallisina koska muistini on rajallinen jos en heti saa niitä kalenteriin ylös.

Varmaan vaikuttaa sekin että vuorotyöt ja lastenhoito on meillä jonkinlaista palapeliä joten helpottaa tulevan suunnittelua jos tietää ajoissa milloin toinen on poissa pelistä. Mitään selityksiä "ryyppäämisestä ja teinimäisestä sekoilusta" en kyllä kaipaisi. :D
 

Yhteistyössä