Tiedän tunteen ja otan kovasti osaa suruusi

. Mun ukki kuoli 2005 kesällä ja se kesä menikin ihan päin peetä. Mun isälle oli kova paikka, vietettiin todella paljon aikaa ukin ja mummin kanssa aina. Ukki ja mummin asu monta vuotta samalla paikkakunnalla kuin me. Mutta muuttivat sitten Lappiin ja sieltä Itä-Suomeen, ukin ja mummin synnyin ja lapsuuden kotiseuduille. Vietettiin ukin ja mummin kanssa kaikki lomat, tehtiin paljon reissuja eripaikkakunnille ja muutenkin ukki ja mummi oli paljon meijän kanssa. Mun oli todella vaikee päästä ukin kuoleman yli, en vaan jotenkin voinu käsittää ja hyväksyä sitä. Puhuttiin hautajaisten aikaan mummin kanssa, että ukki kuoli kun oli saanu veljensä maatilan remontoitua, missä mummi tätä nykyä asuu yksin. Ukki kuoli sydänkohtaukseen, mummin käsivarsille tanssilattialla Lapissa ja ukin veli oli mummin ja ukin kanssa viettämässä aikaa. Oli järkytys kun, isä soitti mulle ja kerto mitä oli tapahtunu

. Kun hautajaiset oli ohi, niin seuraavana päivänä isä ja isän sisko alko riitelee perinnönjaosta. Isän sisko oli koko aamun sillon vihanen ja jotenkin hiljanen. Yht'äkkiä alko vaan isää sättimään j syyttelemään että, hälle on valehdeltu asioista. Mummi vaan tuumas jälkeenpäin että, isän siskon ahneus ei tunne rajoja. Ton episodin jälkeen me ja isän siskon porukka ei kauheesti olla, oltu tekemisissä. Oli hirveetä seurata tota riitelyä vierestä, ensinnäkin hyvä kun ukkia oli etes kunnolla haudattu kun aletaan jo perintöä jakamaan.
Mutta, voimia sulle. Anna aikaa surulle, vähitelleen opit elämään ikävän ja surun kanssa. Mulle tuli ukki mieleen kun, olin tytärtä synnyttämässä 2010 maaliskuussa. Mietin sitä, mistä tytär jää paitsi, mutta kuhan tytär kasvaa, niin näytän ukista kuvia ja kerron ukista kaiken

. Uskon että, ukki on aina läsnä mun elämässä, vaikka en voikkaan enää halata ukkia ja jutella hälle. Se elää aina mun muistoissa ja sydämessä. Vieläkin on niitä hetkiä kun, muistelen ukkia, niin saatan herkistyä kyyneliin saakka, ukki on rakas ja tulee aina olemaan vaikka en enää voikkaan häntä nähä.