Päiväkoti ja uskonnottomuus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos mä katson montaa eri uskontoa ja keskustelen monen eri ihmisen kanssa ja kasvan muutamassa erilaisessa ympäristössä... MIKSI mun pitäisi kumartaa kristinuskoa kun en usko siihen? Mun vanhemmat ovat kirkosta eronneita, mua ei ole koskaan kastettukaan, 18 täyttäessäni oon ollu tekemisissä ateistien, buddhalaisten, hindujen, muslimien, kristittyjen, juutalaisten ja agnostikkojen kanssa, muun muassa.

Miksi mä siis olisin saanu kaikki arvoni jne vain kristinuskosta?

Alkuperäinen kirjoittaja Kaukosäädin:
Ja sen perusteella mitä sinä olet uskonnon opettaminen Suomen kouluissa ja päiväkodeissa pitäis lopettaa. Sori nyt vaan mutta oot ehkä 2% väestöstä.

Väestöstä yli 20% ei kuulu kirkkoon.

Ja SEN takia pitäis lopettaa uskonnon opetus, että se on hömppää, valhetta, soopaa, p*skaa, valhetta, ei totta, illuusiota, typerää ja hyödytöntä.

:xmas:

Koulut ja julkiset laitokset ei sais tuollasta tukea. FAKTOJA. Ei fiktiota.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Ja sen perusteella mitä sinä olet uskonnon opettaminen Suomen kouluissa ja päiväkodeissa pitäis lopettaa. Sori nyt vaan mutta oot ehkä 2% väestöstä.

Ja SEN takia pitäis lopettaa uskonnon opetus, että se on hömppää, valhetta, soopaa, p*skaa, valhetta, ei totta, illuusiota, typerää ja hyödytöntä.

Mistä v...sta sä tiedät että se on paskaa. Jeesus mun ymmärtääkseni on kuitenkin historiallinen henkilö, jonka muutkin uskonnot tunnustaa.
Se mitä hän on opettanut on todellakin opettamisen arvoista.

Mistä v...sta sä tiedät että se on paskaa. Jeesus mun ymmärtääkseni on kuitenkin historiallinen henkilö, jonka muutkin uskonnot tunnustaa.

Nojuu, on jeesus ollu olemassa, mutta ei se vettä muuttanu viiniksi tai tuonu näköä takasin sokealle tms :D Ja se ei ollu jumalan poika.

Se mitä se opetti oli kummasti kuitenkin tiedossa monella muulla ennen ku kuulivat koko kaverista. Joten eiköhän me voida jättää se taas pois.

Nojuu, on jeesus ollu olemassa, mutta ei se vettä muuttanu viiniksi tai tuonu näköä takasin sokealle tms :D Ja se ei ollu jumalan poika.

Se mitä se opetti oli kummasti kuitenkin tiedossa monella muulla ennen ku kuulivat koko kaverista. Joten eiköhän me voida jättää se taas pois.[/quot

Ei voida jättää koska sä et vieläkään ymmärrä sitä että meidän ajatusmaailma rakentuu hänen opeilleen. Ei kenenkään muun, vaikka ne olis ollut vanhempia. Ja älä sano ettei sun, koska sä et kuvasta Suomen kansaa sä olet häviävän pieni vähemmistö.

Se mitä se opetti oli kummasti kuitenkin tiedossa monella muulla ennen ku kuulivat koko kaverista. Joten eiköhän me voida jättää se taas pois.

Ei voida jättää koska sä et vieläkään ymmärrä sitä että meidän ajatusmaailma rakentuu hänen opeilleen. Ei kenenkään muun, vaikka ne olis ollut vanhempia. Ja älä sano ettei sun, koska sä et kuvasta Suomen kansaa sä olet häviävän pieni vähemmistö.

Eli yhteiskunta ei saa uudistua, ei saa muuttua....? Näin on aina ollut, näin on aina oleva. Joo. :headwall:

Mitä haittaa sä koet todellisella uskonnonvapaudella olevan?

No johan ny meni väännöks :D Se että onko Jeesusta ollut ja jos on ollut niin onko se tehnyt niitä tekojaan vai onko Raamattu satukirja/tarina/kertomus vai totisinta totta niin siitä tuskin kannattaa vääntää kun asiaa ei saada selville ei sitten mitenkään kun kukaan siihen aikaan elossa ollut ei ole enää täälä kertomassa :whistle:

Ja ap:lle .... törkeää käytöstä päiväkodilta! Ei lasta todellakaan laiteta kysymään tommosia asioita kotoota vaan vanhemmilta kysytään ja jos ne on kirjattu sinne niin luulis niiden tajuavan että jos muutosta tulee asiaan niin siitä kyllä informoidaan.

Jos se ei onnistu kunnallisissa kouluissa tai päiväkodeissa, niin aina on kuitenkin yksityisiä. Suomessa on kuitenkin demokratia ja jos 80% väestöstä kuuluu kirkkoon on ihan turha väitellä asiasta.

No mun nähdäkseni sitä uskonnonvapautta on juuri se että valtaväestölle järjestetään uskonnonopetusta ja toisin haluavat saavat siitä kieltäytyä.

Mutta kun ei saa. Sehän tässäkin on huomattu.

Jos se ei onnistu kunnallisissa kouluissa tai päiväkodeissa, niin aina on kuitenkin yksityisiä. Suomessa on kuitenkin demokratia ja jos 80% väestöstä kuuluu kirkkoon on ihan turha väitellä asiasta.

Yksityisissä tehkööt mitä huvittaa, se ei mua liikuta, mutta kunnalliset koulut ja päiväkodit pitäis olla uskonnottomia.

ALLE 80% väestöstä ylipäätänsä kuuluu kirkkoon. Se ei vielä kerro kuinka moni haluaa uskonnonopetusta, minne ja milloin. Ja tuokin numero pienenee kokoajan.

Tämän varmaan huomasit. Kaikkia ei vaan voi miellyttää.

Miten niin jos 80% kansasta on sitä' mieltä että uskontoa opetetaan.Ja toiseks ei puhuta mistään lahkosta.

Mistä sä ton numeron vetäsit? Jos se himpan alle 80% kuuluu kirkkoon, se ei tarkota, että sama määrä tukee uskonnon opetusta kouluissa.

Ja ne on kaikki mulle lahkoja, kaikki hihhuliseurat jossa lauletaan mielikuvitushahmoille ylistyslauluja.

Tuo on mielestäni aika ikävästi sanottu. :/ Sinulle se voi olla tuota, mutta löytyy ihmisiä kenelle se on totta ja tärkeä asia elämässä.

Sinänsä olen kyllä yhtä mieltä siitä ettei uskontoa tarvisi edes tuoda kouluihin tai päiväkoteihin. Näin vaikka itsestä tuntuu kin surulliselta karsia kauniita, vanhoja perinteitä.

No mun nähdäkseni sitä uskonnonvapautta on juuri se että valtaväestölle järjestetään uskonnonopetusta ja toisin haluavat saavat siitä kieltäytyä.

Sinulla on outo käsitys uskonnonvapaudesta. Ensinnäkin uskonnonvapaus valtion silmissä on sitä, että jokaiseen uskontoon ja niihin uskonnottomiinkin on suhtauduttava tasapuolisesti. ELI yhtäkään uskontoa ei SAA SUOSIA toisen yli. Tässä tapauksessa, lain mukaan (joissa on mainittu mm. vähimmäisoppilasmäärä) järjestetään myös muuta opetusta kouluissa. Se ei siis mene, "VOIVOI, suurin osa on kristittyjä, niele sitä ja opettele paikallesi", vaan että jokaisella on oikeus olla palvomatta tahi palvoa mitä haluaa ja saada olla tasavertainen jokaisen muun kanssa, saada osallistua oman uskontonsa opetukseen tai olla osallistumatta. Se tarkoittaa myös sitä, että meidän pienemmät vähemmistöt on huomattava ja huomioitava.

Ja mun mielestä tällaset asiat joilla ei oikeesti ole mitään merkitystä vie katseet pois niistä todellisista ongelmista.

Tietääkseni elämme OIKEUSVALTIOSSA, jonka tarkoitus on taata jokaiselle samat oikeudet USKONTOON, IKÄÄN, SUKUPUOLEEN, ETNISEEN TAUSTAAN jne. katsomatta. Ymmärrätkö lainkaan? Se ei ole voivoi. Ja se on TÄRKEÄÄ, koska tässä on kyse yksilöiden oikeudesta olla tasa-arvoisessa asemassa. Siinä vaiheessa, jos ryhdytään yksilön oikeuksia tallomaan sillä perusteella, että ne on yhdentekeviä, koska valtaosa uskoo tai kuuluu enemmistöön alkaa kaikki muukin mennä mäkeen. Mikä estää sen jälkeen ottamasta jotain muutakin... "pientä ja merkityksetöntä" pois vähemmistöiltä. Eihän sillä ole silloin väliä, koska valtaväestö määrää :| Ymmärrä nyt hyvä ihminen, ymmärrä!