uinka "pienenä" olette vieneet vauvan yöksi hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Puolivuotiaana oli mummolassa ekan kerran yökylässä.
Ja asutaan pääkaupunkiseudulla, joten ei täällä kaikki vie hoitoon viikkoisena.

Itse olisin äidilleni voinut aiemminkin viedä, mutta ei ollut tarvetta.
Eikä edes tuolloin oltu baarissa vaan konsertissa, jonka jälkeen kotona ajakuntoisina.
Poika olisi siis voitu hakea kotiin milloin tahansa, mummo halusi vaan pitää koko yön.
Kaikki oli mennyt hienosti.

kolme viikkoisena oli vauva ekan kerran äidilläni. ja siitä eteenpäin n. kerran kuukaudessa. joku on tietenkin varma että baariin piti päästä, mutta ei, vietimme miehen kanssa koti-iltaa ja nukuimme!

Meillä oli ristiäis iltana/yönä. Oma äiti tuli suomeen silloin ja luotin kyllä niin paljon että hoidoon annoin.

aamulla kyllä menin jo varmaan ennen 9 sinne,oli niin kova ikävä!

mutta oli kyllä hienoa saada rentoutua miehen kanssa. Eiköhän jokainen vie silloin kun itsestä siltä tuntuu ja on luotettava hoitaja!

en veisi. Mutta itse imetin, eikä lapset syöneet pullosta. eli mulla ei edes ollut sellaista vaihtoehtoa. Koliikkivauvan voisin ehkä viedäkin. (kun itse on rikki ja väsynyt) mutta helpon vauvan kanssa en.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Muistaakseni semmonen sääntö on olemassa, että lapsi kestää vuorokausissa sen ajan pois vanhempiensa luota mitä hänellä on ikää vuosissa. Eli 1 vuotias yhden vuorokauden jne. Meidän lapset olleet ekan kerran yökyläss siinä 1 vuotiaana. Tosin kuopus oli isänsä kanssa 9 kk iässä.

No eihän se missään hoidossa ollut, mikäli isänsä kanssa oli. Meillä minä olin ekan kerran pikkuisesta erossa yön, kun kaveri oli noin 5kk. Iskällä ja kaverilla meni loistavasti, mutta minä soittelin ja itkeä tihrustin puhelimeen ikävääni tunnin-parin välein...

No kokonaan poissa kotoa yökylässä meillä oltiin ekan kerran mummolassa 9 kk vanhana ja hyvin on meni ja menee edelleen. :)

Muistaakseni semmonen sääntö on olemassa, että lapsi kestää vuorokausissa sen ajan pois vanhempiensa luota mitä hänellä on ikää vuosissa. Eli 1 vuotias yhden vuorokauden jne. Meidän lapset olleet ekan kerran yökyläss siinä 1 vuotiaana. Tosin kuopus oli isänsä kanssa 9 kk iässä.

Mitäköhän pitäis tehdä tilanteessa, jos äiti ei saa olla lapsen lähellä pariin viikkoon ja lapsi on vasta vuoden ikäinen? Pitää vaan väkisin kotona vaikka haittaa aiheutuisi kun on olemassa sääntö ettei saa hoitoon antaa?

mun kummityttö on ollut ensimmäistä kertaa meillä yötä 2kk vanhana..pidin itse häntä silloin aika nuorena tulemaan hoitoon..hyvin onnistui yöhoito,itse tosin en nukkunut juuri lainkaan kun piti koko ajan käydä tarkistamassa onko typyllä kaikki ok. varmaan siksi äitinsä uskalsi antaa meille hoitoon,kun on noita omia pieniä neljä. mutta silti enemmän vielä tuli vahdittua tämän vieraan unta.en ole omia ihan noin pienenä vienyt yökylään. kai se vähän riippuu miltä itsestä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:

Mitäköhän pitäis tehdä tilanteessa, jos äiti ei saa olla lapsen lähellä pariin viikkoon ja lapsi on vasta vuoden ikäinen? Pitää vaan väkisin kotona vaikka haittaa aiheutuisi kun on olemassa sääntö ettei saa hoitoon antaa?

Eiköhän erityistapaukset ole asia erikseen ;)

Mutta että jos on viemässä hoitoon ihan muuten vain, oman huvin ja urheilun vuoksi, niin tuo on munkin mielestä ihan ok sääntö.

omani ovat yökyläilleet vasta lähempänä vuoden ikää, juurikin sen takia että ei ole tissistä irti saatu aijemmin. hmm... todennäköisesti olisin esikoisen voinut aikaisemminkin luovuttaa yökylään, kun anoppi on niin hyvä lapsia hoitaan ja itse olin aika rikki kotiäitiydestä.

Ensi la olis poikien tarkoitus olla ekaa kertaa yötä erossa meistä, hoitaja tulee kotiin. Pojat 2v ja vajaa 5v. Vauvana en nähnyt tarvetta olla erossa lapsista enkä olis raskinutkaan.

Esikoinen oli reilu 3kk kun oli mummon luona yötä ja me oltiin kavereiden häissä. Kuopus oli melkein 10kk kun mummo oli hoitamassa lapsia yön yli meillä ja me oltiin laivalla.

En kyllä noin pientä veisi, muutamiksi tunneiksi, mutta en missään nimessä yöksi. Oma lapseni on juuri tasan 2,5 kk ja muutaman kerran ollut kotona isin kanssa kahdestaan kun minä olen ollut poissa. Pisin kerta oli kun olin ekaa kertaa ulkona, lähdin kotoa n klo 18 ja tulin vasta aamuksi kotiin. Mies kertoi että illalla vauva oli selvälsti ollut ihmeissään, katsella etsinyt minua ja ollut hädissään.

En kyllä ole jättämässä häntä vielä vähään aikaan kenenkään muun pitkäaikaiseen hoitoon (yöksi) kuin mieheni. Ja jos jonkun täytyy hoitaa niin järjestetään niin että hoitaja tulee meille.

Ja, asun Helsingin keskustassa ja olen 23 vuotias. Että se siitä stereotypiasta.

Yhteistyössä