Tziisös mikä herätys... o.O

27.02.2012
394
0
16
Nukut sikeästi, muu perhe lähtenyt jo arjen aherrukseen kun yhtäkkiä mehukkaat unesi katkaisee vertahyytävä koiran ulvonta.
Säpsähdin hereille, sydän takoi miljoonaa et nyt on hätä, syöksyin sängystä kun rusakko makuulta ja painatin rasvatun salaman lailla työhuoneeseen missä koirien peti, matot vaan oli rullalla.
Pääsin koiran luo ja tuijotin sitä hetken epäuskoisena.
Hän nukkui. Krooh pyyh ja ulvoi ja vinkui unissaan.
Makas selällään pedissään jalat kohti kattoa, jalat heilu ja häntä vispas -oli vissiin joku tosi messevä takaa-ajo meneillään.
Kröhäsin kurkkuani ja voin kuvitella et olin ite näyttäny 2 sekuntia aiemmin samalta, koira säikähti ihan sikana ja pomppas puol metriä ilmaan ja näytti just sitä et mikä maa mikä valuutta..... :xmas: Sit se kävi takas nukkumaan. zzZZzzZZzz.

Kamalia tällaset shokkiherätykset. Ja toi kaikki tapahtu varmaan 30 sekunnissa :D Nyt kahvia kiitos ja huomenta vaan kaikille :)

Niin että sä pistit vahingon kiertämään ja säikäytit koiran :D
Mun koira uneksii äänekkäästi kamalan paljon. Joudun melkein joka yö huutelemaan nimeltä, että herää ja lopettaa vinkumisen ja sätkimisen.

• Tykkää
Reactions: Aamuäree
:D meillä on kuunneltu koko yö esikon niistämistä ja kuopuksen "natinaa ja nitinää" kun ruoka-aika lähestyi :snotty: no,onneks yleensä saa nukkua kaikki yöt 2-3 tunnin pätkissä..

Mulle kävi vähän samoin, tosin keskellä yötä... koira nukkui sängyn vieressä ja alkoi ulvoa karmivasti. Mies sanoi, että olin oikeasti pompannut sekunissa ylös ja ollut suunnilleen nyrkit pystyssä valmiina taistoon pedon kanssa... :laugh:

Meillä 13v Pappakoira vetelee samanmoisia ulinoita keskellä yötä. Harmi vaan huuteluista ei ole mitään hyötyä, Pappa on nimittäin kuuro. Eli joko yrität saada unen päästä kiinni ulinassa tai odotat että uni hiljenee, tai könyät sängystä ylös ja ryömit häkkiin Pappaa ravistelemaan. Siinäkin on se vaara että Pappa säikähtää herätystä ja mä säikähdän sitä kun Pappa säikähtää ja sitten onkin adrenaliinit jo niin korkealla että kun pääset takaisin sänkyyn niin ei nukuta enää yhtään. o.O

Mun sakemanni on kans alkanut tulla vanhaksi,se kuorsaa ja nukkuu tosi sikeästi.Ulvoo ja haukkuu unissaan ja juoksee,jalat vaan vispaa.Sitten kun se oikein kovaa haukahtaa,se raasu herää vahtimaan ja juoksee karvat pystyssä ulko-ovelle että kuka haukkui.Toisaalta se on hauskaa seurattavaa,toisaalta vääjäämätön tosiasia että se ei enää ole keskuudessamme kovin kauaa.Eipä sitä tajunnut kun se luovutusikäisenä haettiin että vuodet menee tosi nopeaan. =(

[QUOTE="akka";25979314]Mun sakemanni on kans alkanut tulla vanhaksi,se kuorsaa ja nukkuu tosi sikeästi.Ulvoo ja haukkuu unissaan ja juoksee,jalat vaan vispaa.Sitten kun se oikein kovaa haukahtaa,se raasu herää vahtimaan ja juoksee karvat pystyssä ulko-ovelle että kuka haukkui.Toisaalta se on hauskaa seurattavaa,toisaalta vääjäämätön tosiasia että se ei enää ole keskuudessamme kovin kauaa.Eipä sitä tajunnut kun se luovutusikäisenä haettiin että vuodet menee tosi nopeaan. =([/QUOTE]

Meillä toi toinen koira kerran veti unissaan sellasen tappavan pierusarjan, havahtui siihen unestaan ja ryntäs ulko-ovelle haukkumaan... :xmas:
Ja oli varmaan 2v, että kyllä ne nuorinakin sekoilee :D
Mutta vääjäämätön totuushan se silti on, että lapset ja eläimet on lainaa vain...

Voin mielessäni nähdä tuon tilanteen. :)

Meidän koiralla on paha tapa haukkua unissaan. Sitten kun se tykkää nukkua olohuoneessa parvekkeen oven edessä, jossa on myös vieressä patteri, niin tulee aika nopsasti hypättyä aina sängystä herättämään sen, ettei naapurit häiriinny. Joskus olen jopa tukkinut sen välin, mistä tuohon paikkaan pääsee, niin että koira tulisi makkariin nukkumaan, olis paljon helpompi herättää se sängyssä maaten. No, ei se tunnu enää niin pahalta, kun tuo koira sairasti viime viikolla kennelyskää ja kun joutui öisin kuuntelemaan sitä kakomista. Onneksi ei naapureilta ole mitään valitusta kuulunut ja koirankin on parantunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ArjestaSelviytyjä;25979334:
Meillä toi toinen koira kerran veti unissaan sellasen tappavan pierusarjan, havahtui siihen unestaan ja ryntäs ulko-ovelle haukkumaan... :xmas:
Ja oli varmaan 2v, että kyllä ne nuorinakin sekoilee :D
Mutta vääjäämätön totuushan se silti on, että lapset ja eläimet on lainaa vain...

Niinhän se on,lapset muuttaa asuntoa mutta ne silti käy kylässä,koiruus kun lähtee,se ei enää kyläile.Tosin se pysyy mun luona silti aina,olomuoto vaan vaihtuu tuhkauurnaan...

Voin mielessäni nähdä tuon tilanteen. :)

Meidän koiralla on paha tapa haukkua unissaan. Sitten kun se tykkää nukkua olohuoneessa parvekkeen oven edessä, jossa on myös vieressä patteri, niin tulee aika nopsasti hypättyä aina sängystä herättämään sen, ettei naapurit häiriinny. Joskus olen jopa tukkinut sen välin, mistä tuohon paikkaan pääsee, niin että koira tulisi makkariin nukkumaan, olis paljon helpompi herättää se sängyssä maaten. No, ei se tunnu enää niin pahalta, kun tuo koira sairasti viime viikolla kennelyskää ja kun joutui öisin kuuntelemaan sitä kakomista. Onneksi ei naapureilta ole mitään valitusta kuulunut ja koirankin on parantunut.

No voihan kennelyskä :( Se on kyllä kurja tauti :( Toivottavasti on mennyt ohi :) Onks teillä lapinkoira? On niin pikkanen toi sun kuva et siristelen täällä silmät solmussa :D Meillä oli ennen näitä nykysiä huntteja suomenlapinkoira :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ArjestaSelviytyjä;25979367:
No voihan kennelyskä :( Se on kyllä kurja tauti :( Toivottavasti on mennyt ohi :) Onks teillä lapinkoira? On niin pikkanen toi sun kuva et siristelen täällä silmät solmussa :D Meillä oli ennen näitä nykysiä huntteja suomenlapinkoira :heart:

Tuossa meidän koirassa on Suomen lapinkoiran lisäksi Norjan harmaata. Muistuttaa muuten lapinkoiraa, mutta on vähän isompi ja pää on norjan harmaalta peritty. Olen miettinyt, että seuraavaksi hommattaisiin ihan puhdas rotuinen lapinkoira, niin ehkä ei tarvitsisi miettiä, että onko koiralla paimennus- vai metsästysvaisto. :)

Se oli eka kerta, kun tuo koira sairastui tuohon kennelyskään, mutta onneksi ainakin oireet meni viikossa ohi ja oli tuota yskää lukuun ottamatta ihan normaali itsensä koko viikon.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä