Tyylikonsultti Leena Sarvi paheksui Linnan juhlissa tanssineita homopareja radio Voicen haastattelussa.

  • Viestiketjun aloittaja "Hohhoijaa"
  • Ensimmäinen viesti
iaea
On se mielenkiintoista kun illan emäntä Tarja Halonen oli Setan pj vuosina 1980-81 ja lobbasi läpi homoseksuaalisuuden poistamisen sairausluokituksista. Tasavallan presidentti, siis JUHLIEN EMÄNTÄ, tuskin vastustaa homoseksuaalien kunnioittamista ihmisinä joilla on yhtäläinen oikeus esiintyä myös julkisuudessa puolisoittensa rinnalla.
 
"vieras"
Eniten tässä koko homokeskustelussa ärsyttää se, että homovastaisista ihmisistä tehdään pahoja tyyppejä. Niitä omia ennakkoluuloja kun ei ole aina niin helppo poistaa. Itse en periaatteessa ole homoja vastaan, mutta käytännössä kyllä vielä olen. Mielestäni on siis vastenmielistä nähdä kaksi miestä/naista kävelemässä käsi kädessä, tanssimassa jne. Asiaa ei einakaan auta yhtään se, että homojen puolustajat haukkuvat ahdasmieliseksi ja pitävät muutenkin tyhmänä. Tuollaisella paatoksella kun on yleensä negatiivinen vaikutus.
 
"vieras"
Peesi tälle. Vaikka maailma muutttuukin niin jotain arvostusta sentään luulisi noilla homoilla ja lesboilla olevan.

Itselläni ei ole mitään vastaan samaa sukupuolta olevia, mutta sitä vastaan on että kaikkien pitäisi kaikki heidän tempauksensa hyväksyä ja jos ei hyväksy niin on suvaitsematon. Kukahan tässä oikeasti on se joka ei muita hyväksy??
No kerro toki, kuka tässä "oikeasti on se joka ei muita hyväksy"? Varmaan ne homot, jotka tanssivat juhlissa? Siis he eivät tietenkään hyväksyneet, että heterotkin tanssivat, niinhän se meni. Nyt ympäri maata repostellaan kuinka kauheeta on kun ne pervot heterot kehtasivat julkisesti tanssia kuten normaalit ihmiset konsanaan.

Siis ihan oikeasti, kuka ei ei hyväksy muita? Ja mikä tässä nyt tarkalleen ottaen oli se tempaus? Sekö, että tuhannet ihmiset tanssivat juhlissa?
 
"rose"
[QUOTE="rose";22620157]Miksi koit sen julkisuushakuiseksi? Ehkä vika on kuitenkin kokijassa eikä tekijässä. Mitä ajattelit, kun katsoit heidän tanssiaan , ajattelitko saman tyylisiä ajatuksia heteropareja katsoessasi? Oliko mielestäsi Kaikkosen ja Taiveahon ja Sarasvuon tanssi provoamista -olivatko heidänkin tanssinsa tempauksia?[/QUOTE]

Hupsista! Virpi os. Kuitunen oli lipsahtanut pois Sarasvuon tanssista. Kaikkosen, Taiveahon ja Sarasvuon kolmoistanssi olisikin voinut olla hyvin julkisuushakuista. :D
 
Näin ainakin kahden hetroparin suutelevan(!) tanssilattialla. Siis melkein harrastamassa seksiä, oli ällöttävää, en olisi halunnut että heteroide seksiaktia tuodan olohuoneeseen itsenäisyyspäivänä. Haluan kunnioittaa veteraanien työtä rauhassa, eiväthän hekään olleet mitään seksuaalisia ihmisiä, tuskin parisuhteessakaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22620190]Eniten tässä koko homokeskustelussa ärsyttää se, että homovastaisista ihmisistä tehdään pahoja tyyppejä. Niitä omia ennakkoluuloja kun ei ole aina niin helppo poistaa. Itse en periaatteessa ole homoja vastaan, mutta käytännössä kyllä vielä olen. Mielestäni on siis vastenmielistä nähdä kaksi miestä/naista kävelemässä käsi kädessä, tanssimassa jne. Asiaa ei einakaan auta yhtään se, että homojen puolustajat haukkuvat ahdasmieliseksi ja pitävät muutenkin tyhmänä. Tuollaisella paatoksella kun on yleensä negatiivinen vaikutus.[/QUOTE]

Tuo on ihan totta, siltäkin (tai siis "tältäkin") puolelta sorrutaan ylisanoihin ja ymmärtämättömyyteen, ja omalta osaltani pahoittelen sitä. Jos kuitenkin hetken mietit, miltä tuntuu päivästä toiseen lukea, kuinka itse on sairas, pervo, inhottava, melkein rikollinen, tai kuinka ansaitsisi tulla vietyä saunan taa tms sellaisen asian takia, jolle ei edes mitään voi, ymmärrät ehkä hieman myös minun puoltani asiasta. Silläkin on negatiivinen vaikutus, että joutuu jatkuvasti puolustelemaan oman olemassaolonsa oikeutusta tai vähintään omaa parisuhdettaan.
 
iaea
[QUOTE="vieras";22620190]Eniten tässä koko homokeskustelussa ärsyttää se, että homovastaisista ihmisistä tehdään pahoja tyyppejä. Niitä omia ennakkoluuloja kun ei ole aina niin helppo poistaa. Itse en periaatteessa ole homoja vastaan, mutta käytännössä kyllä vielä olen. Mielestäni on siis vastenmielistä nähdä kaksi miestä/naista kävelemässä käsi kädessä, tanssimassa jne. Asiaa ei einakaan auta yhtään se, että homojen puolustajat haukkuvat ahdasmieliseksi ja pitävät muutenkin tyhmänä. Tuollaisella paatoksella kun on yleensä negatiivinen vaikutus.[/QUOTE]

Jos ajatus tuntuu vieraalta niin sen voi esittää niin. Voi esimerkiksi sanoa, että kyllä minun puolestani kaikki saavat puolisoittensa kanssa tanssia, mutta tuntuu vielä vähän vieraalta kuitenkin kun on kasvanut aivan erilaisessa maailmassa tms.

Ei tarvitse ruveta perustelemaan homojen oikeuksien polkemista sillä, että homoseksuaalisuus tuntuu itsestä vieraalta ajatukselta.

Minä esimerkiksi en koe uskovaisia ihmisiä tai uskonnollisuutta kovinkaan normaalina ja minusta se on hieman pelottavaakin. Ei tulisi mieleenikään julistaa julkisesti, että uskovaiset ihmiset eivät saisi puhua uskonnostaan tai saada liitolleen uskonnollista siunausta vain siksi, että minusta se tuntuu vieraalta tai että minusta se on väärin. Aikuisilla ihmisillä on oikeus ja vapaus tehdä miten haluaa kunhan ei muita satuta ja muitten tulee kunnioittaa sitä vaikkei se edusta aina sitä omaa arvomaailmaa tai ajattelutapaa.
 
"rose"
[QUOTE="vieras";22620190]Eniten tässä koko homokeskustelussa ärsyttää se, että homovastaisista ihmisistä tehdään pahoja tyyppejä. Niitä omia ennakkoluuloja kun ei ole aina niin helppo poistaa. Itse en periaatteessa ole homoja vastaan, mutta käytännössä kyllä vielä olen. Mielestäni on siis vastenmielistä nähdä kaksi miestä/naista kävelemässä käsi kädessä, tanssimassa jne. Asiaa ei einakaan auta yhtään se, että homojen puolustajat haukkuvat ahdasmieliseksi ja pitävät muutenkin tyhmänä. Tuollaisella paatoksella kun on yleensä negatiivinen vaikutus.[/QUOTE]

Kyllä mun mielestäni kaikki ihmiset, jotka ovat valmiita rajoittamaan toisen ihmisen ihmisoikeuksia sen vuoksi, että tämä kuuluu johonkin tiettyyn ryhmään (ryhmään,joka ei itsesässään millän tavalla vahingoita muita), ovat vähintäänkin jossakin määrin pahoja. Kaikki me kuulumme erilaisiin ryhmiin ja meitä voi jaotella ja lokeroida loputtomiin. Aina kuitenkin ollaan valmiita tuomitsemaan, rankaisemaan ja rajoittamaan niitä ihmisiä, jotka joissakin kohdissa kuuluvat eri ryhmiin itsemme kanssa. Nämä ryhmät voivat liittyä esim. sairauteen, vammaan, ikään, sukupuoleen, kansalaisuuteen, seksuaalisuuteen, rotuun, kansallisuuteen, uskontoon tai vaikkapa hiusten väriin.

On hirveän helppoa olla ennakkoluuloinen ja tuomitseva kokonaista ryhmää kohtaan, vaikka oikeasti ainoastaan sillä millainen yksilö itsessään on pitäisi olla väliä. Kyllähän ennen on poltettu roviolla ainoastaan siitä syystä, etä ihmisellä oli punainen tukka. Punainen tukka oli synnin ja noituuden merkki ja pitkään punatukkaisten tuli vähintäänkin hävetä ja peitellä itseään vielä senkin jälkeen, kun polttaminen oli jo kaukaisempaa historiaa.

Miksi ihmeessä ketään pitäisi häiritä toisen homous tai heterous sen enempää kuin punainen tukkakaan?
 
"Tilli"
Mun mielestä täysin naurettava kommentti Sarvelta.

Kaikilla kutsutuilla on yhtäläinen oikeus valita tanssiiko vai ei ja kenen kanssa, juhlissa, joihin tanssiminen ihan yleisesti kuuluu.
Todellakin epäkunnioittavampaa on pukeutua liian arkisesti tai esitellä liikaa paljasta pintaa ja vaikkapa suurin osa rintavarustuksesta.

Yleisiin huomionosoituksiin sen verran, että mua ei kiinnosta nähdä kenenkään kuolaavan tai kouriskelevan ketään julkisesti. Pusut, halit, kädenpitäminen tai kainalossa kyhjääminen on kaikille "sallittua".
 
Leukistinen aksolotli
Mä oon varmaan tyhmä (niinkuin mulle on täällä usein sanottu kuluvan viikon aikana) mutta en ymmärrä, miksi nainen ei saisi tanssia naisen kanssa ja mies miehen kanssa, jos haluaa. Sehän on vaan tanssia.

Siis ihan ilman että ajattelee koko homous-asiaa, musta on kummallista, että naisen on aina tanssittava miehen kanssa ja toisinpäin. En näe tanssia minään ilmaisuna vaakatasoisesta halusta. Jos se olisi sitä, kukaan ei voisi tanssia muuta kuin puolisonsa kanssa.
 
Non compos mentis
Mä oon varmaan tyhmä (niinkuin mulle on täällä usein sanottu kuluvan viikon aikana) mutta en ymmärrä, miksi nainen ei saisi tanssia naisen kanssa ja mies miehen kanssa, jos haluaa. Sehän on vaan tanssia.

Siis ihan ilman että ajattelee koko homous-asiaa, musta on kummallista, että naisen on aina tanssittava miehen kanssa ja toisinpäin. En näe tanssia minään ilmaisuna vaakatasoisesta halusta. Jos se olisi sitä, kukaan ei voisi tanssia muuta kuin puolisonsa kanssa.
Tango oli alkujaan miesten välinen tanssi - ilman mitään homoseksuaalisuuskytköksiä sen kummemmin.
 
Kuuntelin kyseisen radiolähetyksen ja kyllä pisti miettimään että hohhoijjaa, hanki elämä
Enemmän mielestäni linnan juhlien arvokkuutta laskee se ettei osata pukeutua oikein. Ei ole arvokasta että jokapaikasta tursuu jotain, pukeudutaan "säkkiin" tai juuri ja juuri strategiset paikat peittävään kolttuun :mad:
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22623780:
Voisikohan suvaitsevaiset ja homot joskus olla eri mieltä homoasioista jonkun ihmisen (vaikkapa Sarven) kanssa ILMAN, että aletaan välittömästi ladata toisinajattelijan s-postia täyteen tappouhkauksia!?
Kyllä, minä ainakin voin. En ole eläissäni lähettänyt tappouhkausta enkä lähetä - enkä myöskään ota vastuutua muiden lähettämistä uhkauksista. Muuta kysyttävää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22623780:
Voisikohan suvaitsevaiset ja homot joskus olla eri mieltä homoasioista jonkun ihmisen (vaikkapa Sarven) kanssa ILMAN, että aletaan välittömästi ladata toisinajattelijan s-postia täyteen tappouhkauksia!?
Minä ainakin voin ihan hyvin olla. En ole moisia lähettänyt kenellekään.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22623780:
Voisikohan suvaitsevaiset ja homot joskus olla eri mieltä homoasioista jonkun ihmisen (vaikkapa Sarven) kanssa ILMAN, että aletaan välittömästi ladata toisinajattelijan s-postia täyteen tappouhkauksia!?
Yhtä typerä ja lapsellinen kommentti, kuin "voisivatkohan uskikset ja muut hihhulit joskus olla eri mieltä abortista jonkun ihmisen (vaikkapa Tillerin) kanssa ILMAN, että aletaan murhata lääkäreitä?"

Onneksi olkoon, alitit itsesi äiskä.
 
ei helvetti
:O En jaksa käsittää näitä "isiensä verillä"-kommentteja. Mikä palikka teidän aivoistanne puuttuu vai jäikö empatiakyky kehittymättä?? Voisitteko jo tajuta että HOMOSEKSUAALI IHMINEN EI OLE MITENKÄÄN VIALLINEN EIKÄ ALEMPIARVOISEMPI KUIN HETERO?? Tätä pyydän itse heterona perheenäitinä, en seksuaalivähemmistön nimissä vouhkaajana. Siis miksi ylipäätään jonkun ihmisen seurustelut/makkaripuuhat kiinnostavat ihan niin ylenpaattisesti, että pitää keksiä syitä niiden ruotimiselle?? Mitä tai ketä se uhkaa (tai kenen kunniaa), että juhliin oli kutsuttu homoseksuaalejakin?

Kannatatteko te samat homovihaajat sitäkin, että nainen siirretään takaisin nyrkin ja hellan väliin? Pitäkää mielessä että ilman uudistuksia tekään ette naputtelisi sieltä Nurmijärven okt:sta miehenne koneelta kärkkäitä viestejä, vaan olisitte hieromassa ukkojenne hartioita ilman mitään mukavuuksia!
 

Yhteistyössä