Tyttöystävä- ja vaimomateriaalin ero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cherry,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vapaaehtoislapseton mies-77:
Alkuperäinen kirjoittaja no joo....:
Mun mielestä kukin eläköön tavallaan, mutta ihmetyttää aina nää super katkerat tilitykset.. toki tuoreet isät voi pettää, mutta niin kuule voi pettää se sunkin miehes, vaikka lapsia ei olekaan. Itse olen joutunut petetyksi ja pettänytkin, eikä ole johtunut väljistä paikoista tai pienestä munasta, vaan ihan parisuhteen muista ongelmista. Tässä sun kirjotuksessa kyllä on niin paljon provon makun, että oli ehkä ihan turha edes vastata..

ei kai se ole kauniin ja lapsettoman naisen vika jos perheenisät seurailee sitä pitkin kaupunkia kuola valuen ja unohtaa samalla perheensä olemassaolon? meijän työpaikalla näitä häntäheikkejä piisaa, pahimpia on ne joilla pienet lapset. ne on aina vonkaamassa sihteeriköiltä ja assistenteilta bebaa kun saavat vähän viinaa nuppiinsa

heh... tämä menee jo ihan aiheen vierestä jo.. Mutta en ole sanonut että olisi lapsettoman vika jos perheenisä pokailee. Mutta fiksu ihminen ei yleistä paria omaa kokemusta koskemaan koko maailmaa. Itse olen lapseton ja kaunis nainen ja olen saanut enemmän vonkausta osakseni miehiltä, jotka seurustelevat, mutta joilla ei ole lapsia. En kuitenkaan yleistä että seurustelvat velat vonkaisi enemmän kuin perheelliset, vaikka omat kokemukseni ovat sellaisia. Tuntemani perheelliset miehet vaikuttavat oikeasti rakastavan vaimojaan ja lapsiaan. Voihan olla että osa heistäkin pettää, ja voi olla että heidän vaimokin pettää. En usko että lapsettomaksi jääminen pelastaa ketään pettämiseltä. Pettämisen syyt on muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja ni henk.koht:
Alkuperäinen kirjoittaja Cherry:
Miehet ja miksei naisetkin kertokaa kokemuksistanne!

Olisi kiva kuulla kommenttia, miten mies määrittelee, että jossain naisessa on tyttöystäväainesta ja toisessa vaimoainesta ja lapseni-äiti-ainesta?

Eli siis tyttöystäväksi kelpaa karkeasti sanottuna hyvännäköinen ja mukava nainen, jonka kanssa pidetään hauskaa jne.
Ja toinen rotu on sitten näitä, jonka kanssa voidaan kuvitella olevansa loppuelämä tai ainakin menevänsä naimisiin ja hankkia lapsiakin.

Mikä on näiden naisten ero? Onko ulkoisia seikkoja, entäs luonteenpiirteet?

Minua ei näin 30-v naisena voisi vähempää kiinnostaa mitä miehet naisista ja meidän sopivuudesta ajattelevat.
Kaikille naisille riittää munaa koska miehet ovat puutteessa aina. Kukaan nainen ei jää ilman miestä, miehen saa myös naimisiin jos tarpeeksi haluaa.
Lähestyisin asiaa niin että minkälainen mies kelpaa minulle, jos minä en kelpaa jollekin miehelle olkoon niin. Hänellä varmaan yhtä painavat syyt valintaansa.

Apn kysymyksessä paistaa kuitenkin vastaukset jotka hän haluaa kuulla. Että rumia ovat kaikki vaimoksi kelpaavat, ainakin maatiaisempi ulkonäkö. ja se jos ei "kelpaa miehelle vaimoksi" tarkoittaa sitä että olet yksinkertaisesti liian älykäs ja hyvännäköinen jotta mies uskaltaisi kanssasi parisuhteeseen.

Olet ymmärtänyt aloitukseni väärin! Nimenomaan olen ymmärtänyt, että tämä ero sen potentiaalisen vaimon ja tyttöystävän välillä liittyy luonteeseen, ei niinkään ulkonäköön. Ja juuri se kiinnostaa, että mitkä nämä piirteet on.

Alkuperäinen kirjoittaja Krystalline:
Alkuperäinen kirjoittaja tuntuu että:
Sinä olet vielä se tyttöystävä. Kun miehelle iskee vauvakuume parinkymmenen vuoden kuluttua, sinä saat jäädä ja hän etsii sen oikean vaimon.

Meidät molemmat on steriloitu, ja mieheni inhoaa lapsia, hän inhoaa niitä enemmän kuin minä.
Joten teoriasi ei ole ihan vedenpitävä.

Eikö tuo ole vähän omituista, että teidät MOLEMMAT on steriloitu. Siitä tulee sellainen mielikuva, että kuljette kenen kanssa hyvänsä, molemmat.

Bormaalisti kai riittää, että toinen kumppaneista on hedelmätön, niin lapsia ei tule.

Miten sterilointi liittyy avoimeen suhteeseen? Eikö steriloitu voi muka olla uskollinen? Siis jos molemmat ovat steriloituja, niin sekö muka tarkoittaa, että heiluu ympäriinsä *** tanassa? Ihan ihme teorioita.

Alkuperäinen kirjoittaja jaa- a:
Kyllä luonto on ihmeellinen. Luonto suuressa viisaudessaan ei päästä lapsettomia yleistymään, joten jokainen jää omaksi luvukseen historiaan; ehkä hyvä niin.

Joo, parempi että noi baariruusut, narkkarit, kolmannen polven sossuelätit sun muut laadukkaat yksilöt sikiää meidänkin edestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vapaaehtoislapseton mies-77:
Alkuperäinen kirjoittaja no joo....:
Mun mielestä kukin eläköön tavallaan, mutta ihmetyttää aina nää super katkerat tilitykset.. toki tuoreet isät voi pettää, mutta niin kuule voi pettää se sunkin miehes, vaikka lapsia ei olekaan. Itse olen joutunut petetyksi ja pettänytkin, eikä ole johtunut väljistä paikoista tai pienestä munasta, vaan ihan parisuhteen muista ongelmista. Tässä sun kirjotuksessa kyllä on niin paljon provon makun, että oli ehkä ihan turha edes vastata..

ei kai se ole kauniin ja lapsettoman naisen vika jos perheenisät seurailee sitä pitkin kaupunkia kuola valuen ja unohtaa samalla perheensä olemassaolon? meijän työpaikalla näitä häntäheikkejä piisaa, pahimpia on ne joilla pienet lapset. ne on aina vonkaamassa sihteeriköiltä ja assistenteilta bebaa kun saavat vähän viinaa nuppiinsa

Sanoo nainen mieheksi tekeytyen:) Tai sitten homo.

Alkuperäinen kirjoittaja tavisvela:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa- a:
Kyllä luonto on ihmeellinen. Luonto suuressa viisaudessaan ei päästä lapsettomia yleistymään, joten jokainen jää omaksi luvukseen historiaan; ehkä hyvä niin.

Joo, parempi että noi baariruusut, narkkarit, kolmannen polven sossuelätit sun muut laadukkaat yksilöt sikiää meidänkin edestä.

Niitä baariruusuja, narkkareita ja kolmannen ja viimeisen polven sossuelättejä löytyy veloista enemmän kuin perheellisistä lasten vanhemmista, etenkin sitten kun sama pukupolvi on järjestään lisääntynyt ja vela huoma jäänensä pullonsa kanssa yksin. Kyllä luoja on todella viisas.

Kun tässäkin keskustelussa naiset sanoo itsestään, että minä olen kaunis nainen.
Siis määritteleekö ne itse oman kauneutensa ? Mistä ne tietää että juuri ne kasvot ja se vartalo joka peilissä näkyy, on se kaunis ? Tai siis omasta mielestään se on kaunis, mutta mistä ne tietää että se on miesten mielestä tai yleensä toisten ihmisten mielestä kaunis. Eikö kauneus ole aika vaikea määritellä ja kauneutta on niin monen laatuista. Eikö kauneus ole katsojan silmissä.....niin tai katsoohan he sinne peiliin !!

On aika mahdotonta yleistää ja pistää kaikkia miehiä tai kaikkia naisia yhteen nippuun. Itse (naisena) arvioin vakavaa suhdetta harkitessani miehessä ainakin seuraavia seikkoja (eivät ole tärkeysjärjestyksessä):

- ulkonäössä on ainakin jotain miellyttävää, joka vetoaa minuun
- tyydyttävä seksielämä laadullisesti ja määrällisesti (seksikumppaneitten määrällä ei ole merkitystä)
- kykenee uskollisuuteen
- tulee toimeen omillaan taloudellisesti
- sietää normaalia arkielämää (työssäkäynti, kodin hoito, lasten metelöinti, lasten kuskaus harrastuksiin, kaupassakäynti jne)
- osaa tarvittaessa pitää hauskaa (erityisesti ilman viinaa!), hyvä huumorintaju
- omistaa edes yhden harrastuksen, joka ei ole baarissa riekkuminen eikä tv:n katselu tai netissä surffailu. Joku liikuntaharrastus on plussaa kuten myös älyllinen harrastus vaikkapa lukeminen
- osaa kommunikoida myös vaikeista asioista ja toisaalta ei pelkää näyttää tunteitaan
- ei omista pahoja riippuvuuksia (lääkkeet, huumeet, alkoholi, läheisriippuvuus, peliriippuvuus, tupakkakin miinusta).
- kykenee normaaliin siisteystasoon niin henkilökohtaisella tasolla kuin kotioloissakin
- kykenee rakastamaan minua kuten minäkin häntä

Uskon, että miehetkin pitkälti valitsevat tämäntyyppisillä kriteereillä naisia. Toki joku saattaa huumaantua niin voimakkaasti ulkonäkö- ja seksisyistä, että vaikka läheiset heti näkevät, että liitto on tuhoontuomittu, niin joillakin ehkä järki sumenee, kun antaa alapään tehdä valintoja. Kuitenkin suurin osa miehistä ja naisista haluaa jälkikasvua. Silloin sitä miettii sellaisia kriteerejä, että lapsella on perheessä hyvä olla ja että tullaan toimeen niin taloudellisesti kuin henkisestikin. Jos siihen päälle vielä tulee fyysisesti miellyttävät geenit, niin aina parempi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kauniita:
Kun tässäkin keskustelussa naiset sanoo itsestään, että minä olen kaunis nainen.
Siis määritteleekö ne itse oman kauneutensa ? Mistä ne tietää että juuri ne kasvot ja se vartalo joka peilissä näkyy, on se kaunis ? Tai siis omasta mielestään se on kaunis, mutta mistä ne tietää että se on miesten mielestä tai yleensä toisten ihmisten mielestä kaunis. Eikö kauneus ole aika vaikea määritellä ja kauneutta on niin monen laatuista. Eikö kauneus ole katsojan silmissä.....niin tai katsoohan he sinne peiliin !!

No tarkennetaan kun taisin käyttää tätä ilmaisua kaunis. Omasta mielestäni olen kaunis, se ei tee minusta mitenkään ylpeää, mutta olen tyytyväinen kasvoihini. Jalat voisi olla pitemmät ja perse pienempi, mutta ihan tyytyväinen olen. Olen saanut koko ikäni kuulla että olen kaunis. On sanonut tuttu, on sanonut vieras. On sanonut nainen ja on sanonut mies. Jonkun mielestä voin olla ruma, jonkun mielestä voin olla kaunis, joku voi ajatella että persoonallisen näköinen.
Ei siitä tarvitse tehdä kummempaa showta. Kaunetta on monelaista ja toisen mielestä kaunis on ruma. Tituleerasin itseäni kauniiksi sillä syin, että pidän omasta ulkonäöstäni ja olen kuullut kehuja, ikinä en ole kuullut kenenkään sanovan mitään negatiivista. Teinkö nyt sitten syntiä kun itse kehuin itseäni, ehkä se johtuu vaan siitä että minulla on hyvä itsetunto. Aurinkoista perjantaita!;-)

No tarkennetaan kun taisin käyttää tätä ilmaisua kaunis. Omasta mielestäni olen kaunis, se ei tee minusta mitenkään ylpeää, mutta olen tyytyväinen kasvoihini. Jalat voisi olla pitemmät ja perse pienempi, mutta ihan tyytyväinen olen. Olen saanut koko ikäni kuulla että olen kaunis. On sanonut tuttu, on sanonut vieras. On sanonut nainen ja on sanonut mies. Jonkun mielestä voin olla ruma, jonkun mielestä voin olla kaunis, joku voi ajatella että persoonallisen näköinen.
Ei siitä tarvitse tehdä kummempaa showta. Kaunetta on monelaista ja toisen mielestä kaunis on ruma. Tituleerasin itseäni kauniiksi sillä syin, että pidän omasta ulkonäöstäni ja olen kuullut kehuja, ikinä en ole kuullut kenenkään sanovan mitään negatiivista. Teinkö nyt sitten syntiä kun itse kehuin itseäni, ehkä se johtuu vaan siitä että minulla on hyvä itsetunto. Aurinkoista perjantaita!;-)[/quote]

Kunhan itsetuntosi ei vain ole rakentunut pelkän kuiren varaan, se kun rapistuu siinä missä muillakin ajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja no joo...:
Ei siitä tarvitse tehdä kummempaa showta. Kaunetta on monelaista ja toisen mielestä kaunis on ruma. Tituleerasin itseäni kauniiksi sillä syin, että pidän omasta ulkonäöstäni ja olen kuullut kehuja, ikinä en ole kuullut kenenkään sanovan mitään negatiivista. Teinkö nyt sitten syntiä kun itse kehuin itseäni, ehkä se johtuu vaan siitä että minulla on hyvä itsetunto. Aurinkoista perjantaita!;-)

Kunhan itsetuntosi ei vain ole rakentunut pelkän kuiren varaan, se kun rapistuu siinä missä muillakin ajan kanssa.[/quote]

Ei ole, pidän myös luonteestani ym. Kaikessa on aina parantamisen varaa, kukaan ei ole täydellinen!

Allekirjoitan nämä näin:

- ulkonäössä on ainakin jotain miellyttävää, joka vetoaa minuun (erityisesti kasvot)
- tyydyttävä seksielämä laadullisesti ja määrällisesti,seksikumppaneitten määrällä ei ole merkitystä (parisuhdetta ei määrittele se kuinka usein seksiä on, toisinsanoen ei tarvitse olla kokoajan panemassa, jotta meillä menisi hyvin)
- kykenee uskollisuuteen
- tulee toimeen omillaan taloudellisesti
- sietää normaalia arkielämää (työssäkäynti, kodin hoito, kaupassakäynti jne)
- osaa tarvittaessa pitää hauskaa (viinan kanssa tai ilman), hyvä huumorintaju
- omistaa edes yhden harrastuksen, joka ei ole baarissa riekkuminen eikä tv:n katselu tai netissä surffailu. Joku liikuntaharrastus on plussaa kuten myös älyllinen harrastus vaikkapa lukeminen
- osaa kommunikoida myös vaikeista asioista ja toisaalta ei pelkää näyttää tunteitaan
- ei omista pahoja riippuvuuksia (seksi, lääkkeet, huumeet, alkoholi, läheisriippuvuus, peliriippuvuus, tupakka miinusta).
- kykenee normaaliin siisteystasoon niin henkilökohtaisella tasolla kuin kotioloissakin
- kykenee rakastamaan minua kuten minäkin häntä

Alkuperäinen kirjoittaja Maajussis:
Leveä harteinen, jotta jaksaa tehdä lumityöt ja hakata halot.Pitää olla rikas, jotta voi elättää ukkonsa. Jakaa auliisti seksiä ukolleen , mutta ei muille.
Siinäpä ne tärkeimmät riiteerit.[/quote
Tiedän useita nuo kriteerit omaavia naisia. Kyllä on miehellä helppoa - oleilee vaan ja pitää vaimonsa hyvällä tuulella ja työkunnossa. Mies hoitaa kodin ja tekee remontit, sekä huolehtii lemmikkien ruokinnat ja ulkoiluttamisen. Kyllä on vaimon hyvä käydä tämmöisessä tilanteessa hyvässä virassa tienaamassa - kun ei kotityöt / -huolet paina yhtään, kun toinen osapuoli hoitaa ne.

Minusta taas on hyvä, jos naisella (ja miehellä) on itsetunto kohdallaan ja on tyytyväinen omaan ulkonäköönsä. Tyypillistä suomalaista kulttuuria edustaa taas tämä näkökanta, että itseään ei voisi pitää kauniina. Ikäänkuin siinä olisi jotain perin kamalaa sanoa äänen näin. Ei kenenkään ulkonäkö voi tietysti kaikkia miellytä, mutta kyllä jokainen tietää yleiset kauneusihanteet ja voi itsekin sanoa osuuko ihanteisiin vai ei. Jos on esim. lihava ja selluliittinen, ei kroppa vastaa kauneusihanteita. Kasvoiltaan voi kuitenkin olla kaunis, vaikka olisikin lihava. Kasvoiltaan kauniilla on symmetriset kasvon muodot, naisilla usein pienehkö, suora nenä, ja isot silmät ja hyvä iho. Toki jotkut pitävät enemmän naisista, jotka eivät vastaa yleisiä kauneusihanteita, mutta jokainen kyllä tietää itse onko yleisten normien määrittelemänä kaunis vai ei... Kyllä se peili sen kertoo. Lisäksi kauniit yleensä kuulevat muilta olevansa kauniita. :)

Alkuperäinen kirjoittaja erämies--:
Alkuperäinen kirjoittaja kaunis itsekkin:
[Lisäksi kauniit yleensä kuulevat muilta olevansa kauniita. :)

Höpö höpö. Ne joilta saa pillua kuulevat olevansa kauniita ;)

:) Mulla ei yleensä ole tapana antaa mm. toisille naisille pillua ja naisilta kuitenkin tulee hyvin usein hyvää palautetta. :) Erämies taitaa myös olla perinteinen juro suomalainen, joka ei voi antaa koskaan hyvää palautetta kenestäkään, ellei ole taka-ajatuksia. :) Minusta on kivaa piristää parhaiden ystävien päivää kertomalla että he ovat kauniita (koska he sitä ovat). Myös miestäni sanon usein komeaksi, koska mielestäni hän on jopa maailman komein mies. Taka-ajatuksena ei kuitenkaan ole munan saanti. Kokeile säkin joskus erämies! Siitä tulee molemmille hyvä mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja erämies--:
[Lisäksi kauniit yleensä kuulevat muilta olevansa kauniita. :)

Höpö höpö. Ne joilta saa pillua kuulevat olevansa kauniita ;)

:) Mulla ei yleensä ole tapana antaa mm. toisille naisille pillua ja naisilta kuitenkin tulee hyvin usein hyvää palautetta. :) Erämies taitaa myös olla perinteinen juro suomalainen, joka ei voi antaa koskaan hyvää palautetta kenestäkään, ellei ole taka-ajatuksia. :) Minusta on kivaa piristää parhaiden ystävien päivää kertomalla että he ovat kauniita (koska he sitä ovat). Myös miestäni sanon usein komeaksi, koska mielestäni hän on jopa maailman komein mies. Taka-ajatuksena ei kuitenkaan ole munan saanti. Kokeile säkin joskus erämies! Siitä tulee molemmille hyvä mieli.

No, mä olen kokeillut ja sekä mulla että sille kulloisellekin naiselle on tullut hyvä mieli. Lisäksi mulle on tullu kevyt olo sen jälkeen. ;)

ensin ole tyttöystäviä joista tulee vaimoja? Vai onko kaikilla tyttöystävä myös vaimon lisäksi? Vai onko olemassa miehiä joilla on ainoastaan tyttöystävä villiä seksiä varten? Jäävätkö he vanhoiksipojiksi? Kuka nainen nostaa kätensä ylös tunnustaakseen olevansa "vaimomateriaalia"? Eikö "vaimomateriaali" ole vähän tylsää? Kuka mies haluaa kotiinsa tylsää vaimomateriaalia jos sitä voi tehdä "villistä tyttöystävästäkin"? Ovatko vaimomateriaali ja tyttöystävä toisensa poissulkevia? Kuinka kauan tyttöystävä on villi? Myös 80 vuotiaana? Riittääkö ihmisen määrittelemiseen ainoastaan käsite "villi"? Voiko tyttöystävä muuttua "vaimomateriaaliksi" vai onko hän yden "roolinsa" vanki? Voiko "vaimomateriaali" olla villi? Jos tyttöystävä on bilettäjä ja vaimomateriaali tasainen ja turvallinen niin missä näitä lajityyppejä kasvaa? He siis ovat ikuisesti muuttumattomia? Millainen on tyttöystävä? Millaisia määreitä häneen kuuluu? Onko tyttöystävä aina automaattisesti jotakin muuta kuin "vaimomateriaali"? Miksi miehet sitovat itsensä vaimomateriaaliin? Välttämättömyydestä? Suvun jatkamiseksi? Miksi ei vain saattaa naisia raskaaksi? Miksi mennä naimisiin? Pitääkö tätä nunna/huora -myyttiä yllä nainen vai mies?

Alkuperäinen kirjoittaja lapsellinen:
Eikö tuo ole vähän omituista, että teidät MOLEMMAT on steriloitu. Siitä tulee sellainen mielikuva, että kuljette kenen kanssa hyvänsä, molemmat.

Bormaalisti kai riittää, että toinen kumppaneista on hedelmätön, niin lapsia ei tule.

Miksi pelkästään naisen tai miehen pitäisi mennä? Meillä meni myös molemmat samoihin aikoihin, eli jos kumpikin on veloja taholtaan niin tasa-arvon puitteissa molemmilta putket poikki.

Vai onko pelkästään naisten asia huolehtia ehkäisystä ja hankkia pillerit, kierukat, ehkäisylaastarit, ehkäisykapselit??????

Jos se kauneus on lähinnä sellaista että täyttää missin tai mallin mitat.

Kauneus rajoittaa aivotoimintaa ja johtaa käyttäytymiseen, missä ihminen elää kauneuden illuusiossa. Käytöksestä tulee kopeaa ja epänormaalia ja elämästä nauttiminen menee narsistiseksi peiliin tuijottamiseksi.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä