Tyttäreni miesystävään monenlaista suhtautumista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sirenna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sirenna

Vieras
Tyttäreni (19v, nyt välivuosi kun ei päässyt haluamaansa opinahjoon, töissä ja asuu kotona) on kesästä alkaen seurustellut erään 22v miehen kanssa. Toi sitten ekan kerran näytille nyt eräisiin sukujuhliin. Olin kyllä todella positiivisesti yllättynyt. Pitkä, komea ja fiksu. Kuvittelin, että kaikki varmasti pitävät hänestä, mutta eipä se sitten ihan niin ollutkaan. Etenkin miehet suhtautuivat vähän negatiivisesti. Onko se sitten aina niin, että jos asuu Helsingissä, opiskelee yliopistossa ja on "paremmista piireistä", että pitää suhtautua negatiivisesti. Vai käyttäytyykö hän sitten jotenkin niin, että on töykeä muille miehille. Ja minä en sitä huomaisi.

Itse ainakin huomasin sen, että oli jokseenkin vaivautunut siitä kun muut miehet puhuivat koko ajan intistä (tosin mies itse on reservin upseeri), autoista (miestä ei tuntunut pätkääkään kiinnostavan, ei omista edes autoa, tosin kortti on), lätkästä (okei siitä mies tiesi jotain, mutta jotenkin ajatteli eri tavalla) tai etenkin kun puhuttiin rahasta tyyliin: "juu se tienaa kyllä, sillähän on 5-sarjan bemari." tai "Ison talon se rakensi, että hyvin se leiville lyö." TMS.

Satun tietämään, että mies on hyvinkin varakkaasta perheestä, mutta elää siihen nähden vaatimattomasti. Tuonnekkin tilaisuuteen tuli bussilla, jota muutamat miehet pitivät jotenkin "homona". Mitäs mieltä?

[QUOTE="vieras";27209914]Tällaisiin piireihin voi olla vaikea päästä mikäli omaa liberaalin ja edistyksellisen maailmankatsomuksen.[/QUOTE]

Miks liberaali on edistyksellistä? Jos kaikki ois homoija nii sukupuuttoohan tässä kuoltas?

Tilannetta on vaikea kommentoida tietämättä, mitä tyttäresi mieskaveri itse oli mieltä. Hänhän saattaa olla täysin tottunut miesten tyypillisiin juttuihin ja jos ei mikään suupaltti muutenkaan ole luonteeltaan, saattaa tilanteessa olla ainoa ihmettelijä vain sinä.

On aina huono merkki ryhtyä huolehtimaan toisesta aikaihmisestä, jos siihen ei ole mitään perusteltua. Teet siinä väärin, koska et tunne itsekään vielä tyttäresi mieskaveria kunnolla. Jutuistasi huokuu enemmän intoa ja toivoa kuin realismia. Sitä suuremmalla syyllä älä aseta häntä liian vastakkain muiden ihmisten kanssa.

Ja kai sinä nyt tiedät, mitä on miesten keskinäinen small talk ja mitä naisten? Niiden perusteella ei kannata teilata heti ketään, koska pahempaa olisi ollut puhumatta yhtään mitään. Eikö kömpely sosiaalisuus ole parempi kuin mittailla pitkin nenän varttaan? Tässä asiassa sinulla olisi vielä oppimista.

En mitään. ainut mikä tuli mieleen, että kuulostaa keksityltä jutulta. Plus paljonpa AP on päätellyt mistä poikaystävä on mitäkin mieltä

No ei ole keksitty juttu, mutta nää päätelmät perustuu ihan siihen mitä tytär on kertonut. Tyttö yritti vähän piilotella poikaa aluksi, mutta oli niin onnellinen, että ei malttanut olla kertomatta. Ja siis sanoin vähän väärin tuon että olis Helsingistä. Ei ole Helsingistä siis kotoisin, on itseasiassa tästä aika läheltä. Enkä mä tolla "paremmilla piireillä" mitään ihmeellistä tarkoittanut, siksi se olikin sitaateissa. Siis kuitenkin semmosta sukua, jossa ihmisillä on aika paljon koulutusta ja jonkun verran rahaakin. Ei mitään kroissoksia kumminkaan.

Ja se oli pakko sanoo, että mun poika kyllä tykkäs tosi paljon tästä tyypistä. Poikani on siis 17v ja lukiossa. Ja suhtautui mun oma miehenkin ihan ok, mitä nyt niitä omia tylsiä perusvitsejä välillä heitteli.

Kun on ekaa kertaa sukujuhlissa tapaamassa tyttöystävän sukulaisia, aika moni siinä on varautunut.

Jos on erilaiset mielenkiinnon kohteet, niin minkäs sille voi. Poikaystävä oli ainakin osannut käyttäytyä, kun oli ilmeisesti ainakin jollain tasolla yrittänyt osallistua keskusteluun.

[QUOTE="vieras";27210191]Kun on ekaa kertaa sukujuhlissa tapaamassa tyttöystävän sukulaisia, aika moni siinä on varautunut.

Jos on erilaiset mielenkiinnon kohteet, niin minkäs sille voi. Poikaystävä oli ainakin osannut käyttäytyä, kun oli ilmeisesti ainakin jollain tasolla yrittänyt osallistua keskusteluun.[/QUOTE]

Siis illan mittaan hän oli hyvinkin innokaasti keskustelemassa hieman toisenlaisista aiheista. Ei hän millään muotoa ollut tuppisuu. Mun poika oli tosi innoissaan kun tää mies kertoi esim. opiskeluistaan. Luulenpa, että poikani sai lisämotivaatiota. Ja varmaan tyttärenikin panostaa nyt pääsykokeisiin vielä enemmän. Sanoi tosin, että lähtee joka tapauksessa välivuoden jälkeen Helsinkiin - sen verran vakava meno :)

Mä muistan aina, kun poikaystävän mummo oli miettinyt mitä ruokaa kehtaa mulle tarjota, kun olen "paremmasta perheestä"... Onko nykyihmisillä vielä samanlaisia ennakkoluuloja? Reservin upseeri? Mitä sekin tarkoittaa? En taida ollakkaan paremmasta perheestä, kun en osaa tuotakaan pokkuroida.

No, oon sitä mieltä, että tämä tyttäresi miesystävä on jalat maassa -tyyppiä. Näille muille taas esimerkiksi tuo rahasta puhuminen johtuu siitä, kun sitä ei itsellä ole. Ja kun tämä miesystävä on varakkaasta perheestä, ja hänellä on aina ollut sitä rahaa, hän ei koe tarvetta puhua siitä. Useinhan juuri ne, joilla rahaa on aina ollut, elävät pihisti. Ne taas, joilla ei ole hirveästi rahaa, ottavat lainaa ja haluavat näyttää, että on rahaa. Jne jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Kööki;27210390:
No, oon sitä mieltä, että tämä tyttäresi miesystävä on jalat maassa -tyyppiä. Näille muille taas esimerkiksi tuo rahasta puhuminen johtuu siitä, kun sitä ei itsellä ole. Ja kun tämä miesystävä on varakkaasta perheestä, ja hänellä on aina ollut sitä rahaa, hän ei koe tarvetta puhua siitä. Useinhan juuri ne, joilla rahaa on aina ollut, elävät pihisti. Ne taas, joilla ei ole hirveästi rahaa, ottavat lainaa ja haluavat näyttää, että on rahaa. Jne jne.

Mun mielestä se on niin naurettavaa kun tietyntyyppiset ihmiset (lähinnä miehet) puhuvat rahasta. Joka asiassa se pitää mainita jne. jne. Ja sitten oikeesti tuijotetaan sitä mimmonen auto joillain on. Me olemme itse kohtuuvarakkaita, mutta koskaan ei ole autoihin ylimääräisiä pistetty. Autot ovat kyllä yleensä suht. uusia (0-5 vuotta) ja ihan laatupelejä, mutta ei mitään ökyjä. Nytkin on ykkösautona Kia Sorento ja kakkosautona pikku-Nissan. Mies on joskus sanonut mulle, että "ei tartte euroja laskeskella, mutta ökyilemään ei aleta." Eli mitään pihejä emme ole.

Vai on tyttäresi mies oikein reservin upseeri ja Helsingistä paremmista piireistä. Kateellisiahan me muut ollaan..

LOL juu reservin upseeri HUI! Ressukaksi pääsee ihan kuka vain haluaa ja yleensä näiksi pikkuvänrikeiksi kouluttautuukin juuri ne jotka eivät tiedä mitä elämältään haluaisi, niin on helppo upottaa se yksi vuosi armeijan piikkiin.

Kuka tahansa voi ajella Helsinkiin parempiin piireihin. Jopa minäkin ajelen välillä 200km muijan kanssa syömään johonkin hyvään ravintolaan helsinkiin.

Kyllä käy kateeksi. Herra Reservin Upseeria :D :D :D

[QUOTE="ap";27210133]No ei ole keksitty juttu, mutta nää päätelmät perustuu ihan siihen mitä tytär on kertonut. Tyttö yritti vähän piilotella poikaa aluksi, mutta oli niin onnellinen, että ei malttanut olla kertomatta. Ja siis sanoin vähän väärin tuon että olis Helsingistä. Ei ole Helsingistä siis kotoisin, on itseasiassa tästä aika läheltä. Enkä mä tolla "paremmilla piireillä" mitään ihmeellistä tarkoittanut, siksi se olikin sitaateissa. Siis kuitenkin semmosta sukua, jossa ihmisillä on aika paljon koulutusta ja jonkun verran rahaakin. Ei mitään kroissoksia kumminkaan.

Ja se oli pakko sanoo, että mun poika kyllä tykkäs tosi paljon tästä tyypistä. Poikani on siis 17v ja lukiossa. Ja suhtautui mun oma miehenkin ihan ok, mitä nyt niitä omia tylsiä perusvitsejä välillä heitteli.[/QUOTE]

Anna minä arvaan: teidän suku on lauma idiootteja jotka ovat juuri ja juuri päässeet koulut läpi ja nyt sukuun on pyrkimässä kokelas jolla on kultalusikka suussa ja muutenkin loistava tulevaisuus edessä. Eli sukusi on vain kateellista, eikä se valitettavasti lopu, joko tyttäresi ottaa sukuunsa vähän etäisyyttä tai etsii jonkin amisjuntin tilalle, jonka sukusi on valmis hyväksymään.

Tunnen myös ihmisiä jotka eivät viihdy oikeastaan missään porukassa, sillä aina pitäisi puhua vain hänelle kiinnostavista asioista jne.

Herra Reservin Upseeri kyllä kuulostaa tällaiselta piilonarsistilta,.,.

[QUOTE="Sanna";27209877]Hmmm.
Kirjoittamasi perusteella tämä mies vaikuttaa mukavalta, mutta tämä porukka, jonka kanssa mies joutui seurustelemaan kuulosti laumalta juntteja perähikiän korvesta.[/QUOTE]

Veit sanat suustani!

Alkuperäinen kirjoittaja No sähän darwin olet;27211490:
Joo ja apinat kiipeävät paremmin. Oletko koskaan nähnyt valaan harppuunoivan ihmistä? Julmuus ja väkivaltaisuus korreloi lajin älykkyyteen. Vrt. saalis ja saalistaja.

Vaikka valailla olisikin kädet, olisivat varmaan niin fiksuja, etteivät kädentaitojaan tuhlaisi aseiden tekoon.

Yhteistyössä