Tällainen kolmantena pyöränä oleminen rikkoo mun arvomaailmaa kohtaan. Onkin vähän vaikeeta suhtautua tilanteeseen. Ystävänä haluaisin olla iloinen siitä, että kaverini on onnellinen. Hän ei ole ollut rakkaudessa erityisen onnekas oikein koskaan ja tiedän, että hän sisimmässään toivoisi löytävän sen oikean.
Hän ei vartavasten ole hakenut ukkomistä, mutta sellainen sattui hänen kohdalleen. Mikä minä olen sanomaan etteikö se voi olla se oikea. Haluaisin siis kannustaa ja iloita. Mutta se, että mies on naimisissa ja perheellinen, on aikamoinen "mutta". Olen niin paljon noita ketkuja kaksoiselämää viettäneitä nähnnyt kun olen asunut ulkomailla itsekin ja ollut työn puolesta tekemisissä erilaisten liikematkalaisten kanssa. Ja aika huonot osakkeet on liian monilla heistä. Itse arvostan täyttä rehellisyyttä parisuhteessa ja sitä, että asiat puidaan ja suhde päätetään ennen kuin sännätään toiseen.
En usko kyllä myöskään siihen, että suhteeseen tukeva nainen olisi suhteen rikkoja. Se voi olla se lopullinen niitti, mutta ei koskaan se ainoa syy. Kyllä suhteessa on asiat pielessä jos siihen pääsee mukaan kolmansia osapuolia. Niin se vain on. Ehkä liian kova pala nieltäväksi niille kelle näin käy mutta näin se vain on.
Joka tapauksessa nyt on vähän vaikeeta suhtautua kaveriin. Ei se musta fiksua käytöstä oo hältäkään. Tuntuu vähän itsekkäältä ja epätoivoiseltakin tuollainen käytös. On kuitenkin kyse varatusta miehestä, jolla on se vastuu omalle perheelle ja lapsilleen. Niin kauan kun tuollainen vastuu on olemassa, ei hänen mukana olo ole kyllä mitenkään asiallista. Kyllä se vähän antaa sellaisen kylmänkiskoisen kuvan kaverista kun hällä on sydäntä moiseen. Tavallaan olen siis pettynyt nähdessäni tämän luonteenpiirteen hänessä.
Silti pitäisi kai tukea toista ja hän odottaa jollain tasolla hyväksyntääkin tilanteelle. Mutta kun ei se oikein natsaa mun arvomaailman kanssa ja jopa pelkään, että hän jos kuka tässä saa lopulta sormilleen. Pitäiskö mun sitten suojella ja takoa järkeä vai koettaa hyväksyä hänen valintansa ja olla ystävä, joka osaa olla iloinen hänen puolestaan.