Tyttären voimisteluharrastus, jonka luulin olevan suhteellisen edullista!

  • Viestiketjun aloittaja pökerryksissä!
  • Ensimmäinen viesti
Rytminen
Alkuperäinen kirjoittaja pökerryksissä!;25648293:
Koko joukkueelle tehdään uudet puvut kuulemma joka kerta kun tulee uusi kilpailuohjelma (puvun pitää kuulemma sopia esityksen teemaan). Eli kevät- ja syksykaudella. Huh! Tyttö on kyllä hyvin innoissaan, kun pääsi kilparyhmään. Äiti ei ihan niin innoissaan tästä rahan menosta.
Paitsi rytmisessä voi pitää samoja välineitä ja samaa pukua vaikka koko elämänsä
 
"jada"
Toi rahanmeno on suurin syy siihen, miks ollaan puhuttu poikaystävän kanssa, että yritetään löytää niin hänen nyt jo teini-ikäisille lapsilleen kuin meidän yhteiselle tirpallekin joku suht edullinen liikuntaharrastus, missä vois harrastaa liikuntaa ihan harrastuksen vuoksi ja liikunnan ilosta, ei kilpailumielessä. Meillä ei ole rahaa noin suuriin varuste-, kausi- ja lisenssimaksuihin sun muihin, eikä kyllä myöskään aikaa eikä halua pyörittää perheen vapaa-aikaa täysin lasten harrastusten ehdoilla. Varsinkaan nyt, kun meillä ei ole edes omaa autoa. Sen enempää mulla kuin poikaystävällänikään ei ole ollut sen sorttisia liikuntaharrastuksia lapsina, ja ihan riittävän täyspäisiä aikuisia meistä on silti kasvanut :)
 
"Vieras"
Kannattaa ottaa nuo hinnat puheeksi ja miettiä olisiko sittenkin mahdollista löytää halvempia vaihtoehtoja. Meillä sekä lapsi että äiti harrastaa tanssia ja kyllähän niihin esiintymisvaatteisiin saisi ihan valtavat summat menemään jos ei yhtään katso. Viimeksi olisi mennyt esiintymisasuihin tonni jos olisimme suoraan suostuneet koreografin ehdotukseen. Pelkistä legginseistä olisi pitänyt maksaa 70 euroa kun ihan vastaavia sai kympillä gina trikosta, eikä laatukaan ollut yhtään huonompi. Tilaamalla kengät ulkomailta säästäminen monta kymppiä verrattuna paikallisen liikkeen hintaan. Kaikessa ei toki voi säästää, mutta onneksi meillä on aktiivisia vanhempia, niin ettei tuhlata ainakaan tyhmyyksiin.
 
luistelijan äiti
kallista on todellakin. Meillä tyttö aloitti luistelun luistelukoulussa joka maksoi 30e. Kehittyi nopeasti ja pääsi mukaan kehitys ja kilparyhmiin ja nyt kk-maksut reilusti yli 200e. Siihen päälle vielä kisapuvut 150-500e, luistimet 450e (viimeksi ostetut), harkkavaatteet, kuivisvaatteet, piruettilusikat jne.jne., kesäleiri lähes 1000e. Nyt kun tyttö on jo non pitkällä ja menestynyt hyvin niin ei haluttaisikaan lopettaa mutta kyllä jos olts hinta tiedetty aluksi niin tuskinpa oltas tätä lajia valittu....
 
"Hanna"
Jaahas, näköjään rahan menoon on varauduttava. 8 v tyttöni aloittaa syksyllä joukkuevoimistelun kilparyhmässä. Tässä ryhmässä hyödynnetään vanhan puvun pohjaa eli koristelut poistetaan varovasti ja tilalle ommellaan uudet. Hyvä, että on järkeä edes tässä pukuasiassa.

Itse olen harrastanut kilpatanssia A-luokassa asti, mutta se oli varsin edullista, koska lähisukulaiseni teki puvut ilmaiseksi ja itse liimasin strassit. Kankaat ostimme edullisesti Eurokankaasta. Onneksi strutsinsulka-helma poistui muodista, kun kohosimme ylempiin luokkiin. En myöskään uusinut pukuja kovin tiheään. Tietenkin kisamatkat ja -maksut sekä yksärit nielivät ihan kiitettävästi rahaa.
 
"huhhuh"
Itselläni on kolme tyttöä. Kaksi harrastaa joukkuevoimistelua ja kolmas taitoluistelua. Lisäksi 13 vuotias jv:tä harrastava tyttöni harrastaa pari kertaa viikossa taitoluistelua kun siitä niin innostui pikkusiskonsa(8v) avulla. Tytöilläni jv puku maksaa noin 150 € ilman strasseja ja paljetteja. Ne ostamme ja laitamme itse. Joukkueen tilillä on sen verran rahaa että maksettavaksi jää noin 80€. Rahaa ollaan hankittu esim. sponsori kaupan (k-Citymarket) asiakkaiden ostoksia pakkaamalla. Taitoluistelun kuukausimaksu on päälle 100€. Ja joukkuevoimistelun 70 €. Taitoluistelussa sekä jv:ssä seura-asut ja joukkueen harjoitus asut. Yht. 200 €/yksi tyttö. Luistelupuku Siis kilpailu puku maksaa saman verran kuin jv. Luistimiakin pitää kokoajan ostaa uudet koska pikku tytöllä jalka kasvaa. Käytetyt luistimet ostan aina ja hyvät sellaiset maksavat päälle 100€.

Ei olla rikkaita vaan keskimääräistä köyhempiä ja kyllä se maksaa!!!
 
E.H.
Harrastelijat tekevät myös hyviä pukuja halvemmalla! Kannattaa etsiä joku ja säästää jopa 100e pukujen hinnoissa. Tyttäreni joukkueelle puvut tekee heidän valmentajansa ja ollaan oltu todella tyytyväisiä, hän on pyytänyt 60-100e puku ja niihin on koristeluja myötä kaikki valmiina. Suosittelen lämpimästi, tässä on hänen blogin osoite: http://lifestylebydressmaker.blogspot.fi/?m=1
 
Voimistelijan äiti
Joo kyl ne taitaa maksaa ton verran. Mun oma tytär harrastaa telinevoimistelua ja jo harkkapuku ja housut maksaa jonkun 120€ . Mut nyt pukuja on kertynyt todella paljon. Kisapuvut ja kaikki on hirveen kallista.
 
Meillä tyttö harrastaa telinevoimistelua. Aloitti esikilpailuryhmässä nyt syksyllä. Harjoituspuvut ei oo niinkään kalliita, kilpailupuvut sitten taas on, tota mainitsemaasi hintaluokkaa. Meillä tyttö on kyllä vasta 5-vuotias, että kisat ei tule vielä kysymykseen pariin vuoteen ja jos haluaa sit jatkaa vielä. Harrastusmaksut nyt vuodessa reilu 900 euroa. Ja siihen sit lisenssit päälle. Asemalisenssi tosin riittää tässä vaiheessa.
 
Meillä kaksi joukkuevoimistelijaa. Aloittivat satujumpassa 3-vuotiaana - hinta 40€/kausi. Valmennusryhmissäkin vielä pitkään hyvin maltilliset kulut - 200€/kausi. Mutta nyt toinen harrastaa junioreiden maajoukkuetasolla - kustannukset kausitasolla n. 3000€. Esim. pukuun budjetoitu tällä kaudella n. 300€, valmentajien palkkioita, kun treeniä n. 20h/vko, leirit, kisamatkat yms. Toinen menee vielä vähän alhaisimmilla kuluilla, mutta pitkä penni menee tähän harrastamiseen. Ei tähän pystynyt mitenkään silloin pienenä varautumaan enkä voi sanoa lapselle, että et saa tehdä lempiasiaasi enää. Varainkeruu on vanhempien kesken jatkuva puheenaihe ja tähän lajiin on sponsoreita tosi hankala löytää. Tää maksais vaan..
 
"Anonyymi"
Voimisteluliitto tekee tällä hetkellä tällaista kyselyä siitä mitä vanhempi haluaa lapsen liikuntaharrastukselta, käykää vastaamassa!

https://my.surveypal.com/app/form?_d=0&_sid=274510664&_k=FdvPghHFoHV837BOgFgZQsjiDALPwzToHywjCEJY6EDwYFHrJioST8OQYg0qSM0W&_hid=Mit%E4%20vanhempi%20haluaa%20lapsen%20liikuntaharrastukselta
 
pyhänaikana kattelin kun pari suomalaista ja yks ulkolainen seura reenas alamäkihiihtoa ja panin merkille, että niissä piireissä ei riitä että lapsella on releet viimesen päälle, reeniä seuraavilla mammoillakin piti näemmä olla yllään seuran ulkoilupuvut ja rinteeseen oli tultu uudenkarheilla bemareilla ja audi quttroilla

harrastukset maksaa
 
"juup"
Jännä. Onko sitten oikein että osa lapsista ei voi harrastaa koska se on törkeän kallista. Itselläni halu antaa kaikki mahdollinen lapselle mutta usean sadan harrastukseen olisi mahdoton löytää rahat. No ehkä jos olisi lahjakas niin sitten jostain ne kaivaisin. Omat tulot 1500-1800 e/kk ja perheessä vain minun tulot ha elatustuki (minimi).
 
vierailija
Tyttäreni 15 v harrastaa joukkuevoimistelua maajoukkuetasolla. Tämä laji on todella kallis. Kuukausimaksu on useita satoja, mutta se sisältää kilpailumatkat ulkomaille. Tyttäreni saa harrastaa niin kauan kuin jaksaa ja haluaa. Laji on huipputasolla todella vaativa.
 
vierailija
Tällä hetkellä 10 v tytön joukkuevoimistelu maksaa 150 e/kk. Siihen päälle kuskauket treeneihin ja kisoihin + omat kisaliput. Lisäksi ollaan saatu hintaa vähän alemmaksi omalla varainkeruulla. Puku ei ole vielä kovin kallis ja se on koristeltu itse.

En uskalla ajatellakaan, mitä homma kustantaa muutaman vuoden päästä. Hyvä harrastus joka tapauksessa.
 
neeuqleeh
Tottakai ne valmentajatkin miettii (ainakin suurin osa) että mistä kaikesta saataisiin säästettyä jatkuvasti. On toisaalta todella ilkeää miten puhutte valmentajista jotka kuitenkin suurin osa valmentaa vapaaehtoisesti monta tuntia viikossa joukkuetta. Itse henkilökohtaisesti valmennan kahta kilpajoukkuetta ja aikaa menee noin 20h harjoituksissa plus siihen päälle koreografiat, treenien suunnittelut, leiripäivät yms. Sitten vanhemmat oikeasti kehtaavat valittaa pikkuasioista.

Meillä ei ole ikinä mennyt kuin noin 70-90e/ puku, ja valmentaja eli minä olen kaikille tytöille puvut koristellut. (ei en saanut palkkiota) Ainiin, ja sitten sain valitusta että kuinkas nämä nyt sitten maksetaan.

Yksi täällä kommentoi että taitaa olla valmentajilla rahaa mielin määrin kun kehdataan ostella noin kalliilla. Juu, ei ole. Puhun kyllä tällä hetkellä omasta puolestani vain, mutta järki käteen.

Joukkuevoimistelu on joukkuelaji, joten samoin kuin kaikissa joukkuelajeissa, pitää olla edustusasut jotka edustavat seuraa ja joukkuetta. Tässäkin pystytään säästämään, ja säästetänkin jos saadaan tukkutilauksia tehtyä.

Mutta mikä takia ei jääkiekko harrastusten hinnoista vedetä tällaista hernettä nenään? Kyllä joukkuevoimistelu on noussut tyttöjen suosiossa niin suureksi lajiksi, ja nyt on niitä maailmanmestaruuksiakin tullut, että pitäisi hälytyskellot ruveta soimaan.

Lisäksi, ymmärrän todella hyvin että rahaa ei ole ja se ei kasva puussa. Mutta rahaa voidaan kerätä erilaisilla myyjäisillä tai muilla vastaavilla keräyksillä, jotta saadaan vaikka ne kisapuvut kustannettua. Kilpajoukkueessa on kalliimpaa, sillä salivuokrat syövät suurimman osan rahoista, minkä vanhemmat maksavat seuralle.
 
voimistelijan äiti
Mun tyttärellä on 300€seuramaksu+puvut 50-100€+seura-asut 80€+lisenssi 20-40€ myös joukkueen yhteiset treeni topit 60€+kisabussi+ leirit +treeni shortsit+legginsit+narupuntti housut+välineet+kassi+tossut ja kaiken laisia rahan kulutus virtoja!Mutta mun tytär on ainakin ihastunuy siihen harrastukseen joten kai niitä on pakko maksaa. Ja tyttöreni on siis 12v harrastaa joukkuevoimistelua tykkää joukkuelaisistaan ja valmentajistaan. Pariin kertaan on tullut lääkäri ja fysioterapia reissuja, mutta ne ei näytä tyttöä lannistavan. Parhainta on se kun näkee esim.kisoissa kuinka hän rakastaa harrastustaan!
Tyttöreni paras kaveri harrastaa myös joukkuevoimistelua ja hän sai uuden puvun josta tytär on pariin kertaan kertonut kuinka ihana se on ja puku oli siis koko puku eli puku joka oli koko vartalon pituinen housu puku. Hän myös kertoi että se olisi maksanut 200€ joka on aika kallis mutta halpa siihen nähden miten tytöt saavat iloa niistä. yst.ter.Voimistelijan äiti
 

Yhteistyössä