Tottakai ne valmentajatkin miettii (ainakin suurin osa) että mistä kaikesta saataisiin säästettyä jatkuvasti. On toisaalta todella ilkeää miten puhutte valmentajista jotka kuitenkin suurin osa valmentaa vapaaehtoisesti monta tuntia viikossa joukkuetta. Itse henkilökohtaisesti valmennan kahta kilpajoukkuetta ja aikaa menee noin 20h harjoituksissa plus siihen päälle koreografiat, treenien suunnittelut, leiripäivät yms. Sitten vanhemmat oikeasti kehtaavat valittaa pikkuasioista.
Meillä ei ole ikinä mennyt kuin noin 70-90e/ puku, ja valmentaja eli minä olen kaikille tytöille puvut koristellut. (ei en saanut palkkiota) Ainiin, ja sitten sain valitusta että kuinkas nämä nyt sitten maksetaan.
Yksi täällä kommentoi että taitaa olla valmentajilla rahaa mielin määrin kun kehdataan ostella noin kalliilla. Juu, ei ole. Puhun kyllä tällä hetkellä omasta puolestani vain, mutta järki käteen.
Joukkuevoimistelu on joukkuelaji, joten samoin kuin kaikissa joukkuelajeissa, pitää olla edustusasut jotka edustavat seuraa ja joukkuetta. Tässäkin pystytään säästämään, ja säästetänkin jos saadaan tukkutilauksia tehtyä.
Mutta mikä takia ei jääkiekko harrastusten hinnoista vedetä tällaista hernettä nenään? Kyllä joukkuevoimistelu on noussut tyttöjen suosiossa niin suureksi lajiksi, ja nyt on niitä maailmanmestaruuksiakin tullut, että pitäisi hälytyskellot ruveta soimaan.
Lisäksi, ymmärrän todella hyvin että rahaa ei ole ja se ei kasva puussa. Mutta rahaa voidaan kerätä erilaisilla myyjäisillä tai muilla vastaavilla keräyksillä, jotta saadaan vaikka ne kisapuvut kustannettua. Kilpajoukkueessa on kalliimpaa, sillä salivuokrat syövät suurimman osan rahoista, minkä vanhemmat maksavat seuralle.