Tytöt ja meikki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakitunen harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä neljäsluokkalainen saa laittaa huulikiiltoa tai hillittyä huulipunaa diskoon mennessään tms, mutta muuten ei vielä meikkaa. Samalla luokalla on tosin tyttöjä, jotka käyttävät meikkejä koulussakin...

Meillä tyttö menee kolmannelle syksyllä. Olen jo näin etukäteen miettinyt tuota meikkiasiaa. Tuntuu että nyt aloitetaan tosi aikasin, ei mun kouluajoista mitään ikuisuuksia ole, ja meillä ei tainnut kukaan meikata ala-asteella. Joskus sit seiskalla aloteltiin. Olen kyllä ajatellut että hetken koittaessa valitsen tytön kanssa sopivia tuotteita ja opetan varsinkin puhdistuksen todella hyvin. En tosin tiedä kuinka tarpeen tää mun funtsailu tässä vaiheessa on koska ei oo meillä mikään pikkuprinsessa, voi tovinkin kestää ennenkuin alkaa haaveilla naamamaaleista. Verkkareissa vaan kulkee jne. , ei harrasta mitään hörhelöitä. Itse meikkaan melkein päivittäin. Tulipas vuodatusta, on pyrinyt mielessä nämä asiat, ei ole lähipiirissä samanikäisiä tai vähän vanhempia tyttöjä niin että kuulisi muiden kokemuksia...

Vanhin tyttö on nyt seiskalla ja päivittäin laittaa ripsiväriä ja huulikiiltoa, ei muuta miekkiä. Alakoulussa ei kouluun laittanut mitään, paitsi hajuvettä.Mutta puhdistumaito ja kasvovesi olleet käytössä jo parisen vuotta

kauhuissani katselin n. 12 vuotiaita tyttöjä istuskelemassa hampurilaisella. Olivat kyllä niin meikattuja, että pahaa teki, Yksi tyttö oli kuin ilmetty Jodie Foster elokuvassa Taksikuski, muistatteko nuoren ilotytön siinä leffassa? Eli toivottavasti te tyttöjen äidit saatte lapsenne ymmärtämään, että vähä on kaunista tuossa meikkauksessa!!

Mulla on tytöt 18, 16 ja pian 13-vuotiaat eikä kukaan heistä meikkaa. Esikoinen kokeili yläasteelle siirryttyään mutta kokeiluksi se meikkaaminen silloin jäi. Hän oli viime kesänä lastenleirillä isosena ja moni tyttö oli kysynyt, että miksei sulla ole meikkiä? Tyttäreni oli sanonut ettei hän käytä ollenkaan meikkiä, hänen on ihan kiva olla ilmankin. Ja musta hän on todella kaunis ihan luonnollisena. Kuten olen sanonut toisillekin tyttärilleni. Hiuksia tytöt sen sijaan laittavat ahkerasti. Aina kouluaamuna jokin uusi kampaus. Ja kynsiään hoitavat ja lakkaavat.

Yhteistyössä