Meikki- ja korvisasiaa (tyttölapsista=

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mtks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tyttö on vajaa 3v nyt ja tällä hetkellä ajattelen asiasta näin: korvikset kun itse haluaa. Meikkiä yläasteella, jos haluaa. Mutta jos maailma menee siihen että tytöt meikkaa jo ala-asteella, niin en tiedä oisko mulla sydäntä kieltää sitä lapseltani.

Meillä 5.5v kovasti haluaisi jo korvikset, mutta ei olla vielä luvattu. Ajattelin pitää 10v rajana korviksille. Ei sen pienempi mun mielestä tee niillä mitään. JOs senkään ikäinen. Meikata saa kotona aiemminkin, mutta julkiselle paikalle ei tarvii mennä meikeissä ennen yläaste ikää

Itse sain korvikset 4v.
"Meikkasin" jo pienenä koska olin ballerina -> näytöksissä ym. piti olla meikki.
Lisäksi näyttelin, siellä myös meikki.

Satunnaisesti ns. leikin meikeillä lapsena.

Varsinainen meikkausmeikkaus alkoi itseä kiinnostaa n. 11-12v.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
En ole onneksi vielä joutunut miettimään asiaa. Korvakorut tytöille on laitettu ihan pieninä ja Stasi täytti 13v. eikä ole kiinnostunut naamansa maalaamisesta. Tuskin kieltäisin, jos siististi tuhrisi. :saint:
Peesi tälle =)

Ihan uteliaisuuttani kysyn, MIKSI moni pitää yläaste-ikää luontevana hetkenä aloittaa meikkaaminen? :)

Itse aloitin meikkaamisen kutosella..ihan hyvä vähän harjoitella ennen sitä yläasteelle siirtymistä ettei mee sinne ihan sirkuspellelle näyttäen.

Kasvojenpesurutiinit ja kosteutukset ihan pienestä asti opeteltu..

Alkuperäinen kirjoittaja Blobber:
Ihan uteliaisuuttani kysyn, MIKSI moni pitää yläaste-ikää luontevana hetkenä aloittaa meikkaaminen? :)

Itse aloitin meikkaamisen kutosella..ihan hyvä vähän harjoitella ennen sitä yläasteelle siirtymistä ettei mee sinne ihan sirkuspellelle näyttäen.

Mutta sitä halusin tietää, että MIKSI yläasteella kuuluu meikata? :)

Eihän sinne todellakaan täydy,mutta siinä iässä yleensä tyttöjä alkaa kiinnostaa nassun laittaminen :P

Silloin se yleisimmin aloitetaan ja tytöt ovat herkässä iässä ja ei haluta olla kavereista erilaisia, siitä voi alkaa jopa kiusaaminen. Lisäksi ensimmäiset finnit puhkeaa ja itsetunto saattaa olla huono, meikillä voi hieman kaunistautua ja siitä tulee parempi fiilis.

Itse oisin varmaan viiltänyt ranteet auki, jos multa ois meikkaaminen kielletty. Toisaalta tuskin kiellot ois auttaneet, oisin meikannut silti.

No ei kuulu, mutta moni siinä vaiheessa kiinnostuu asiasta.
Meikeistä, muodista, jne..

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:

No ei kuulu, mutta moni siinä vaiheessa kiinnostuu asiasta.
Meikeistä, muodista, jne..
Noin. Ainakin omassa hamaassa nuoruudessani oltiin vielä ala-asteella "lapsia", mutta yläasteella muututtiin nuoriksi ja kaikki tuollaiset jutut alkoi kiinnostaa.

kai se on joku muutos kun hetkeä aiemmin oltiin samassa koulussa pienempien kanssa ja nyt yhtäkkiä päästiin isojen joukkoon.

Ap:n kysymykseen näin 3v:n äitinä toteaisin että korvikset sitten kun osaa niitä itse pyytää ja ymmärtää niistä, meikkaaminen sitten yläasteelle. Toki kokeilla voi aiemminkin mutta...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Silloin se yleisimmin aloitetaan ja tytöt ovat herkässä iässä ja ei haluta olla kavereista erilaisia, siitä voi alkaa jopa kiusaaminen. Lisäksi ensimmäiset finnit puhkeaa ja itsetunto saattaa olla huono, meikillä voi hieman kaunistautua ja siitä tulee parempi fiilis.

Itse oisin varmaan viiltänyt ranteet auki, jos multa ois meikkaaminen kielletty. Toisaalta tuskin kiellot ois auttaneet, oisin meikannut silti.

Ja taas suosikkikysymykseni, MIKSI? :D Mistä malli tulee?

Omat muksuni ovat ns. yhtenäiskoulussa, luokat ykkösestä ysiin tai kymppiin (joka vastaa lukion ykköstä , jos budjetti kestää ) ja aika harva meikkaa yläluokillakaan. Siltä pohjalta pohdiskelen.

Eli jos saa olla tutussa jengissä, ei tarvitse maskia? Ei ole tarpeen piiloutua meikkien taakse, sillä ei joudu siirtymään uuteen ryhmään ja vanhassa ryhmässä jo kaikki tuntevat toisensa.

Minusta jopa sairasta JOUTUA meikkaamaan, ettei tule kiusatuksi. Hitto, olemmepa me hölmöjä ihmisiä, jos annamme tuollaisen mallin tai edes suvaitsemme sitä. Vain ulkonäöllä on merkitystä.

*tavoilleni uskollisena kärjistäen asiaa :) *

Itte oon saanut korvikset ala-asteella ja alotin meikkaamisen lukioikäisenä, mutta oon aina ollut vähän hidas lämpiämään näihin "turhanpäiväisyyksiin" (tämä siis tytöltä joka tuli aika useasti juhliin päällään monta kokoa liian iso virttynyt villapaita). Muistan miettineeni yläasteella että aika moni likka näytti naurettavalta, vähän riikinkukon ja kassialman sekasikiöltä. Jotenkin lohdullista kun aika moni täällä näyttää asennoituvan sillä tavalla, että näyttää miten meikataan. Jos meikänkin äitee olisi niin tehnyt, ei ehkä nyttenkin tuskattuttaisi niin suunnattomasti aikuisiällä nämä meikkitouhut, ja aika moni muu tyty olisi säästynyt nolostukselta kun on tajunnut että kajaalia voi käyttää vähemmänkin kuin puoli kynää yhdessä päivässä.

Alkuperäinen kirjoittaja mtks:
Missä iässä on teidän mielestä ok antaa ottaa korvikset ja entäs alkaa meikkaamaan?

Korvikset n. 9-vuotiaasta ylöspäin, mieluummin vasta 11-12v. Meikki (jos ei prinsessa-tms.leikeissä) ripsiväriä/huulikiiltoa n. 11v, enemmän yläasteella.
Lapsi on kaunis lapsena, miksi ihmeessä "kaunistautua" aiemmin?

Mun mielestä korvikset on ymmärrettäviä taaperoilla vain jos ne kuuluu tiettyyn kulttuuriin, muuten kertoo enemmän White trash-meiningistä. Samoin jos ekaluokasta lähtien suunnilleen meikataan ja pukeudutaan pissiksiksi niin reaktioni on sääli lasta kohtaan, ja mietin miks vanhemmuus on niin hukassa... Ehkei ne äiditkään ole vielä kasvaneet aikuisiksi, tai ei uskalla olla aikuisia lapsilleen.
Jotain vois säästää odotettaviksi asioiksi, nuoruuteen kuuluviksi. Mun mielestä seksikäs pukeutuminen, meikit ja korvikset ei kuulu lasten elämään, ei mitenkään.

tyttö sai ekat reiät korviin 7 vuotiaana, toiset 8 vuotiaana, kolmannet 9 v, sitten pidettiin välivuosi mutta nyt kun täyttää 11 laitetaan neljännet, ja meikannut tuo on jo vuoden verran, enemmän tai vähemmän luvan kanssa

Meidän tyttö sai korvikset 2½-vuotiaana, ja se oli sopiva ikä.

Meikkiä laitan hänelle joskus kotona pyydettäessä, kun hän pukeutuu prinsessaksi. Poskipunaa, luomiväriä ja huulikiiltoa. Meikattu on myös mm. mallikuvauksissa. Tyttö on nyt siis 5 v. Varsinaista meikinkäyttöä ei saisi mun puolesta aloittaa vielä ainakaan seitsemään vuoteen...eli sitä, että meikkaa lähes joka päivä esim. kouluun. Hiuksia ei tulla värjäämään ennen yläastetta, niin ajattelen ainakin nyt.

tytteli vasta vauva, mutta saa korvikset sitten kun tahtoo.. sopiva ikä olisi n.7v (itse sain ne siinä iässä) :) ja jos ei tahdo niin ok. meikkaamisen voi aloittaa huulikiillolla, kynsilakalla tms (mutta ei puuterilla eikä räikeillä huulipunilla!) siinä kymmenvuotiaana.. itse en ylä-asteella uskaltanut meikata, kiusattu reppana ja kun ammattikoulussa alotin niin se olikin jo kunnon sotamaalaus :D :D ruskeaa huulipunaa ja hemmetisti mustaa kajalia..

Alkuperäinen kirjoittaja ^^:
tyttö sai ekat reiät korviin 7 vuotiaana, toiset 8 vuotiaana, kolmannet 9 v, sitten pidettiin välivuosi mutta nyt kun täyttää 11 laitetaan neljännet, ja meikannut tuo on jo vuoden verran, enemmän tai vähemmän luvan kanssa

Siis mitä...???? Onko tää joku provo vai voiks tää olla totta???? Miten 11 vuotiaalla voi olla neljät reiät korvissa :o . Kyllä 11 v ikäiselle sais riittää ihan yhdet korvikset.

Alkuperäinen kirjoittaja mista:
Alkuperäinen kirjoittaja ^^:

Siis mitä...???? Onko tää joku provo vai voiks tää olla totta???? Miten 11 vuotiaalla voi olla neljät reiät korvissa :o . Kyllä 11 v ikäiselle sais riittää ihan yhdet korvikset.

Mossadilla oli kolmet 9-vuotiaana.

Yhteistyössä