typerintä mitä sinulta on kysytty?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.05.2007 klo 11:28 Kyykerö kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 00:03 vieras3 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 22:14 vieras2 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 21:47 Vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 20:33 vieras kirjoitti:
pupuhan on pehmolelu eikä mikään oikea eläin, joten hoitajan kysymysessä ei ollu mitään ihmeellistä.
Juu pehmohan se. Jotku tollot puhuu oikeista eläimistä pupu, heppa, ammu, hauva ym. lässytyssanoilla. :LOL:
Suosittelen nauttimaan vähintään 2 sitruunaa kahden tunnin välein, pitää olon taatusti happamana. Ja kiristämään pipoa ihan hieman, näyttäisi, että veri kiertää vielä heikohkosti.
kyllä valitettavasti jotku käyttää tuommosia lässysanoja,vaikka ne ei oo hyväksi lapsen puheenkehitykselle. :(
Olen yhä edelleen aivan päinvastaista mieltä. Se, että lapselle puhutaan lässyttämällä on aivan eri asia kuin käyttää normaali puhekielessä suomenkielen rikkautta, johon poppa, mammin/mamman/heppa/pupu/köllötys jne. kuuluvat. Kun näiden sanojen rinnalla käytetään myös synonyymejä, lapselle siitä on vain etua. Jos meidän 6 kk ymmärtää, että sana "mammim", "tissi" ja "maito" tarkoittavat kaikki samaa hyvää, niin onko lapseni kielellinen kehitys näin ollen vaarassa. Ei se mitä käytetään, vaan miten käytetään. Kielenkehitys on osien summa ja tuollaisten suorien päättelyjen vetäminen yhdestä osasesta ei kerro koko totuutta...
Täytyy muuten sanoa, että tämä on täysin totta. Kyllä se lapsi ne "oikeatkin" sanat niille eläimille vielä varmasti kuulee ja varmasti ne silloin oppii. Siitä, että oppii synonyymejä samalle asialle ei ole mitään haittaa. ;)

Sitä paitsi ihmislapsen kielenkehitys seuraa aika tiukasti tiettyä kaavaa, jota aikuinen ei voi muuttaa. Lapsi oppii asiat, kun on niihin valmis. Eli vaikka kuinka lapselle jotain sanaa korjaisi, (esim. ei hauva, vaan koira), jos lapsi haluaa sitä joksikin muuksi kutsua, sehän sitä siksi kutsuu, kunnes on valmis kutsumaan sitä toisella nimellä. Sama pätee lauserakenteisiin. B)
 
:LOL: Luin vasta pari ekaa sivua, multa ei oo kyllä kysytty läheskään niin typeriä juttuja ku teiltä... :LOL:

Ekana silti tuli mieleen töissä tapahtunut juttu, siellä ihmiset kyllä kyselee toisinaan hmm... jokseenkin omituisia.

Minä: Lippupalvelulla on kaksi palvelunumeroa, toinen on 1,5 euroa / minuutti, toinen 5 euroa / puhelu

Asiakas: Mitä eroa niillä on? ...

:whistle: :D
 
kaupantäti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 17:00 Bella de la Rosa kirjoitti:
kaupan kassalla 2,5v. vanhasta sokeri pussista (päiväys mennyt siis ton 2,5v sitten, toin kassalle että onko toi päiväys ihan ok? et kannattas vilasta noita päiväyksiä!

likka kassalla toi pussin takaisin ja just ottamassa siitä koodia koneeseen ni sitten kysäsi että " haluatko ostaa tän?" :eek: 2,5v vanhaa sokeria, ei kiitos!
Muuten hyvä, mutta sokerissa ja suolassa ei oo päiväyksiä... =)
 
Pojallani on kampurajalat ja niissä tankohoito, varpaat osoittavat sivuille.

Junassa joku mies kysyi minulta "oletko tekemässä pojasta lumilautailijaa?" katsoin vähän aikaa hölmönä (poika 3kk) ja tajusin miehen olevan tosissaan... Juu, tulevaa ammattiahan tässä suunnitellaan.
 
Miulle sanoi yks sukulaismies (lapseton) kun odotin toista lastani että ois ny ttyttö niin ei tartteis sit enää tehdä lapsia kun ois poika ja tyttö. (esikoinen on poika ja tiesin että tää toinenkin on poika). :eek: Pikkasen ois tehny mieli sanoa vaik mitä, mut olin kiltisti hiljaa :ashamed: Enpä ole sen jälkeen nähnyt tätä miestä, enkä taida mennäkkään käymään heillä kun kerta poika tuli ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 14:54 JoannaH kirjoitti:
:LOL: Tuli muuten mieleen ku silloin alkuaikoina kun saatiin kännykät, niin äiti kysyi että "voiko esim vaatehuoneessa puhua, kun siellä ei ole ikkunoita?" :D Ihana.. luuli ettei ikkunattomassa huoneessa ole kenttää...
Minä ja kaverini saimme kännykät seiskaluokalla (v.-97-98) Samoihin aikoihin oli Tamaghotsit (vai miten nyt kirjoitetaankaan) suosittuja. Me sitten kaverin kanssa luokassa lähettelimme toisillemme textareita ja tämä meidän ope luuli, että ne oli tamaghotseja, jotka piipittivät. se alkoi ihan tosissaan kiinnostumaan niistä ja kyseli itsekkin, että onko niillä nyt nälkä ja haluuko ne nyt leikkiä :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 09:50 Panthera leo kirjoitti:
"Onko noi ihan identtiset?" kysyi tohtorisetä kaksosista (tyttö ja poika)

"Ootko syöny jotain hormonia kun kaksoset kerran tulossa?" kysy yks puolituttu kun odotin kaksosia. Tuumin vaan, että kuule ihan perinteisellä lähetyssaarnaajamenetelmällä ne on alkunsa saanu, eiköhän siinä ole tarpeeks hormoneja hyrränny.
Multa on kysytty kaksosista että saman ikäiset?! Siis mitä h.elvettiä? No on ne samana päivänä syntynyt...? No ei oo saman ikäiset kun toinen on minuutin vanhempi ku toinen, vai meinaatko että lekuri tempas molemmat leikkaushaavasta yhtä aikaa ulos? En tajua mitä kysymyksellä tarkoitetaan... :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 10:24 vieras kirjoitti:
Pojallani on kampurajalat ja niissä tankohoito, varpaat osoittavat sivuille.

Junassa joku mies kysyi minulta "oletko tekemässä pojasta lumilautailijaa?" katsoin vähän aikaa hölmönä (poika 3kk) ja tajusin miehen olevan tosissaan... Juu, tulevaa ammattiahan tässä suunnitellaan.
:D :D
 
Chi
Laskettuun aikaan tarkalleen 2 kuukautta. Anoppi: "Kyllä tuo vauva syntyy sitten ihan väärään aikaan!" Joo anteeksi kovasti, otetaas täältä kalenterit esille ja merkataan päivä, johon asti pidän kintut yhdessä... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaupantäti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 17:00 Bella de la Rosa kirjoitti:
kaupan kassalla 2,5v. vanhasta sokeri pussista (päiväys mennyt siis ton 2,5v sitten, toin kassalle että onko toi päiväys ihan ok? et kannattas vilasta noita päiväyksiä!

likka kassalla toi pussin takaisin ja just ottamassa siitä koodia koneeseen ni sitten kysäsi että " haluatko ostaa tän?" :eek: 2,5v vanhaa sokeria, ei kiitos!
Muuten hyvä, mutta sokerissa ja suolassa ei oo päiväyksiä... =)
Kyseessä oli reilunkaupan ruokosokeri,jossa ON päiväys.. :kieh: Olin itse paikalla!!!
 
hehe :LOL: päivän pelastus!
viime kesänä kysy parikin mummoa lapsista että ovatko kaksoset, poika makas sylissä 4kk ku syötin, ja tyttö 1,5v juoksi vieressä :headwall:
nyt ehkä ymmärrän ku istuvat rattaissa vierekkäin ja ovat melkein saman kokoisia mutta alkaa joka ikinen bussi reissu kyllästyttää ku kysytään onko kaksoset :kieh: ja sit ihmetellään ja voivotelllaan ku sanon et eiku vuoden ikäero... :headwall:
pitää yrittää miettiä vielä lisää ;)
 
päätön ratsumies
olin autooni tankkaamassa ja viereiselle mittarille ajo
vahempi herra uudehkolla autollaan katteli mun autoo ja sano että tommoset vanhat autot vie hirveesti bensaa ja ettei kukaan voi tommosella sen takia ajaa, vastasin että siltä se saattaa pers-aukisesta tuntua .
oli punanaamanen mersukuski :LOL:
 
luupää
Mun kaveri kysyi multa 3vuotta sitten "että miten miehen kalu voi alkaa seisomaan ja että miten se luu pehmenee väillä"? hahahahahah Vastasin: juu ei sielä paljon luuta ole :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön ratsumies:
olin autooni tankkaamassa ja viereiselle mittarille ajo
vahempi herra uudehkolla autollaan katteli mun autoo ja sano että tommoset vanhat autot vie hirveesti bensaa ja ettei kukaan voi tommosella sen takia ajaa, vastasin että siltä se saattaa pers-aukisesta tuntua .
oli punanaamanen mersukuski :LOL:


:LOL: voi hitto,toi pitää laittaa korvan taakse!!
 

Yhteistyössä