työttömyskorvauksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ex-työtön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ex-työtön

Vieras
kävin katsomassa ansioraha päätökseni ja siinä palkka tulot ovat merkitty 1862?, todellinen palkkani on 2065?/kk. Kannattaako sinne valittaa? vai millä perusteella ne laskevat päivärahan suuruuden!?
En kyllä menisi sanomaan, että on kannattavampaa olla työttömänä, mitä tehdä töitä, jos 1,5kk työttömyys jakson jälkeen saa 800? rahaa 3kk myöhemmin.. ni ennemmin mä kyl olen töissä!!

Alkuperäinen kirjoittaja ex-työtön:
kävin katsomassa ansioraha päätökseni ja siinä palkka tulot ovat merkitty 1862?, todellinen palkkani on 2065?/kk. Kannattaako sinne valittaa? vai millä perusteella ne laskevat päivärahan suuruuden!?
En kyllä menisi sanomaan, että on kannattavampaa olla työttömänä, mitä tehdä töitä, jos 1,5kk työttömyys jakson jälkeen saa 800? rahaa 3kk myöhemmin.. ni ennemmin mä kyl olen töissä!!

kannattaa ehkä perehtyä asiaan ennenku alat valittamaan..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ex-työtön:

kannattaa ehkä perehtyä asiaan ennenku alat valittamaan..

no sitäpä mä tässä nyt kyselen? et mitäs mieltä kanssa sisaret on.. mistä mä voin kaikkia kiemuroita tietää, ku en ole ennen työttömänä ollut

Alkuperäinen kirjoittaja marika73:
se lasketaankin keskivertona, ei suoraan, se minkä sait palkkana, on kesälomat ym...

hankalaa, ku olen välistä ollut äippälomalla ja sit jälleen töissä ja jäin hetkeks työttömäksi.. niin piti mun kyl laittaa 2:n edellisen vuoden palkkatiedot niille.. sekavaa!

niin ja tietty mul tuli eka se 2vk karenssi.. tuleeko se taas jos nyt syksyn päälle joudun jäämään työttömäksi? Ja miten työkkäri suhtautuu raskaana olevaan työnhakiaan? ku koen olevani vielä (rv25) hyvinkin työkykynen, mut työnanatajalla ei ole tarvetta

juu niistä ne laskee sen minkä saat kk ja korvaus on siitä 56%, joten kyllä töissä olo kannattaa ennemmin, vaikka eihän siihen voi itse aina vaikuttaa.

näinpä.. mitä luulet kannattasko mun kysästä, et ovatko huomioineet et mun nykynen palkka on eri, mitä 2v sitten?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu niistä ne laskee sen minkä saat kk ja korvaus on siitä 56%, joten kyllä töissä olo kannattaa ennemmin, vaikka eihän siihen voi itse aina vaikuttaa.

näinpä.. mitä luulet kannattasko mun kysästä, et ovatko huomioineet et mun nykynen palkka on eri, mitä 2v sitten?

tai siis alan yleinen palkkataso on noussut

niin siihen asti että jäät äippälomalle saat korvausta ja sit äitiyspäivä rahaa tulosi mukaan, eli silloin ainakin työssäolo kannatti, lyhempikin pätkä..
ja ei ne niin siihen odottamiseen voi vaikuttaa =)

niin siihen asti että jäät äippälomalle saat korvausta ja sit äitiyspäivä rahaa tulosi mukaan, eli silloin ainakin työssäolo kannatti, lyhempikin pätkä..
ja ei ne niin siihen odottamiseen voi vaikuttaa =)

mä saan saman äippärahan, mitä esikoisesta, ku se on vielä alle 3v, kun vauva syntyy.. et sinänsä ei ole merkitystä et kerkeenkö olla miten töissä, mut lähinnä se merkitys on omalle jaksamiselle jne on sit taas pitkä talvi edessä kotona lasten kanssa

Mä oon ollut useampaan otteeseen työttömänä, välillä olen ollut useamman kerran äippälomalla, hoitovapaalla ja kerran töissäkin. Ymmärtääkseni laskevat viimeisten 1,5v tulojen keskiverron mukaan ja ilmeisesti jollain indeksikorotuksella, koska viimeinen raha oli suurempi kuin edellinen, vaikka töissä en ehtinyt olla.

Juu ja 3 kertaa olen raskaana työttömänä ollut ja ihan rahojen takia olen työkkärissä käynyt, eikä sieltä ole tullut minkäänlaista suositustakaan töihin ja seuraava käyntiaika on merkitty äitiyslomanpuolelle.

tiedän, itselle kun kans kävi niin, että olin äippälomalla ja 2 kk hoitovapaalla ja ilmoittivat ettei tule edes lomautuksia voisin tulla takas töihin ja kun menin takas mut irtisanottiin, ikää 35v ja viim. 7 vuotta olin siinä talossa, kyllä näitä juttuja tuli ihmeteltyä, kun kans ekaa kertaa työttömänä. :'(

sanokaapa muuta.. ja ite olen hoitoalalla, jossa pitäs töitä piisata, mut eipä tääl pikkupaikkakunnalla ole kuin vuorotöitä ja niitä en nyt voi tehdä (terveydellisistä syistä), mut eiköhän se päivä paista vielä risukasaankin ja mukavahan se on saada nyt jälkikäteen vähän extraa, ku on keväällä mennä kituuttanu!

Yhteistyössä