työpaikka rasistia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja allu77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

allu77

Vieras
Hei! Olisin tiedustellut kuinka usealle on tullut samanlaisia kokemuksia työpaikalla, kun olet ilmoittanut olevasi raskaana? Minun tapauksessa kävi niin, että kun ilmoitin raskaudestani esimieheni(nainen)oli 2 viikkoa puhumattomana minulle ja työkavereideni(ikäluokka 19-25)suhtautuminen minuun muuttui. Olin päässyt opiskelemaan aikaisemmin ja ilmoitin asiasta, jolloin esimieheni lupasi muuttaa työaikojani, että pääsisin tunneille. Mutta muuttikin mielipidettä, kun sai tietoon, että olen raskaana.Hän sanoi pari päivää aikaisemmin kuin koulu olisi alkanut, että mistäs hommaat tuuraajat itsellesi...ja mykkäkoulu alkoi.Kyselin pariin otteeseen, että onko hän minulle suuttunut jostain asiasta. Ei kuulema ollut, mutta hän ei voinut olla hetkeäkään samassa tilassa minun kanssa, saati puhua minulle. Eikä hän ole onnitellut asiasta mitenkään. Työkavereistani osa otti asian ihanasti, onnitteli ja kyseli asioita. Mutta kaksi oli varsin p.....syöneen näköisiä. Sitten alkoi se nälviminen, eli jos tuli uudesta työntekijästä puhetta, siitä minun äitiysloma tuuraajasta. Heti tuli kommenttia(vielä minun kuullen)että hommaa sitten 40-kymppinen nainen töihin, ettei heti ole raskaana!!!Ja että kukaan ei viiti palkata 27- vuotiaita töihin(itse olen tämän ikäinen) koska ne tulee raskaaksi!!En ole pystynyt nauttimaan esikoisesta ja tästä odotuksesta, kun työpaikallani on tuollainen suhtautuminen raskaana oleviin naisiin. Kertokaa omia kokemuksia, ja yritettäisiin saada yhteiskunta muuttamaan tällainen rasisti työpaikalla loppumaan. Ja että tietyn ikäiset naiset pääsisivät töihin, ettei luultaisi että ne on heti tekemässä lapsia, ei niitä kannata palkata. -Kiitos-

no mä olin just menny uuteen työpaikkaan siis ollu joku 5kk kun ilmoitin et olenkin raskaana.siitä alkoi pomo v...lui.ei ottanu toiveita vastaan työvuoroissa.ja sanoi että sain paikan vaan hyötymistarkoituksessa näköjään...ja jään heti äitiyslomalle.Että toivottavasti et tule takaisin...mieti tarkkaan...joopa joo.nyt olen ollu kotona ja taloudellisita syistä pakko mennä syksyllä töihin pelottaa jo valmiiksi.haen kyllä töitä muultakin mutta sittenhän pomon toive totetutuisi kun sais savustettua mut sielä vois haukkua vielä enemmän.nyt jo mietin kauhulla töihin paluuta.

Yhteistyössä