Ketään, joka palatessaan äitiyslomalta/hoitovapaalta töihin ollut jo uudestaan raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lili

Vieras
Onko kukaan siis ollut tilanteessa, että olisi ollut uudestaan raskaana töihin palatessaan? Miten töissä on suhtauduttu uutiseen?

Tein tänään positiivisen raskaustestin ja ensi kuussa pitäisi palata töihin hoitovapaalta. Vähän jännittää, miten työpaikalla suhtaudutaan. Työpaikalla on sikäli hyvä tilanne, että firma kasvaa ja rekrytoi jatkuvasti uutta henkilöstöä ja tiedän esimieheni puheiden perusteella, että omaankiin tiimiini kaivataan lisäväkeä. Äitiyslomansijaisekseni tullut palkattiin viimeksikin suoraan vakituiseksi, joten ei ainakaan tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä, että joku joutuu minun takiani pätkätöissä sinnittelemään.

Minä odotin toista, kun palasin heti vanhempainvapaan jälkeen töihin. Luulen, että raskauteeni olisi suhtauduttu hyvin jos olisin voinut jatkaa vanhassa työpaikassani. Jouduin vaihtamaan työpaikkaa asuinkunnan muuttumisen vuoksi. Hakiessani työpaikkaa en tiennyt olevani raskaana eikä sitä yritetty. Huomasin ennen työn alkua olevani raskaana ja ilmoitin siitä uudelle työnantajalle. Aloittaessani työt pomon kautta oli levinnyt jokEa puolelle tieto raskaudestani. Oli todella epämielyttävää kun huomasin kaikkien tuijottavan vatsaani vaikka raskaus oli aivan alussa eikä pyöreyttä vielä pajon näkynyt. Se oli niin epämielyttävää että en olisi vaihtanut työpaikkaa. Jos olisin tiennyt tulevan niin raskaudesta ei olisi kannattanut puhua niin alussa. Luulin pomon olevan vaitiolovelvollinen niin henkilökohtaisesta asiasta.

Yhteistyössä