Työhuolia =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vakkari harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vakkari harmailee

Vieras
Olen palaamassa hoitovapaalta töihin vuoden lopulla.
Palaan vanhaan työhöni ja asemaani yrityksessä, mutta:

- Vastuualueeni on kasvanut huomattavasti
- Työhöni tulee kuulumaan entistä enemmän esim. henkilökunnan koulutusta, heidän työnsä suunnittelua jne.
- Olen tulosvastuullinen

Työn vaativuus on siis kasvanut huomattavasti poissaollessani. Tästä huolimatta keskustellessani lähimmän esimieheni kanssa, palkkaani ei aiota tarkistaa. Saan siis kuukausipalkkaa.

Tämä on alkanut nyt tosissaan kyrsiä!

Olen yrityksessä pidetty, ahkera ja erittäin osaava työntekijä ( Ilman itsekehua, mutta niin se on). Rakastan työtäni ja suhtaudun siihen hyvin intohimoisesti!
Nyt joku tietysti heittää, että "kyllä kai firma maksaa jos niin hyvä oot!" voisi luulla, mutta yritys on kansainvälinen ja iso: siellä on ne omat taulukkonsa.

Mutta juu.. Olen tässä vaan pohtinut, että kun takaisin meen ja soppari lyödään eteen (liian pienellä palkalla siis) voiko sitä kieltäytyä allekirjoittamasta?
Tai voi tietysti ja jäädä työttömäksi, mutta onko työttömyys silloin "oma syy" ja pukkaa karenssia?
En TODELLAKAAN haluaisi lopettaa työssäni, mutta tämä alkaa olla jo ihan periaatekysymys..

Kiva jos joku jaksoi vuodatukseni lukea.. ottaa päähän kun joutuu tällaisia asioita murehtimaan, vaikka pitäisi saada nauttia viimeisistä kuukausista yhdessä vauvan kanssa kotona =(..

- korotukset on jäissä, omaa kokemusta löytyy (meillä 1 lähti pois ja hänen työt jaettiin meille 2, ei lisää palkkaa)
- tuo on työnhakijan toiminnasta johtuva syy eli karenssi tulee

Liitosta tai työsuojelupiiristä voit varmistella vielä, mutta näin se vaan menee :(

Ehkä halutaan ensin nähdä, että ansaitset paikkasi ja palkkasi. Toteutuneista tuloksista yleensä palkkaa korotetaan. Kyse voi olla myös vain ajoituksesta, jos esim meriittikierros on yleensä keväällä niin silloin kaikkien palkat tsekataan keskitetysti?

Kun mä palasin töihin lyhyeltä hoitovapaalta, olin ihan selvästi palkkakuopassa tehtäviini ja tuloksiin nähden. Nyt sitten kevään meriittikierroksella sain reippaamman korotuksen :) Minusta pitää myös ymmärtää, jos vanhempainvapaiden aikana palkkakehitys ei ole normaali, kunhan se ajan myötä tasoittuu vastaavanlaisia tehtäviä tekevien kanssa.

Ehdottaisin että osa iisisti ja katso mitä tapahtuu..

Kiitos vastauksista =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Arveletko ettet yhtään voi neuvotella? Luulisin, että jos et ole ihan kahvinkeittäjän asemassa, niin voit vähän neuvotella sopparin sisällöstä. Tai voithan nyt jo katsella uusia töitä - ja vaikka vihjaista asiasta työpaikallasi.

Olen tosiaan ajatellut, että alkaisin tutkailemaan muita työmahdollisuuksia..
Voihan olla jos oikein laitan kovan kovaa vastaan, niin toiveitani ehkä edes kuultaisiin.. Meidän firma on vaan suoraan sanottuna niin kiero, että siellä on kyllä varmisteltu porsaanreikä jos toinenkin! Ei olisi ihan eka vääntö heille liiton kanssakaan. Suoraan on minulle jo todettu ettei palkkaa tule. Piste.

Nyt kun tätä kirjoittaa ja itse lukee niin sen tajuaa:
Mitä hemmettiä mä myyn osaamistani liian halvalla? kaikki se aikahan on pois minulta ja perheeltäni, eikä siitä ees makseta kunnolla!

Hyvä huomio, jos eivät nyt suoriltaan lupaa korotusta, vaadi soppariin maininta että palkankorotus vuoden vaihteessa, siihen asti tällä palkalla joka merkitään harjoitteluajan palkaksi. Olet siihen mennessä näyttänyt että taito on tallella. Ja katso ettei alkuun tule koeaikaa, jos työsoppari on muuten voimassa eli vain muuttuneiden vastuiden tms takia uusi soppari.

Alkuperäinen kirjoittaja ''''''''':
Ehkä halutaan ensin nähdä, että ansaitset paikkasi ja palkkasi. Toteutuneista tuloksista yleensä palkkaa korotetaan. Kyse voi olla myös vain ajoituksesta, jos esim meriittikierros on yleensä keväällä niin silloin kaikkien palkat tsekataan keskitetysti

Voi vitsi kun voisin kertoo mitä teen.. en vaan viitsi ettei töissä tunnisteta =(
Selkiyttäs nimittäin paljon.. sanotaan nyt näin että kannukset alkaa olla jo painavat =)
Mutta voishan se olla että kun on vähän aikaa vetänyt niska limassa niin vois sitten ruveta kyseleen korotuksia..
kiitos kannustuksesta =)

vaadi korotusmaininta soppariin, muuten kukaan ei muista tai sit vaan tarksitellaan tilanne eikä korotusta tule. Sanamuodoilla onmerkistystä kuten olet varmaan jo huomannut

Kiitoksia!

Kun pakkohan sitä töihin on kuitenkin mennä, niin "vaadinkin" tuota korotus-sopimusta =)
Toivotaan että nappaa.

Tuli vähän parempi mieli jo. Kiitos kaikille vastaajille, TAAS teiltä sai avun kiperään tilanteeseen! Ja nyt pikkuihmisen kanssa lenkille =)

Yhteistyössä