Työhakemus sähköpostitse...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Jos työhakemusta pyydetään sähköpostitse niin:

-Voiko itse työhakemuksen kirjoittaa siihen sähköpostisivulle vai tehdäänkö sen esim.Wordilla ja laitetaan liitetiedostona?
-CV liitetiedostoksi, eikö niin?

Kiitos jo etukäteen!

Alkuperäinen kirjoittaja Pajulanpirkkona:
Minä laittasin hakemuksen ja CV:n liitteenä.

Pirkkoa peesaan. Todennäköisesti kaikki hakemukset tulostetaan ja käsitellään tulosteina, joten on eduksi, että sekä hakemus että CV on asianmukaisesti asemoitu eikä mikään sähköpostiviritelmä. Kaikki tiedot itse hakemukseen (myös pakkatoive), muuten ei tule huomioiduksi edellä mainitusta syystä.

Minä taas uskon, että parhaan huomion saa, kun teksti (cv&hakemus) on osana viestiä. Pysyy lyhyenä ja ytimekkäänä ja vastaanottajan ei tarvitse välittää woordiwiruksista. Mä en jaksa avata liitteitä.

Muutaman kerran hakemuksia lukeneena, se aika mitä mä käytän siihen on henkilöä kohden pieni. Tärkeät asiat pitää pompata tekstistä ylös tai hakemus siirtyy mappi ööhön. Hakijoita on aina paljon...

kyllä se on niin, että hakemus ja cv liitteenä molemmat. ne tulostetaan joka tapauksessa, ja on lukijalle tosi hankalaa muistella, oliko vielä saatteessa jotakin tietoa henkilöstä ja erilliset liitteenä olevat hakemukset näyttävät aina siistimmiltä kuin sähköpostin tekstikenttään rustatut. terveisin rekrytoija

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Minä taas uskon, että parhaan huomion saa, kun teksti (cv&hakemus) on osana viestiä. Pysyy lyhyenä ja ytimekkäänä ja vastaanottajan ei tarvitse välittää woordiwiruksista. Mä en jaksa avata liitteitä.

No huomion saa varmasti tollasesta sekamelskasta, mutta ei välttämättä sellasta huomiota jota oli hakemassa. =) Mä luotan siihen, että hakemusten käsittelijällä on intressi avata ne liitteetkin! Jos on niin laiska, niin sitten joku toinen ko. hommaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:

No huomion saa varmasti tollasesta sekamelskasta, mutta ei välttämättä sellasta huomiota jota oli hakemassa. =) Mä luotan siihen, että hakemusten käsittelijällä on intressi avata ne liitteetkin! Jos on niin laiska, niin sitten joku toinen ko. hommaan.

Mulle ei tulisi mieleenkään printata kaikkia hakemuksia. Niitähän voisi olla kymmeniä tai satoja. Mitä niillä printatuilla tehdään?

Sekamelska on eri asia. Sähköpostinkin pystyy kauniisti muotoilemaan. Jos ei osaa, niin meidän hommiin ei ole asiaa. Iso osa töistä hoidetaan sähköpostin välityksellä ja asia on pystyttävä kiteyttämään pieneen tilaan. Kukaan ei jaksa lukea pitkiä vuodatuksia...

no parhaat vaihtoehdot vain printataan. Kaikki hakemukset luetaan joka tapauksessa. useimmiten aina ensin luetaan cv ja vasta sitten itse hakemus, CV:stä näkee jo hyvin onko kompetenssia tehtävään, että kannattaako hakemusta tarkkaan lukeakaan. ja ne hakemukset + cv:t myös talletetaan verkkoasemalle tai jonnekin, joten se on käyttäjälle huomattavasti helpompaa, kun ovat heti word- tai pdf-muodossa, kuin talletella sähköposteja oikeassa muodossa pois emailista. usein, jos hakemus on vaikka sähköpostin tekstikentässä, ko. henkilöltä tulee talletettua vain cv, joka oli liitteenä. Että suosittelisin liitteenä molempia.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:

Mulle ei tulisi mieleenkään printata kaikkia hakemuksia. Niitähän voisi olla kymmeniä tai satoja. Mitä niillä printatuilla tehdään?

Sekamelska on eri asia. Sähköpostinkin pystyy kauniisti muotoilemaan. Jos ei osaa, niin meidän hommiin ei ole asiaa. Iso osa töistä hoidetaan sähköpostin välityksellä ja asia on pystyttävä kiteyttämään pieneen tilaan. Kukaan ei jaksa lukea pitkiä vuodatuksia...

Tosiaan, Rekrytoija tuossa painottikin jo, että kaikkia hakemuksia ei tulosteta -vain parhaat ja toki hakemusta jättäessäsi toivot, että hakemuksesi on näiden parhaiden tulostettavien joukossa.

Mitä vuodatukseen tulee, niin ei hakemuksen tarvitse olla yhtään sen pidempi oli se sitten liitetiedostona tai suoraan sähköpostiin kirjoittu. Napakka, asiallinen ja ytimekäs -kuten itse painotit.

Ja tosiaan, jokainen tehköön miten tahtoo, siinähän jyvät tulee samalla eroteltua akanoista ja ensimmäinen karsinta suoritettua.

Yhteistyössä