S
"suski"
Vieras
[QUOTE="pipari";23001211]Hyvä pointti. Olen eronnut ja työnantajaa oletettavasti kiinnostaa myös lapsieni huoltamis/hoitojärjestelyt (sairastamistilanteissa oleellisia, oletan). Lisäksi ainakin itseäni työnantajana kiinnostaisi, että mikä mahtaa olla hakijan tulevaisuus perhetilanteiden kannalta (tällainen hyvännäköinen ja älykäs sinkkuäiti saattaa jonkun näkövinkkelistä katsottuna pariutua hyvinkin nopeasti
. Ehkä nuo ovat kuitenkin asioita, joita voi sitten mahdollisessa haastattelutilanteessa tuoda julki, jos haluaa, vai mitä luulette?[/QUOTE]
Ei kannata, sillä työnantaja ei lain mukaan saa niitä huomioida rekrytoidessa.
Mä olen huomannut, että mitä vähemmän kertoo yksityiselämästään hakemuksessa, sitä parempi. CV:ssä olen maininnut lapset, vaikka se ei ole pakollista, mutta haluan olla etukäteen varma siitä, että lapset eivät "haittaa" työnantajaa. Äitiyslomia ja hoitovapaita en ole erikseen listannut, koska eiköhän fiksu ihminen osaa päätellä, että lapsen syntymän jälkeen ollaan usein kotona eikä työttömyysaikojakaan erikseen listata.
Ylipäätänsä CV:n aukkoja pelätään ihan liikaa. Välivuodet ja työttömyys ovat nykyään arkipäivää eivätkä mikään kauhistus.
Ei kannata, sillä työnantaja ei lain mukaan saa niitä huomioida rekrytoidessa.
Mä olen huomannut, että mitä vähemmän kertoo yksityiselämästään hakemuksessa, sitä parempi. CV:ssä olen maininnut lapset, vaikka se ei ole pakollista, mutta haluan olla etukäteen varma siitä, että lapset eivät "haittaa" työnantajaa. Äitiyslomia ja hoitovapaita en ole erikseen listannut, koska eiköhän fiksu ihminen osaa päätellä, että lapsen syntymän jälkeen ollaan usein kotona eikä työttömyysaikojakaan erikseen listata.
Ylipäätänsä CV:n aukkoja pelätään ihan liikaa. Välivuodet ja työttömyys ovat nykyään arkipäivää eivätkä mikään kauhistus.