Työttymyys on AINA valinta!

  • Viestiketjun aloittaja grrrrr
  • Ensimmäinen viesti
grrrrr
Sairaudet luetaan pois, sillon ei toki työntekoon pysty. Mutta muuten, jokaisessa tapauksessa, työttömänä oleminen on valinnasta kiinni. Vaakakupissa työttömyyttä puoltamassa saattaa olla isojakin syitä, mutta oma päätös se on aina.

Että ihan turhaan täällä kitisette! Hitto! Ärsyttää tutuissakin se miten jaksetaan purnata että kun ei niitä töitä vaan löydy niin pitää maata kotona nyyyyyyyh!
 
simpuravieköön
joo mun mieskin on valinnut ihan tarkoituksella työttömyyden, ihan vaan huvikseen on tehnyt joka päivä työpaikka hakemuksia jo vuoden ajan, se on sen harrastus
 
??
Alkuperäinen kirjoittaja simpuravieköön:
joo mun mieskin on valinnut ihan tarkoituksella työttömyyden, ihan vaan huvikseen on tehnyt joka päivä työpaikka hakemuksia jo vuoden ajan, se on sen harrastus
hahhah. No, onko se hakenut vain tietynlaisia duuneja vai kelpaako kaikki? (ja mitähän te tekisitte jos työttymyyskorvausta ei olis... olisko vähän pakko löytää töitä jostain?)
 
Itse olen työelämässä, mutta en ihan varauksetta usko, että töitä löytyy ainakaan kovin helposti. Riippuu toki mitä työtä hakee ja millaisena työnhakijana (koulutustaso, ikä, sukupuoli jne) mutta aikana jolloin jatkuvasti irtisanotaan ja lomautetaan ihmisiä, ei ehkä ole löydäkään töitä.
 
hei
mutta 2000-luvun alussa oli vaikeaa löytää oman alan työtä vaikka olin juuri valmistunut amk-koulusta. Ja 2kk kun olin etsinyt ja hakenut turhaan alan työtä, otin ensimmäisen mihin pääsin, eikä edes ollut koulutusta vastaavaa, (huono valinta).

Minusta kannattaa kyllä ihan itseään ja uraansakin ajatella, ei 2-4kk työttömyys vielä saa ahdistaa.
 
Jepjep, itse tuo munkin mies työpaikallaan tuumas että loparit vaan, työttömäks hän just haluaa B)

Ja samoin varmasti ne muutkin tuhannet laiskat jotka on tässä lähiaikoina potkittu töistä ulos, itse ne sitä on halunneet, varmaan suorastaan vaatineet kengän kuvaa takapuoleensa jotta pääsevät elelemään työttömänä :saint:
 
grr
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Jos valitset koulutustasi vastaamattoman työn, joudut sellaiseen putkeen, josta on vaikea päästä pois. Ihan mitä tahansa työtä ei vaan kannata ottaa, jos haluaa sille uralle, jolle on kouluttautunut.
Niin. Mutta se on OMA valinta silloin. Ja tähän juuri meidän liian hyvä sosiaaliturva johtaa: ei kannata ottaa vastaan työtä... (vaan elellä muiden rahoilla)
 
AIVAN! Suosittelen, että menet tämän missiosi kanssa vaikkapa työkkärin ovelle. Mieluusti sellaiselle paikkakunnalle, josta on vast'ikään lakkautettu joku iso firma. Saat varmasti vastakaikua ajatuksillesi.
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja simpuravieköön:
joo mun mieskin on valinnut ihan tarkoituksella työttömyyden, ihan vaan huvikseen on tehnyt joka päivä työpaikka hakemuksia jo vuoden ajan, se on sen harrastus
hahhah. No, onko se hakenut vain tietynlaisia duuneja vai kelpaako kaikki? (ja mitähän te tekisitte jos työttymyyskorvausta ei olis... olisko vähän pakko löytää töitä jostain?)
Työtön täällä hei, työttömyyskorvausta tulee sellaset 11 ja puol euroo kuukaudessa. En itke enkä rutise, välillä on vähän tylsää, mut tää nyt vaan meni näin.
 
eri mieltä
Ei ole. Jos vaikka 57 vuotias saa kenkää, eikä pääse eläkeputkeen, niin luuletko että joku yritys sen palkkaa, kun se jää kuitenkin kohta eläkkeelle, mahdollisesti sairastuu,ja yritykselle tulee siitä kustannuksia.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Jepjep, itse tuo munkin mies työpaikallaan tuumas että loparit vaan, työttömäks hän just haluaa B)

Ja samoin varmasti ne muutkin tuhannet laiskat jotka on tässä lähiaikoina potkittu töistä ulos, itse ne sitä on halunneet, varmaan suorastaan vaatineet kengän kuvaa takapuoleensa jotta pääsevät elelemään työttömänä :saint:
Kuka noin nyt on sanonut? Ei tietenkään kukaan halua potkuja. Sanon vaan, että se on ihan oma valinta jääkö työttömäksi, jos ei omalta paikkakunnalta löydy töitä niin sitten pitää lähteä kauemmas tai kouluttaa itsensä ammattiin josta töitä löytyy. Valintoja täynnä tämä elämä.
 
No riippuu vähän...Ehkä sitten, jos lähtökohtana on, että pitää tehjdä mitä työtä vaan kuinka kaukana asunnosta hyvänsä. Mutta jos lähtökohta on, että työnteon pitää tuottaa taloudellista voittoa, niin aina ei ole saatavilla töitä kohtuullisen matkan päästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
kyllä siivous/varasto yms. töitä saa aina ,vaikkapa väliaikaiseksi ,se on siitä kiini vitsiiko mennä,töitä kyllä saa aina!!!!!
Kerro ihmeessä missä sellainen paikka on, josta saa töitä automaattisesti... meinaan täällä olisi tarvetta :)
 
jooh
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
kyllä siivous/varasto yms. töitä saa aina ,vaikkapa väliaikaiseksi ,se on siitä kiini vitsiiko mennä,töitä kyllä saa aina!!!!!
Kyllä varmaan, jos kelpaa 4h/päivä kolmena päivänä viikossa, ja josta saat palkkaa vähemmän, kun mitä on työttömyyskorvaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja simpuravieköön:
joo mun mieskin on valinnut ihan tarkoituksella työttömyyden, ihan vaan huvikseen on tehnyt joka päivä työpaikka hakemuksia jo vuoden ajan, se on sen harrastus
hahhah. No, onko se hakenut vain tietynlaisia duuneja vai kelpaako kaikki? (ja mitähän te tekisitte jos työttymyyskorvausta ei olis... olisko vähän pakko löytää töitä jostain?)
|O **ttu tuollaisten ymmärtämättömien tartte asiaa kommentoida.
Se ei aina ole niin helvetin helppoa ja yksinkertaista |O
Mäkin vuoden rustasin jos jonkinlaista hakemusta ja soittelin ja olin kaikenmaailman tökärin kursseilla ja paskan marjat- mitään töitä saanu. JA ihan kaikkea hain, kun ei mun koulutusta vastaavaa hommaa täältäpäin löydy edes.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Provo. Ei kai kukaan voi olla noin idiootti? Jonain päivänä tippuu ja korkealta.
Hah! Jännää että et edes perustele miksi olen väärässä? Koska tiedät että en ole :) En sano, että aina on helppo valinta lähteä esim. "paskahomiin" tai kauemman kotoa duuniin, mutta valinta se on silti jäädä kotiin. Töitä löytyy AINA!

Mitähän te työttömät tekisitte jos ei valtio teitä elättäis? Olisiko ehkä pakko etsiä se toimeentulo jostain? Luuletko että kuolisitte nälkään?
Moni ei mene töihin koska elää menemättäkin töihin? Missä kohtaa olen väärässä?
 
:LOL: Tietenkin voi ottaa vastaan myös muun alan hommia mutta sähkömiestä tuskin palkkaavat hoitajan hommiin jne... Ja sitten on näitä töitä joihin ei tarvitse just niin koulutusta mutta opiskelijoita ottaavat ihan sen vuoksi ettei tarvitse maksaa niin kovaa palkkaa. Olenkin tässä ihmetellyt miksi valtio ei maksa omilleen vaikka uudelleenkoulutuksia, maahanmuuttajille maksetaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No riippuu vähän...Ehkä sitten, jos lähtökohtana on, että pitää tehjdä mitä työtä vaan kuinka kaukana asunnosta hyvänsä. Mutta jos lähtökohta on, että työnteon pitää tuottaa taloudellista voittoa, niin aina ei ole saatavilla töitä kohtuullisen matkan päästä.
Aamen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja grr:
Alkuperäinen kirjoittaja Lacrimosa:
Jos valitset koulutustasi vastaamattoman työn, joudut sellaiseen putkeen, josta on vaikea päästä pois. Ihan mitä tahansa työtä ei vaan kannata ottaa, jos haluaa sille uralle, jolle on kouluttautunut.
Niin. Mutta se on OMA valinta silloin. Ja tähän juuri meidän liian hyvä sosiaaliturva johtaa: ei kannata ottaa vastaan työtä... (vaan elellä muiden rahoilla)
Jos olen tehnyt oman valinnan kouluttautua pitkään tietylle alalle ja olen panostanut siihen paljon, en halua joutua mäkkäriin myymään hampurilaisia vuosikausiksi. Se ei ole myöskään yhteiskunnan etu, koska "oikeassa työssä", johon olen kouluttautunut, saan parempaa palkkaa ja maksan enemmän veroja.

Jokainen maksaa omasta palkastaan veroa ja useimmat vieläpä työttömyyskassamaksua. Kenen rahoilla sillä työttömyysturvalla ollaan?
 

Yhteistyössä