Työaikalaskelmassa liikaa tunteja? Miten juhannusaatto pitäisi näkyä?

  • Viestiketjun aloittaja Jaksotyössä
  • Ensimmäinen viesti
Jaksotyössä
Nyt tulee speciaalikysymys tietäjille:

Olen juhannusviikon työssä ma - to (jaksotyö) ja lomalla seuraavasta viikosta alkaen. Työtunteja on mielestäni merkattu liikaa. Millä koodilla teillä muilla on työaikalaskelmaan merkattu juhannusaatto? Mulla se on VP.
 
-?-
Jaksotyössä tehdään kolmen viikon jaksossa töitä , silloin tuntimäärä on 114,75. Mikäli tälle jaksolle sattuu työaikaa lyhentävä arkipyhä , lyhentää tuo pyhä 7h 39 min. Tätä lyhennystä ei tarvitse antaa kokonaan vapaapäivänä vaan se voidaan antaa lyhentämällä muita työvuoroja.
Vaikka arkikielellä puhutaan yvp:stä. Eli juhannusaatto merkitään joko V tai L , ei mitenkään erityisemmin. Eli jos olet lomalla viikon , toisella viikolla on yvp ja kolmas viikko normaali tulee sinulla olla työtunteja kyseisellä listalla 68 h 51 min. ( jos nyt laskin oikein)
 
Entäpä tässä tapauksessa?
Jos kolmiviikkoisjaksolla pelkästään juhannusviikko on töitä ja loppuaika kolmiviikkoisjaksosta on lomaa? Töitä siis ma-to. Ja normaalisti kolmeviikkoisjaksossa siis 114,75.
 
alkuperäinen
Alkuperäinen kirjoittaja Entäpä tässä tapauksessa?;30000037:
Jos kolmiviikkoisjaksolla pelkästään juhannusviikko on töitä ja loppuaika kolmiviikkoisjaksosta on lomaa? Töitä siis ma-to. Ja normaalisti kolmeviikkoisjaksossa siis 114,75.
Olen siis aapee, oli eri nimimerkki.
 
-?-
Että kyseessä KVTES ja sen mukaan menee vastaukseni. Jos kyseisellä jaksolla vain juhannusviikkona töissä niin sen viikon työaika on 30h ja 36 min.
Mikäli teillä vielä käytössä esim kuuden viikon tasoittumisjakso voi kyseisen viikon työaika olla eri ja sitten tasoittua myöhemmin. Mitä teillä on sovittu lisätyön teettämisestä ?
 

Yhteistyössä