Työäidit: Mitä ruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja halipupu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

halipupu

Vieras
Mitä ruokaa teillä muilla syödään arkisin työ- ja hoitopäivän jälkeen?

Tuntuu että alkaa ideat olla lopussa, kun ruuan pitäisi olla heti valmista kun tullaan kotiin, mutta aina ei eineksiä viitsi syödä ja pakkasessakaan ei ole enää mitään valmiina.

ihan peruskotiruokaa, mutta isomman annoksen niin että seuraavaksikin päiväksi riittää. Näin teen ruokaa siis 4krt/vko. Käytän kyllä arkena puolivalmisteita, esim. pakasteesta peruna-sipulisekoitusta kiusaukseen jne. Pakkaseen laitan annoksia jos ruokaa jöö, seillä kiirepäivän hätävara sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin meillä :
Tee viikonloppuna ainakin alkuviikon ruuat valmiiksi (teet vaikkapa viikonlopun ruokia tupla-annoksen), sitten keskiviikko-iltana teet loppuviikoksi eväät.

näin. ei tuu muuten mittään, menee kaikilla hermot jos pitää töiden jälkeen alkaa vasta valmistella sapuskaa. joskus oon myös laittanut ruuan jo illalla mahd. valmiiksi, esim. wokkityyppiset tulee nopsasti jos aineet on valmiiksi silppuna.

Meillä on jo miltei 15 vuoden ajan ollut "kello viiden tee" juuri tuon takia, että lapsilla on kotiin tullessa ollut kiljuva nälkä. Näin olen saanut pienet ja vähän isommatkin kurnivat vatsat hetkeksi tyytyväiseksi ja mulle on jäänyt itselleni aikaa ensin hetki huilahtaa ja sitten ruveta rauhassa laittamaan ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Meillä on jo miltei 15 vuoden ajan ollut "kello viiden tee" juuri tuon takia, että lapsilla on kotiin tullessa ollut kiljuva nälkä. Näin olen saanut pienet ja vähän isommatkin kurnivat vatsat hetkeksi tyytyväiseksi ja mulle on jäänyt itselleni aikaa ensin hetki huilahtaa ja sitten ruveta rauhassa laittamaan ruokaa.

tämä toimii meilläkin, mutta kun useimmat lapset tuntuvat menevän nukkumaan jo klo 19.30, niin ei siinä kovinkaan kauaa ruoanlaittoon jää aikaa

Yhteistyössä