Mitä te äidit syötte päivisin kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja namnam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
äääh...yritän vaan vältellä tota ruuan laittoa kun ei oo mun juttu. Hemmetti! Kai se on pakko sit alkaa tehdä ruokaa. Voi paska. Suunnittelu ja kaikki..onks muita jotka ei yhtään tykkää ruuan laitosta...?? Miten te ootte saanut itsenne revittyä ton hellan ääreen

Alkuperäinen kirjoittaja bastabasta:
nipo: joo jos haluaa käyttää kaiken ajan ruuan laittoon niin siitä vaan. Mä en esimerkiksi halua käyttää. On muutakin tekemistä päivisin kun lapsi nukkuu kun kokkailla yhdelle hengelle pasta karbonaaria :-)

If there is will there is way. Tjsp.

Mä tapasin tehdä itselleni parin-kolmen päivän lounaan jääkkaappiin. Esim. maanantaina kokkasin keiton, jota söin ma, ti ja ke lounaalla. Päivälliseksi eri ruokaa, taas parin-kolmen päivän annos. Ei mahdoton määrä kokkailua yhdelle viikolle.

Tai sitten joku ruokaisa salaatti, senhän väsää viidessä minuutissa! Salalattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, porkkanaraastetta ja joukkoon tonnikalaa tai raejuustoa.

Onko joku sanonut, että yhdelle hengelle pitää tehdä yhden hengen annoksia? Voi tehdä sitä lounasta isomman satsin. Ja jos ei jaksa montaa päivää samaa ruokaa, niin pakastaa loput annosrasioissa. Pakastimesta on kätevä sitten vain ottaa ja lämmittää.

Tuollaista "mä en jaksa" -valitusta on melkoisen rasittava lukea.

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja bastabasta:
nipo: joo jos haluaa käyttää kaiken ajan ruuan laittoon niin siitä vaan. Mä en esimerkiksi halua käyttää. On muutakin tekemistä päivisin kun lapsi nukkuu kun kokkailla yhdelle hengelle pasta karbonaaria :-)

If there is will there is way. Tjsp.

Mä tapasin tehdä itselleni parin-kolmen päivän lounaan jääkkaappiin. Esim. maanantaina kokkasin keiton, jota söin ma, ti ja ke lounaalla. Päivälliseksi eri ruokaa, taas parin-kolmen päivän annos. Ei mahdoton määrä kokkailua yhdelle viikolle.

Tai sitten joku ruokaisa salaatti, senhän väsää viidessä minuutissa! Salalattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, porkkanaraastetta ja joukkoon tonnikalaa tai raejuustoa.

Onko joku sanonut, että yhdelle hengelle pitää tehdä yhden hengen annoksia? Voi tehdä sitä lounasta isomman satsin. Ja jos ei jaksa montaa päivää samaa ruokaa, niin pakastaa loput annosrasioissa. Pakastimesta on kätevä sitten vain ottaa ja lämmittää.

Tuollaista "mä en jaksa" -valitusta on melkoisen rasittava lukea.

Mutta tulit kuitenkin tähän ketjuun lukemaan? Ja vit**ilemaan ap:lle?
Miksi pitää avata näitä aloituksia jos on pakko tulla sanomaan kaikki ikävästi!?!

vertaisukea haen täältä tosiaan...et jos jotain nyppii niin antaa nyppiä, mut asiallisia vastauksia tietty kivempi lukea :)

no kertokaa te muut onnettomat ruuanlaittajat miten ootte saaneet itsenne hellan ääreen kokkailemaan.....ruuanlaitto ei siis niin yhtään ole mun juttu.

En mä viitsi laittaa lämmintä ruokaa itselle päivällä. Teen sit 2 ja 3 välillä sen, riippuen siitä, monelta haen esikoisen kotiin, ja onko iltamenoja. Tänään olen syöny aamupalaksi puuroa, ja kupillisen kahvia, puolen päivän aikaan marjoja, palan ruisleipää, ja kaks näkkäriä. Ja join päiväkahvit siinä ohessa.

Kyllä sä ap vielä totut tuohon alituiseen ruuan laittoon. Sitä se perheenäidin homma on :-) Vaatii pienen totuttelun, että keksii automaattisesti jotain ruokaa laitettavaksi päivittäin ja kahdesti päivässä jotain tarjottavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
vertaisukea haen täältä tosiaan...et jos jotain nyppii niin antaa nyppiä, mut asiallisia vastauksia tietty kivempi lukea :)

no kertokaa te muut onnettomat ruuanlaittajat miten ootte saaneet itsenne hellan ääreen kokkailemaan.....ruuanlaitto ei siis niin yhtään ole mun juttu.

Kun sun lapsesi kasvaa, niin sitä ruuanlaitosta tulee väkisinkin jossain vaiheessa 'sun juttu'. Aloita harjoitukset jo nyt, ja laita välillä valmiita annoksia pakastimeen odottamaan niiden kiirepäivien varalle.

Eri tavoin kyhätyt täytetyt leivät ovat helppoja ja nopsia, eikä tarvii seisoskella hellan ääressä hetkeäkään. Esim. vaihtaa leivästä margariinin tilalle kevytmajoneesia,sinappia, kermaviiliä tai chilikastiketta. Päälle salaatinlehteä ja muita täyte ehdotuksia vois olla esim. feta, edellisenä päivänä paistettu kana, leikkeleet, tonnikala, lohi yms. Myös salaatit on kivoja ja helppoja vaihtoehtoja :)

Yks hyvä on muuten napata aina päivälliseltä yks satsi ruokaa pakkaseen ja kohta siellä on jo suuri variaatio lounasvaihtoehtoja =)

!Kuningasidea! Tuon vinkin laitan kyllä talteen.. kas kun ole tullut pieneen mieleenikään pakastaa muuta kuin tähteitä.

Yhteistyössä