Mitä teillä oikein syödään arki-iltaisin? Tarkoitan kunnon lämmintä ruokaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

opiskelija

Vieras
Jaksatko joka ilta töitten tms. jälkeen kokata perheellesi ruokaa?

Vai teetkö viikonloppuna isomman satsin pöperöä, jota syödään seuraavan viikon puoliväliin asti?

Entä miten paljon käytät arkisin eineksiä tai puoli-valmiita tuotteita helpottamaan ruoan valmistamista?

Entä mitä muita kotitöitä teet arki-iltaisin?

Teetkö isommat hommat viikonloppuisin? Esim; siivous, pyykkihuolto jne jne.

Teen viikkonloppuna tai sitten edellisenä iltana ruuan valmiiksi. Arki iltaisin laitan keittiön kuntoon ja teen seuraavan päivän omat eväät ja lapselle iltaruuan valmiiksi. Viikonloppuisin teen isommat siivoamiset.

teen yleensä iltapäiväruoan klo 15.30-17
vikonloppuarveisinkin syödään kaksi ruokaa.Puolivalmisteita käytetään esim lihapullien muodossa ja kalapuikkoina.Mulla o npyykkipäivä kerran viikossa, siivotaan kun tarve vaatii

Olen huomannut käytännössä, että kannattaa joka päivä tehdä jokin pieni siivous (esim. maanantaina pesee vessan, tiistaina imuroi, keskiviikkona pesee lattian). Tällöin siivouksesta ei tule liian raskasta.

Ruokaa teen viikonloppuna enemmän, jotta voidaan sitten syödä niitä viikolla.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
teen yleensä iltapäiväruoan klo 15.30-17
vikonloppuarveisinkin syödään kaksi ruokaa.Puolivalmisteita käytetään esim lihapullien muodossa ja kalapuikkoina.Mulla o npyykkipäivä kerran viikossa, siivotaan kun tarve vaatii

Unohdit mainita kinkkunuudelimössön.Siinä ei kauan nokka tuhise ku sen tekee! =D

Teen viikonloppuisin isot satsit ruokaa, osan laitan pakkaseen. Siivoan kun tarvis on, samoin pesen pyykkiä.
Eväät töihin teen yleensä iltaisin, usein kyllä syön töissä puuroa. Ja n. 1 krt viikossa syödään iltaruuaksi puuroa.

Viikonlopun ruuista jää yleensä alkuviikkon jotain, ja nopsasti tulee esim wokit, tonnikalakastike tai sitten laiskana päivänä pakasteesta kalapuikkoja/kalapaloja. Lihapullia kun teen niin käytän yleensä 1-2 kg jauhelihaa pakastan sitten suurimman osan.
Ihan valmiista ruuista meillä on lasten herkkua pinaattikeitto ja hernekeitto

niin ja kotitöitä tehdään joka ilta ne pakolliset (keittiö, tiskit, vessat), pyykkiä pestään tarvittaessa, torstai on meijän perheen siivouspäivä (eli silloin imuroidaan, ulkoilutetaan matot ja petivaatteet, pestään lattiat, pyyhitään pölyt ja muut isommat hommat)
Viikonloppuisin ollaan möksällä huhtikuu-syyskuu ja talvella viikonloput ulkoillaan ja vietetään perheen kanssa yhteistä aikaa

Itse teen ruokaa vain pakon edessä, eli käytännössä en koskaan. Mies tekee joka arki-ilta aterian minulle ja itselleen töistä tultuaan, tytär ei vielä kotiruokaa syö.

Miehelle ruoanlaittaminen on jonkinlainen keino rentoutua, nauttii kun saa käydä töiden jälkeen kaupassa ostamassa hyvät ainekset ja kokata niistä kotona jotain herkullista.

Arkisin hoidan perus askareita; pesen pyykkiä, siistin kotia päällisin puolin etc. Viikonloppuisin käy siivooja hoitamassa imuroinnin, lattioiden pyyhkimisen ja kaiken muun isomman siivoustyön.

Teen joka päivä erikseen ruuan, en juurikaan käytä eineksia paitsi maksalaatikkoa ja hernekeittoa joskus, niitä kun en osaa itse tehdä. Mutta työpäivinä ruoka on aina jotain helpooa ja nopeaa, tyyliin kanakastike ja riisiä tms. Koitan tehdä joka päivä jotain pikkusiivousta, ja pyykkiä pesen koneellisen joka päivä. Yleensä sitten perjantaisin siivoan paremmin, riippuen vähän mikä vuoro on.

Meillä tehdään ruoka töiden jälkeen. Eineksiä ei käytetä juuri ollenkaan mutta puolivalmisteita (esim. kalapakasteet) jonkun verran. Pyritään kuitenkin mahdollisimman tuoreeseen ja luomuun ruokaan. Joskus teen viikonloppuna ison satsin keittoa, lihapullia yms. ja niitä sit syödään pari päivää.

Siivous tapahtuu viikonloppuisin, siis kunnon siivous. Tietty arkena pestään pyykkiä ja tiskejä yms.

Yhteistyössä