Mistä ruoista teidän lapset tykkää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "siili"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"siili"

Vieras
Mulla alkaa ideat loppua, kun tuntuu että mikään muu ei maistu kuin jauhelihakastike. Ja turhauttaa tehdä ruokaa, jota ei sitten syödä. Mitä teillä tehdään ruoaksi ja mitkä menevät parhaiten kaupaksi?

-Nakkikeitto
-Jauhelihakeitto
-Kunnon lihasta tehty keitto
-Perunamuusi ja jauhelihakastike/makaroni/spaghetti
-Uunissa paistettu lihaköntti, kermakstike ja perunat
-Broilerikeitto
-Makaronilaatikko

Itse asiassa meijän 2v tyttö syö mukisematta ihan mitä vaan, rakastaa ylikaiket mausteisia ruokia. Ainoo mitä vaan maistaa ja jättää kuitenkin syömättä on riisi, jostain syystä inhoo sitä. Mutta muuten on kyllä kaikki ruokanen ja syö kaiken mukisematta, ihmettelen tätä. Mutta meillä ei ole kertaakaan tarvinnu taistella tai vääntää syömisistä. Tytär on pieni ja siro, mutta sillä on tajuton ruokahalu :D.

Mun 1,5 vuotias ei oo vielä eläissään ruuasta kieltäytynyt. Kaikki menee hernekeitosta lähtien. Aamu- ja iltapuurot on suurta herkkua edelleen ja tänään söi kaalilaatikkoa lounaaksi. Viisi kertaa päivässä syö jotain ja aina lautanen tyhjäksi. Lisääkin varmaan ottaisi, mutta annokset ovat jo sen verta kookkaita, ettei oo viittitty tyrkyttää enempää.

Nautin tästä ajasta, kai se tyttömäinen nirsous iskee viimeistään sit päivähoidossa tai koulussa, jos rupeaa ottamaan kavereilta esimerkkiä, että "tuo on yök!" :(

[QUOTE="minä";26819966]Mun 1,5 vuotias ei oo vielä eläissään ruuasta kieltäytynyt. Kaikki menee hernekeitosta lähtien. Aamu- ja iltapuurot on suurta herkkua edelleen ja tänään söi kaalilaatikkoa lounaaksi. Viisi kertaa päivässä syö jotain ja aina lautanen tyhjäksi. Lisääkin varmaan ottaisi, mutta annokset ovat jo sen verta kookkaita, ettei oo viittitty tyrkyttää enempää.

Nautin tästä ajasta, kai se tyttömäinen nirsous iskee viimeistään sit päivähoidossa tai koulussa, jos rupeaa ottamaan kavereilta esimerkkiä, että "tuo on yök!" :([/QUOTE]

Täällä sama homma. Tyttö 1,5v vetelee naamaan kaikki mitä ruoaksi tehdään. :)
Neljän viljan puuro on parasta!
Tänään syötiin lohikiusausta. Eilen jauhelihakeittoa. Huomenna hernekeittoa :)
Ihan perusruokaa, ei hirveästi itsekään kokeilla mitään erikoisuuksia.

Meillä ei kelpaa oikeen mikään, perunamuusia ja kanaa pitäis olla joka päivä ja sekin on hyvin tarkkaa mitä kanaa se on ja miten valmistettu.Joten saa sitten olla syömättä jos muut tavalliset ruuat ei kelpaa joka päivä voida samaakaan syödä.

Yhteistyössä