~TYKSILÄISET KYYTILÄISEN TOIVOJAT

Me käytiin aikoinaan kaikki tutkimukset tekemässä Väestöliitossa. Mutta muistelisin, ettei mulle tuota aukio-olotutkimusta tehty ihan suotuisaan aikaan. Kun kuukautiset sitten alkoikin ihan väärään aikaa. Sellainen muistikuva jäi, että lääkärin mukaan se ei kauheasti vaikuta lopputulokseen, mutta oikeaan aikaan on helpompi tehdä tjs (ja jälleen voin olla väärässäkin :ashamed: )

Tänään meillä oli sitten se suunnittelukäynti. Osuikohan joku samaan aikaan? Sitä tässä nyt miettii, että kun kuitenkin samassa hoitopaikassa kävijöitä tässäkin ketjussa on aikas paljon, että eikös sekin ihan mahdollista ole. Pitäsköhän keksiä joku salainen tunnusmerkki :D
Mutta käynti sujui odotetusti ja seuraavaan kiertoon tehdään sitten PAS. Lääkkeellisenä, samalla coctaililla kuin aiemminkin. Eli kolmisen viikkoa ainakin ja sitten taas täys tohina B) Toivottavasti ei kauheasti veny tämä kierto. Tero-resepti pitäisi, jossain olla kotona. Olin tyhmä enkä varmuudeksi pyytänyt uutta, vaikka lääkäri sellaisen lupasi kirjoitella. Munasarjat oli kuulemma tavanomaisen täynnä nättiä helminauhaa eli oletetettavasti tämä kierto tulee venymä-ääää-än...

Ärsyttävää, mulla ei menkat ole vieläkään alkaneet. :kieh: Ennen ekaa IVF:ää kierto ollut suhteellisen säännöllinen, yleensä 29-31 päivää, maksimissaan pari kertaa 34 päivää. Nyt on jo kp36. En edes tiedä, haluanko että PAS tehdään seuraavasta kierrosta kun en millään jaksaisi nyt vielä sitä mahdollisen negan aiheuttamaa ahdistusta ja v*tutusta enkä sitä typerää toivoa, joka sitten taas nostaa päätään. |O Olen lähdössä parhaan kaverin kanssa pienelle matkalle enkä halua siellä keskittyä vaan ajattelemaan että onko se kiinnittynyt, onko se kiinnittynyt, onko se kiinnittynyt...

Mulle aukiolotutkimus tehtiin viime huhtikuussa kp9.

mua edelleen mietityttää, tuo TSSG, onko oikeasti niin, että niitä tyksissä tehdään VAIN TIISTAISIN??? :eek: Miten voi olla mahdollista, kun kuitenkin se on perustutkimus, niin millä ne saa kaikki mahtumaan siiheen - vai ootteko joutunut odottamaan kauan??? Tarviikä tässä miettiä yksityiselle menoa tähän tutkimukseen? Jos on noin, kun mulle sanottiin/kuten ymmärsin, niin jokaisellahan on vain yksi mahdollinen päivä/kk käydä tutkimuksessa ja mulle sopivat päivät oli tammu-helmikuulle jo nenneet (ja kuitenkin ohje on, että tutkimuskierron alussa soitetaan ja varataan aika)

Soitan maanantaina hoitajalle ja vielä kysyn, pyydän vääntämään tämän homman mulle vaikka rautalangasta.

mussu: Tai no siis, olen vähän sekaisin kalenterimerkintöjeni kanssa. Mulla on ensikäyntiä seuranneen kierron kp12 (tiistai) kohdalla merkintä aukiolotutkimuksesta ja sitten sitä seuranneen kierron kp9 (tiistai) myös merkintä aukiolotutkimuksesta. Ensikäynnillä sain kortin, jossa lukee että soita kuukautisista, varataan aika munatorvien aukiolotutkimukseen. Onkohan tossa ehkä silloin käynyt niin, että tuolle ensikäyntiä seuranneelle kierrolle olis alustavasti varattu aika, mutta onkin osunut myöhäiselle kiertopäivälle ja sit on mennyt seuraavaan kiertoon. :/ Ei mitään hajua enää.

kevätesikko: toi lähteäkö PASiin tässä kierrossa vai vasta seuraavasta on varmaan sellainen asia, että täytyy vaan kuunnella omia tuntojaan. Tosi tylsää, että kierto vielä kehtaa heittäytyä pitkäksi :/ Mullakin oli vielä pari viikkoa sitten sellainen olo, että mahdanko oikeesti kestää seuraavaa valtavaa pettymystä, mutta nyt olen jo valmiimpi ja hyvillä mielin menossa kohti PASia. Ehkä on kuitenkin koko ajan takaraivossa ajatus, että mennään nämä nyt mahdollisimman nopeasti läpi, niin pääsee työstämään seuraavaa vaihetta tavalla tai toisella... Mutta toisaalta yksi kuukausi sinne tänne, jos sinusta tuntuu kaikin puolin helpommalta siirtää sitä eteenpäin. Joskus on ihan hyvä työstää asiat rauhassa läpi. Ei nämä helppoja asioita joka tapauksessa ole.

mussu: minä en tarkkaan muista kierron päivää, kun tssg on tehty, siitä on aikaa jo 1,5 vuotta, mutta se tehtiin Väestöliitossa. Ei kai se voi olla mikään este, jos haluaa käydä itse maksavana teetättämässä tutkimuksen yksityisellä ja palata tuloksen kanssa jatkamaan hoitoja. Niin paljon kuin se välillä ottaakin aivoon, niin julkisella ei aina saa mitä haluaa.

Meillä on uuniperunat viittä vaille valmiita, nyt syömään. Mukavaa viikonlopun jatkoa!

:wave:

Siis kp39 eikä edelleenkään kuukautisia. :headwall: Luulenpa että PASia on turha miettiä seuraavaan kiertoon. Kai kierron pitäisi myös juuri ennen PASia olla säännöllinen jos siirto tehdään luomukiertoon, tuskin riittää että kierto normaalisti on säännöllinen.

Jos en tietäisi paremmin niin voisin luulla olevani raskaana. Muahahhaa...

Heips!

Ajattelin ilmottautua tänne, kun lähete tyksiin on vetämässä ja kutsua odotellaan! :wave:

Olen 29 vuotias ja jälkikasvusta on haaveiltu hieman reilu vuosi. Ehkäisynä aiemmin käytetty rengasta ja lopettamisen jälkeen kierto ollut aika säännöllinen koko ajan. Mehiläisessä tutkittu verestä hormonit ja kilpirauhasarvot, molemmat ok. Miehen simpat myös ihan ok. Mutta kun mitään ei tapahdu, pyysin lähetteen tyksiin ja kirjettä tässä siis odotellaan... Aiemmin kuumeilin tuolla Lähes kolmekympisissä, mutta kun jengi vaihtui niin kovaa tahtia, lue kaikki muut siirtyivät odotuspuolelle, jäin sieltä taustalle keräilemään voimiani.

Ihan ekaksi haluaisin kysyä sellaista, onko kukaan käynyt ensimmäistä aikaa odotellessa teettämässä tutkimuksia muualla? Tällä haen sitä, että jos ja kun saamme ensimmäisen ajan tyksiin vasta kuukausien päähän, ei minun hermot kestä odottaa! Joten mitä mahtavat tyksissä tuumata jos käyn aikaa odotellessa esim väestöliitolla aukiolotutkimusessa?
Luin juuri mussun kokemuksia ja senkin takia ajattelin jouduttaa prosessia hoitamalla mahdolliset tutkimukset kaikki "etukäteen"... Rahanmeno kyllä hirvittää, mutta sen verran olen valmis tämän projketin eteen uhraamaan!

Ihan kaikkia viestejä en ehtinyt lukemaan, mutta yritän päästä kärryille!

Hammy

Hammy Tervetuloa joukkoon :D
Me ei varsinaisesti aikaa odotellessa käyty tutkimuksia teettämässä. Me mentiin suoraan Väestöliittoon (voin suositella paikkana :) ), kun omalääkäri ja gyne ei meinannu lähetettä kirjoittaa TYKSiin (se onkin oma tarinansa se :kieh: ). Kun selvisi, että joudutaan turvautumaan rankimpaan ja kalleimpaan hoitoon, meiltä kysyttiin halutaanko lähete TYKSiin. Samalla lähettivät meidän tutkimustulokset (meidän suostumuksella) suoraan TYKSiin. En koe, että meitä olisi mitenkään erilailla sen takia kohdeltu. Samanarvoisia tulokset ovat ja niiden pohjalta jatkettiin hoitoja. Ainoastaan yksi lisätutkimus tehtiin, mutta sekin vain siksi, ettei Väestöliitolla ollut siihen mahdollisuutta (olisi kuitenkin teetetty TYKSissä ). Sekava sepustus... :ashamed: Mutta, kannattaa huomioida, että yksityisellä tutkimus on kalliimpi kuin julkisella. Vaikka kyllä minä tiedän, miten pitkältä ja ikuisuudelta voi tuntua hoitojen siirtyminen pelkästään kuukaudellakin.

En ihan varma ole tän hetken jonoista. Mutta kutsu TYKSiin tuli minusta nopeastikin. Nyt PASsin suunnitteluun odetettiin kaksi kuukautta. Luulisin, että jonot on jotain sitä luokkaa. Tietääkö joku tarkemmin?

Tervetuloa Hammy! Meillä lähete laitettiin vetämään tammikuussa -08 ja kirje Tyksistä tuli helmikuun lopulla ja eka aika oli kesäkuun alussa. Meillä oli sama tilannen silloin, n. vuosi yritystä takana ja ei meinannut kärsivällisyys riittää odottaa, mutta odotettiin kuitenkin. Jotenkin ihmeen kaupalla sitä jaksoi. Tyksistä sain respetit ja ohjeet ekaan hoitoon. Ja koska eka kierto tuon käynnin jälkeen alkoi juhannuksen alla, kävin Väestöliitossa 2 x seurantaultrassa. Ja sitten kun Tyks taas palasi kesälomalta, mentiin takaisin sinne eikä olleet moksiskaan Väestöliitto käynneistä. Mikä ihan hieno juttu.

Mussu +muut Mä en ole käynyt Tssg toimenpiteessä vielä ollenkaan.. Pitäisköhän sitä kysyä että kannattaisiko ne torvet katsoa.... :whistle: ??

Eilen oli seurantaultra ja yksi 12mm munis siellä sinnitteli. Kävin TK:ssa pistättämässä Menopurin 3 päivänä. Eilen kokosin itseni ja yhdessä miehen kanssa saatiin 4. menopur pistos laitettua- melkein voittaja olo kun pystyin siihen pistokseen. Se neula on kyllä tosi pieni ettei se edes tunnu kun sen pistää. Sohin vahingossa peukalooni reiän sillä neulalla, etten edes huomannut. Tänään 5.pistos ja pe uusi verikoe ja ultra. Inssi meillä menee nyt sivusuun kun mies lähtee työreissuun su ja ma olisi pitänyt tehdä inssi. . elämä on :)

Moi Hammy, meillä kesti kolme kuukautta lähetteen tekemisestä ensikäyntiin. Tämän jälkeen hoidot etenivät hyvin ripeästi syys-marraskuun aikana kolme inseminaatiota. IVF-suunnittelukäyntiin odoteltiin noin 2 kk, odotellessa tehtiin viimeinen inssi.

Omaa napaa.. Tänään oli siis IVF-suunnittelu. Asiat selviteltiin juurta jaksain, oli mukava käynti. Aloitetaan pitkän kaavan mukaisesti. Nyt kp 31 ja menkkoja odotellaan. Sitten kp 21 Synarela-sumuttelut alkavat ja alustavasti vk 10 punktio ja siirto. Jos tulisi vaikka jouluvauva B) IVF:n myötä toiveikkuus on taas huipussaan eli mahdollisesti alas tullaan sitten kovaa ja korkealta...

Mulla nyt selvis, että TSSG on sitten vasta maaliskuussa, helmikuun aika olis ollut kuulemma liian myöhään, sitten on jo limakalvot paksut ja muniskin ehkä jo irti - en tiiä, mitä se haittaa, mutta sama kai se on, jos kuukauden joutuu odottamaan. Odottaminen vaan on NIIIIIIIIIIIIN tylsää! Joten maaliskuussa TSSG ja sit seuraava ovis onkin pääsiäisenä, joten taitaa siirtyä inssi toukokuulel - vai onko tyksissä pääsiästaukoa? Mun mielestä A.P. sanoi, ettei olis, vaan hoidot voidaan tehdä, muuten on tauko silloin, mutta siis tehdäänkö?

Täällä ollaan vähäkalorisella dieetillä ja yritetään mahdollisimman pian/paljon saada painoa pois että pääsisi pian aloittamaan ivf:t. Se vaan et oma vaaka näyttää mitä sattuu täytyy sitten tiistaina punnia. Et onko yhtään pudonnut tai paljonko todellisuudessa.
nyt kp:t 31/27-29

Mussu - niin ne kai tekee yleensä, mun kohdalla tehtiin silloin muistaakseni poikkeus, kun näytti siltä ettei ole kiinnikkeitä tai jotain. En sitten tiedä mitä se mahtoi tarkoittaa. Ja tänään seurantakäynnillä en sitten muistanut kysyä asiasta. Miten sitä pää aina tyhjenee kun astuu lääkärinvastaanotolle! Joka tapauksessa voimia sulle odotteluun. Joskus tekee hyvääkin, kun saa hetkeksi unohtaa tämän asian.

Täällä nyt tilanne on sen verran positiivinen, että 20mm munis köllötteli vasemmassa munasarjassa. Sain Pregnyl pistoksen heti hoitajalta. Peiton heiluttelua luvassa kotioloissa. Ja sitten alkaa piinailu pitkästä aikaa.
Pakko vielä sanoa tähän väliin että A.P on kyllä hyvä lääkäri. Se on niin hyvän tuulinen ja osaa selittää potilaalle asian laidan ja varmistaa vielä että kaikki ok. Sieltä lähtiessä jää väkisinkin hyvä mieli itselle.
Maanantaina sain toiselta lääkäriltä ohjeet kuluneelle viikolle, eli piti pistää Menopuria edelleen. Ja mulla oli vain kaksi annosta kotona jäljellä ja ymmärisin, että kyse oli niiden pistämisestä ainoastaan, kun hän taisikin tarkoittaa pistoksia myös ke ja to, mutta ei antanut uutta reseptiä. No, onneksi se munis oli kasvanut ihan itsellään siellä loppuun.

Velho Toivotaan todella jouluvauvaa teille.

Täällä kp43... Alkaa oikeesti näyttää siltä, ettei vuoto edes aio alkaa. Soitin ke hoitajalle, ja teen nyt sitten alkuviikosta raskaustestin ja haen sitten sen näytettyä negaa Terolut-kuurin apteekista, jotta saadaan joskus ne kuukautisetkin ja päästään siirtoon. Jos testi on positiivinen, on tapahtunut neitseellinen sikiäminen ja odotan toista jeesuslasta, mikä sinänsä sopisi kuvioon, sillä toinen nimeni on Maria. Meillä peittojen heiluttelu jäi joulukuussa sen verran vähälle, että ei oikeasti ole mitenkään mahdollista olla raskaana.

Clearbluen sikakallis ovistesti näytti plussaa kp16, joten ei selity ovuloimattomuudellakaan tämä venahtanut kierto, mutta toisaalta voihan nuo testit valehdellakin. Varmaan vaan kroppa ihan sekaisin syksyn hormonicocktaileista. :kieh:

Apua, tajusin että tuo neitseelliseen sikiämiseen viittaaminen ei ehkä ollut kovin korrektia. En itse ole mitenkään uskonnollinen, mutten varsinaisesti mikään ateistikaan. Uskonasiat ovat kovin henkilökohtaisia ja kommenttini saattoi hyvinkin loukata jotain. Pyydän vilpittömästi anteeksi jos hölmöyksissäni näin menin tekemään. :headwall:

Mukavaa viikonloppua silti kaikille! :heart:

Ymmärsin ainakin ajatuksesi idean Kevätesikko! Joskus kun ihmiset sanovat, että kyllä se siitä onnistuu luomustikin, kun lakkaatte jänäämästä, niin tulee mieleen ajatus, että jep jep...varmaan jos on toinen tuleminen.. Olen siis myös syyllistynyt tuohon ajatteluun.

Olen pistellyt hevoskuuria 4 iltaa. Vatsassa jotain tuntemuksia, mutta en uskalla oikein innostua vielä. Ensi viikolla eka ultra. Lyhyt kaava menossa ja palaan kertomaan kun jotain uutta tiedän. Olkoon tämä meidän onnen vuosi!
Isis

Keväteskikko, mä myös ymmärsin täysin tuon sun ajatuksen ja, kieltämättä, välillä se on käynyt omassakin mielessä. Toki, joku voi siitä herneenkin nenäänsä vetää, mutta itse en koe siinä nyt mitenkään uskontoa ilkuttavan.

Ette kuulkaas ikinä usko, missä mä olin aiemmin tällä viikolla!!! Olin mukana ystävän synnytyksessä, kun isä ei päässyt mukaan. Pieni poika saatiin maailmaan saattaa :) Se oli kyllä hieno kokemus. Sain leikata napanuoran ja kylvettää vauvan :heart: . Eikä tullut silloin mieleen mitään katkeruutta omasta yrityksestä, olin vain onnellinen ja jännittynyt toisen puolesta.

Täällä on kp2, JEEEE!! B) Kuukautiset tajusivat sittenkin ihan itse alkaa. Huomenna sitten soittelua hoitajalle PASin tiimoilta.

Mussu: Hieno kokemus varmasti, minä ottaisin tuollaisen kutsun suurena luottamuksen ja tosiystävyyden osoituksena. Ei synnytykseen varmastikaan ihan ketä tahansa tule pyydettyä. :heart:

Tsemppiä kaikille ja tervetuloa Hammy minunkin puolesta. :wave:

En tiedä kuulunko tänne enää. Tänään vastaanotolla sanottiin ettei meillä ole toistaiseksi teille tarjottavana hoitoja. Sain terolutit ja jonkin sortin metformiinit ja sanoi että on mahdollista niilläkin raskautua ja että metformiini vähentää km riskiä. Viimeksi nimenomaan sanoi että ivf on ainoa mahdollisuus raskautua. Ja oli sama lääkäri kuin viimeksi. Sillä meinasi hermot mennä muutamaan otteeseen mun kanssa. :) Painoa edelleen pudotettava. Yksi seuranta ultra tehdään kun kuukautiset olleet ja sitten mennään alkusyksystä seuranta käynnille, muttei olla pääsemässä hoitoihin. Tuskin tänä vuonna ollenkaan.

Piglet, painostako sulla on hoitoon pääsy kiinni? Kuinka paljon sun pitäisi pudottaa?

Mussu, oli varmasti mahtava kokemus!

IVF:n läpikäyneet, tuliko teillä sivuvaikutuksia Synarelasta? Millaisia?

A.P:n vastaanotto oli mielyttävä kokemus, selittää tosiaan asiat juurta jaksain. Itselleni on tosin oma diagnoosi jäänyt edelleen hieman epäselväksi. Ei ole kuulema PCO, mutta ovulaatio silti tökkii... Hitaat hämäläiset munasarjat :kieh: ?

Yhteistyössä