~TYKSILÄISET KYYTILÄISEN TOIVOJAT

Mä täällä olen päivittäin käynyt haistelemassa pientä ihmistä enkä ole vieläkään löytänyt itsestäni katkeria ajatuksia/kateutta. Vauva vaan on niin kertakaikkisen suloinen :heart: Maaliskuuta odottelen kovasti ja tällä hetkellä jaksan uskoa, että se tulee eneen, kuin huomaankaan. Jospa sitten hoidot lähtisi etenemään vauhdilla. Mulla siis on TSSG tiistaina maaliskuun kierron alussa. Jos sitten inssiin ehtisi jo huhtikuussa...

Heippa vaan pitkästä aikaa! :wave:

Tänään kp1 ja nyt osuu viikonpäivät sopivasti. Soittoa polille ja Menopurin ostoon.. Tämän kerran vielä inssi ja sitten siirtyminen ivf-hoitoihin, ainakin näin on alustavasti puhuttu. Mielialan kanssa on edelleen taistelua, pahimmasta yli kuitenkin.

Tervetuloa Hammy ja toivotaan onnekasta vuotta kaikille!

Tervetuloa Hammy mukaan joukkoon! Pigletille voimia. Voihan se olla, että tuo on vaan mutka matkassa, eikä tarkoita, ettette lainkaan pääsisi jatkamaan. Onnea matkaan kaikille, ketkä pääsevät etenemään hoidoissa!

Lili78 piinailee, onko muita? Meillä menossa pp 4. Toinen alkioista lopahti jo sulatuksessa, joten tämän jälkeen alkaa pistelyt ja muu "kiva" uudestaan, kun pakkasessa ei ole mitään. Huomaatte varmaan tästä, että kauhean luottavaisin mielin en ole liikkeellä tämän suhteen. Voi olla, että tää on tavallaan itsensä suojelemista: kun ei kovasti jaksa uskoa plussaan, niin pettymys ei ole sitten niin suuren suuri.

Pidempi projekti tästä on tullut kuin ikinä osasin kuvitellakaan. Nyt varmaan seuraava IVF-hässäkkä on syksyllä ja jos vielä kolmas mennään läpi, niin eletään todennäköisesti alkuvuotta 2010. Jollain tavalla kuitenkin yllätyin, että aikaa menee näin paljon. Plääh.

Olen miettinyt, etteikö nykyaikana hyvänen aika ole keksitty mitään testiä tai muuta todentamismenetelmää, jolla voitaisiin seurata lähteekö siirretty alkio kasvamaan kohdussa vai ei? Ihan hölmöläisen hommaa piinailla kaksi viikkoa, jos tyyppi on päättänyt olla lähtemättä jakautumaan ja kiinnittymään heti ensimetreillä. Meikäläiset repii hiuksia päästä ja puree kynnet verille ja minkä takia - jonkun kaksi viikkoa sitten kuolleen alkion! :kieh: Että voi itsensä tuntea fiksuksi...

Talvisen ihanaa viikonloppua!

:wave:

Näytän harrastavan yksinpuhelua :) . Tulin vaan raportoimaan, että ilmassa on kaikki merkit siihen suuntaan, että ei toivottu vieras, täti punaisissaan on kurvaamassa paikalle: kaikki P(ännii) M(asentaa) S(uututtaa)-oireet on päällä ja fyysiset oireet viittaavat ihan samaan. Luget pitää vielä vuodon poissa. Hei, nyt on vasta pp 6, jotain rajaa! |O Mun kroppani ei vaan osaa tulla raskaaksi, vaikka kaikki annetaan tarjottimella. Ihan pikkaisen vatuttaa, vaikka olinhan tähän varautunut :headwall: Jatkan piinailua nyt vielä muodon vuoksia ja siten pitää keksiä ja miettiä miten eteenpäin.

:attn: Tähän pinoon tosiaan kaivataan positiivia uutisia, joten kovasti paljon plussaonnea jokaiselle piinailijalle ja hoitoa aloittaville!! :heart:

Taria minäkin oon miettinyt, että miksei ihmisen napa vois muuttua vaikka vihreäksi, kun on raskaana. Vähentyis huomattavasti kaikki turha huolehtiminen.

Pirskatti, mie hokasin aamulla, että en oo muistanu hakea Teroja apteekista. Miun piti kp20 ne aloittaa, ihan varmuuden vuoksi, jottei kierto taas lähde veny-yyyy-mään. Noh, ei se kauhea vahinko ole, jos huomenna vasta aloitan, pari päivää pidempi kierto vain. Täytyy samalla varmistaa, että apteekissa on noita mun muitakin tarvitsemia lääkkeitä. Mie oon niin kovasti odottanut, koska päästään hoitoja jatkamaan, että oon ihan unohtanut laskea kiertopäiviä :eek:

Taria miten voit tietää pp6 jo, että täti punainen on tulossa? Mulla nyt pp11 (kai?). Enkä kyllä yhtään osaa sanoa että mikä tilanne. Luulen, että se sama punainen vierailee kohta täälläkin... mutta miksi niin ajattelen, en tiedä.

Peppiina78 harmi että flunssa iski. Ja hyvä että mieliala nousussa. Mulla on ollut tuon asian kanssa myös painimista. Nyt voiton puolella. Menopur piikitykset ilmeisesti sujuu kotona? Me onnistuttiin nyt ekalla Menopur hoitokerralla piikittämään 2 viimeistä itse. Ja sekin vasta kun olin katsonut ohjevideon 3 kertaa ja sen jälkeen hidastettuna neljännen kerran :) Sit sovittiin että minä pidän vatsasta kiinni ja mies painaa piikin. Hyvin se meni, mutta oli kyllä tosi jännää . :p

Tsemiä kaikille hoitohin! Plussiakin täytyy kohta alkaa tipahdella tänne.

Peppiina Mulla alkoi tuntua vasta pari päivää ennen punktiota. Ja nopeasti alkoikin :x Olo oli melko tukala, rakkuloitakin oli kyllä paljon.

Mä muistan, että inhosin pistämistä yli kaiken. Ekan kerran kävin läheisellä terveysasemalla pistämässä terveydenhoitajan valvovan silmän alla. Useamminkin olisin saanut käydä, mutta selvisin joten kuten kotona. Mies oppi pian, ettei sillon kun mie olen pistämässä saa mulle puhua :kieh: :LOL: Mulla oli tapana laskea koko sen pistosajan yhdestä kymmeneen aina uudelleen ja uudelleen tai luettelin ääneen lorua. Sillä tavalla ei ihan niin paljon keskittynyt siihen mitä oli tekemässä, ts ei ehtinyt ajattelemaan ja kuvittelemaan kipua tms. Ja pahin vaihe minusta on se hetki, kun piikin pää pitäisi saada ihon läpi. Mutta kyllä usein olin melko hengästynyt pistoksen jälkeen, unohdin aina hengittää samalla :snotty: Ja irrotuspiikki oli minusta pahin, se kun piti pistää niin tarkalleen tiettyyn kellon aikaan. Kyllähän se pistäminen sujuu, mutta en mie siitä silti pidä.

).( Mie edelleen odottelen vuotoa, plääh. Kp on jotain 24 kai :ashamed: kalenterista pitäs tarkistaa. Mie yritän unohtaa nuo tarkat päivät, niin tulee yllätyksenä sitten, että nytkö jo...

Ultrassa tuli sellainen ikävä yllätys eilen, että siinä on sulattelemista. Aikaisemmin munasarjat olleet melko ok, mutta nyt varmaan sitten lääkkeiden provosoimana, monituisen monta endometrioomaa. Voi itku.. Nyt on sitten varattuna hoidonsuunnittelu jo ivf-hoitoon varattuna huhtikuun alkuun.. Onneksi vasta niin pitkälle, että ehtii sulatella ajatusta ja parisuhdekin karrella miten lie jaksetaan yhdessä eteenpäin, jos jaksetaan..

Tämä inssi tehdään, kun on "kerran aiottu".. Tänään 6. Menopur-pistos, huomenna Pregnyl ja tiistaina inssi + luget. Täytyy yrittää jaksaa toivoa, että tärppäisi.. :ashamed:

Voi Peppiina! Harmittavia uutisia! Toivottavasti ehtisi nyt tärpätä. Tuo endo on niin riivatun tuttu ilkimys. Ekan hoidon jälkeen minulla tilanne riistäytyi aivan käsistä ja tein tuttavuutta kipulääkkeisiin, kunnes laparoskopiassa poistettiin melkoinen viidakko. Tuntui, että sitä oli kaikkialla.
Haluan kuitenkin kertoa positiivisia uutisia, tässä hoidossa sain aikaiseksi munasoluja, joista kahdeksan innostui kovin miehen siimahäntien tapaamisesta. Yksi siirrettiin ja loput pakkaseen. Endolaisena olin onnesta soikeana. Syksyn epäonnistunut hoito (munikset raakoja) oli tuoreessa muistissa. Nyt vaan jännätään sitä seuraavaa pullonkaulaa, kiinnittymistä. Mutta Peppiina, toivoa on :hug:

Lili, miten kävi? Vai joko testasit? Peukutan!

Isis

Voi ei Peppiina! :hug:

Onnittelut Isis siimahäntien ja muniksien onnistuneesta kohtaamisesta! :heart:

Mitä Lilille ja tarialle kuuluu?

Minä bongasin tänään oviksen, joten pääsen huomenna soittelemaan PASista. Olen kyllä jotenkin jo valmiiksi pessimistisellä mielellä, nythän sitten sulatetaan meidät loput 3 alkiota eikä pakkaseen jää enää mitään. Kammottaa ajatuskin, että toinen IVF menisi syksyyn ja kolmas menisi jo pitkälle ensi vuoteen. :(

Kp2 tänään. Otan kuluneen hoidon hyvänä oppina tulevaan. Kiitos teille tsempistä!!

Meillä tilanne kotona sellainen, että olemme avioeroa pohtimassa. Ja siksi nyt hyvä että kävi näin tässä hoidossa, vaikka en voi kieltää sitä ettenkö sitä vauvaa olisi halunnut. Ero päätös on minun. Olen tarponut tätä lapsettomuutta yksin alusta asti. Mies tajuaa vasta nyt kun tilanne on siinä pisteessä, että minä olen valmis poistumaan takavasemmalle, kuinka paljon välittää ja miten rankkaa minulla on ollut jne. Itkeekin ressukka ensimmäisen kerran yhteisen 5 vuoden aikana.

Peppiina 78 - tosi harmillinen juttu tuli eteen. Voimia!

Jaksuja kaikille hoidoissa parhaillaan oleville ja niille jotka odottelee seuraavaa kertaa. Asiat järjestyy vielä.

Heipat ja :hug: kaikille sitä tarvitseville! Lililläkin kurja tilanne, voimia!

Tänne ei ihmeellistä, sen takia en hirveästi ole kirjoitellutkaan. Tyksistä ei ole kuulunut pihaustakaan ja tänään kp 1, kroppa toimii saannöllisesti kuin kello! Toisaalta se huojentaa, toisaalta ei, koska selvästi jotain on vialla... Onko jollain teillä ollut sama, eli kierto aivan säännöllinen, mulla 27-29 päivää ja muutenkin ihan normaalit kuukautiset? Tätä kyselen siis siksi että eikös nuo alakerran ongelmat yleensä ensimmäisenä oireile juuri kuukautisten kautta?

Kova kyselyikä minulla, koittakaa kestää!

:LOL:

Aurinkoista talvipäivän jatkoa, tuetaan toisiamme!

Ymmärrän Lili78 tunteesi paremmin kuin arvaatkaan.. :hug:
Meillä vastaavanlainen tilanne avo-versiona, mutta kuitenkin. Perimmäisenä ei lapsettomuus syynä vaan muut ongelmat kuten luottamuspula, ihan vaan lukemattomien katteettomien lupausten vuoksi ja yleisen saamattomuuden ja äkkipikaisuuden vuoksi, joka lähti liikkeelle kolmenkympin kriisinä ja jatkuu....
Tänään tehtiin inssi ja hoidonsuunnitteluaika ivf-puolelle huhtikuussa, onneksi vasta silloin. Joko kriisistä on päästy tai sitten perun koko ajan ja elelen niihin aikoihin sinkkuna.. Tälläinen tilanne tuntuu tän kaiken muun keskellä tosi raskaalta, samalla, kun eroaa tuntuu, että heittää hyvästit myös lapselle.. Jos uutta isäehdokasta ei löydykään ja helppoa se raskaaksi tulo sillonkaan tuskin tulee olemaan. Mulla ainakin, kun näyttää että kiirettä täytyisi pitää endon räjähtäessä lisääntymään tällä tavalla.. Kumpa joku voisi tän tuskan ja ahdistuksen poistaa.. :ashamed:

Lili ja Peppiina :hug: Parisuhdekriisi tämän lapsettomuuden keskellä ottaa varmasti koville, toivottavasti asiat järjestyvät.

Meillä oli tänään PAS, kaksi alkiota siirrettiin. Yritän parhaani mukaan olla ajattelematta koko asiaa, tiedän, että jos tästä seuraa nega, se ottaa tosi koville etenkin juuri siksi, että toinen IVF menee jo aika varmasti syksyn puolelle.

Musta maailma on välillä tosi epäoikeudenmukainen paikka. Täälläkin meistä jokainen on jo vuosia hartaasti toivonut lasta, jota ei kuulu. Silti kaiken maailman päihdeäitejä pamahtaa jatkuvasti paksuksi, jotka viis veisaavat syntymättömien lastensa terveydestä. Ja sitten joku vielä kehtaa jeesustella, että kaikella on tarkoituksensa. Raivostuttavaa ja niin väärin! :kieh:

:hug: tarvitseville taas.

Olen vähän viettänyt hiljaiseloa, mitäpä tässä uutisia olisi, kun mitään ei tapahdu kuitenkaan. Tänään kp1, eli ensi kierrossa tssg. Sitten seuraava ovis sen jälkeen näppärästi pitkäperjantain kieppeillä, eli taitaa inssi jäädä pääsiäisen vuoksi silloinkin tekemättä, sitten onkin ovis odotettavissa äitienpäivävkl ja sitten varmaan jussina, heinä-elokuussa en inssiin mene matkan takia, että noinkohan pääsen sinne vasta syyskuussa :headwall: . Alkaa taas tulla semmoinen olo, että luonto/kohtalo tässä alkaa vihjailla, että vauvaa ei tule, kun tämän nyt on niin hiton hankalaa!!!

MUR!

kierrosta on ollut juttua, mulla kierto 27-29 päivää ja ilman hoitojen tuomaa ressiä aina niin, että menkat alkaa kp27 myöhään illalla tai ennen puoltapäivää kp28. Eli hyvin tarkka. Kierto on lääkärin mukaan oikein hyvä ja juuri oikean mittainen. Menkat mulla on ihan aina ollut hirmu niukat, kestää maks 3-4 päivää loppu tuhrutteluineen.

Menossa pp2 ja huomenna alkaa luget. Kuinka sotkuista puuhaa niiden käyttö on?
Tänään tuli kirje, että jostain ovat saaneet väännettyä meille aikaisemman hoidonsuunnittelukäynnin maaliskuun alkupuolelle. Ilmeisesti pientä huolta lääkäreiden puolella on muniksista ja vielä kun kieltäydyin jarrutuksesta hoidonsuunnittelua odotellessa. En mä nyt mitään e-pillereitä halua.. :eek:

Peukut pystyssä kaikille piinailijoille :wave: Olkoon onni myötä!

Peppiina Mie en lugeja kokenut sotkuisiksi. Toisaalta mulla on normaalistikin runsas valkovuoto, joten siinä samassahan tuo meni. Kannattaa käyttää pikkuhousunsuojia, jos normaalisti et käytä.

Mulla on ennen ICSI-hoitoja käytetty reilu kierron verran e-pillereitä. Ihan sen vuoksi, että saadaan vuoto alkamaan tiettynä päivänä. Mulle on tehty aina lyhyellä kaavalla. Minusta ihan OK. Viisi viikkoa söin putkeen ja tavallaan oli ihanaa kun tiesi vuodon alkavan tiettynä päivänä (mulla harvinaista) ja sai sen kuukauden olla täysin ajattelematta sitä, että jos vaikka nyt luomusti raskautuiskin... Vaikka olihan se huvittavaa, mie en ole ikinä muuten syönyt e-pillereitä kuin nuo muutamat viikot ennen hoitoja :whistle:

).( Mun kuukautiset on eksynyt jonnekin. Teroja söin kp22-31 ja silti ei näy ei kuuluu ja nyt jo kp34. Ja mie niin elättelin toiveita, että olis päästy PASsiin jo helmikuun puolessa välissä. Pakko kai tässä on apteekkiin lampsia hakemaan raskaustestiä (taas |O ), jotta voi soittaa ja kysyä, että mitäs nyt. Plääh, olen joulun jälkeen ehtinyt jo neljä testiä tekemään ihan turhaan vain varmuuden vuoksi :kieh: Johan ne apteekissa nauraa mulle, kun parin kuukauden sisällä haen viidennen...

:hug: kaikille sitä tarvitseville. Elämä ei ole aina ollenkaan reilua.

kevätesikolle piinailu- ja plussaonnea! Kaksi alkiota kun on siirrettynä ja teillä kuitenkin syynä munatorvivika, niin näin maallikkona ajattelisin, että onnistumismahdollisuudet on tosi hyvät.

Saatiin seuraava IVF:n suunnitteluaika vapunaatolle - vasta. Nyt odotellaan siis sinne asti ja todennäköisesti joudutaan odottamaan syksyyn seuraavaa hoitoa. :/ Väkisinkin mielessä on vilahtanut yksityisen mahdollisuus, siellä kun päästäisiin tositoimiin varmaan heti, mutta toistaiseksi ei olla ainakaan päädytty vaihtamaan hoitopaikkaa. Jos ois rahaa tilit pullollaan, niin tilanne olisi eri, mutta nyt pitää kuitenkin punnita asiaa monelta kantilta. Mieli ei ole kovin iloinen, mutta yritän pyrkiä nauttimaan tästä normaalista elämästä, ei tarvi kyttäillä oireita ja laskeskella päiviä.

Hoitaja kysyi miten jaksellaan ja kerroin, että tässä kohdassa on jo valmistautunut siihen, ettei tästä mitään tule. Vastasi ihanasti, että kyllä toivottuun lopputulokseen yleensä päästää, joskus se vaan ottaa vähän aikaa. Tuon lauseen voimalla tässä nyt mennään eteenpäin. Miten pieneen oljenkorteen ihminen voikaan tarttua.

Yhteistyössä