~TYKSILÄISET KYYTILÄISEN TOIVOJAT

Voi itku Hunajabubu, voimia valtavasti teille!

Peppiina78: miten piinailut sujuu? Oletko jo testaillut?

Minä sitten testasin tänään (pp 10) negan. Illalla on ystävien kekkerit ja halusin nähdä missä mennään ja miten voin suhtautua alkoholiin. Clearbluen digitestillä siis nega, tietysti otin sen testiliuskan irti ja syynäsin sitä suurin piirtein suurennuslasilla ja oikein oikein hyvällä tahdolla kuin katsoi, niin ihan kuin siinä olisi toinen viivanpaikka haaleana ollut. Mies palautti maan pinnalle ja totesi, ettei siinä ole kuin yksi viiva, ja taitaa tuhrukin olla alkamassa, joten eiköhän tämä ollut tässä.

Ihme ja kumma, toistaiseksi mieliala on ihan ok. Saa nähdä koska ranteet auki-fiilikset iskee. Olen iloinen, että joulun olen ollut hyvällä tuulella piinailusta huolimatta. Onneksi pakkasessa on vielä ne kaksi.

Täällä ollaan kihlauduttu, josko seuraavaksi saisi tyksissäkin parempaa kohtelua, vai vaihtuuko lääkäri joka käynnillä? Kauan sain kihlausta odotella =) eka kerran mies otti puheeksi vajaa puolitoista vuotta sitten, nyt marraskuun lopulla uusiksi ja käytössä antiikkisormukset kunnes omat saadaan. Nämä himpun nafteja.

Voi harmin paikka Hunajabubu! Voimia sinulle/teille jatkaa taas eteenpäin.

Voimia Peppiina78 ja Velho seuraavaan hoitoon.
Ja Onnea Piglet kihlauksesta. Mulla lääkäri on ollut joka kerta eri. Olisi kiva kun lääkäri ei aina vaihtuisi.

Minä odottelen kuukautisten alkavan tänään. Saisi aloittaa uuden hoidon kun edellinen meni pieleen jo alkumetreillä ja sitten oli tämä viimeinen kuukauden tauko lomareissun takia. Joulu meni yllättävän tasaisissa fiiliksissä. Toki kaivertaa se Tarian tavoin, että ei vielä tänäkään jouluna ollut vauvaa edes tulolla. Onneksi oltiin aattona minun sukulaisten luona, enkä joutunut puremaan hammasta joulupukin vierailessa miehen sukulaisperheen pienten kirkassilmäisten lasten luona.

Paljon onnistuneita hoitoja ja onnea uudelle vuodelle jokaiselle! =)

Pigletille onnea kihlauksen johdosta! Meillä on lääkärit vaihdelleet, mutta punktion ja molemmat siirrot on tehnyt sama lääkäri. Mulla ei ole kenestäkään pahaa sanottavaa, päin vastoin kaikki on toiminut mun mielestä loistavasti. Hoito on ollut hyvää (vaikkei tulosta ole syntynytkään.. ) ja ihmiset ystävällisiä. Tietty ihanteellisinta olisi, jos vain yksi lääkäri hoitaisi, mutta ehkä se ei ole käytännössä mahdollista.

Peppiina78: samassa jamassa mennään täällä, vaikkei vielä tänään kunnolla kp1, mutta tuhru senkun lisääntyy, joten huomenna tai tiistaina se on edessä. Vatuttaa niin, ettei tiedä mitä tekisi |O

Aion olla taas menemättä veritestiin, joka olisi tiistaina. Mitä mä oikeesti menisin sinne antamaan näytteen aivan turhaan? Tänään on ollut huono päivä, olen itkeä tihrustanut ja mieli on ollut maassa. Ei tästä vaan tunnu tulevan yhtään mitään ja koko ajan takaraivossa painaa ajatus, että tuleekohan koskaan. Pitää vaan nostaa vissiin pää pystyyn ja ajatella, että kolmas siirto toden sanoo - jos siitäklin negaa, niin onko tässä oikeesti enää mitään järkeä!? Tiedän kyllä, että joillekin on tehty esim. kuusikin siirtoa ennen kuin on tärpännyt, joten ehkä olen luovuttamassa liian helpolla. Tää on niin tätä.. :ashamed:

Sori tämä omanapainen negavuodatus, mutta uskon, että ymmärrätte. Onko täällä nyt ketään piinailijoita? Aika laihalta vaikuttaa tämän pinon plussasaldo... jospa sitten ensi vuonna rähäytetään yhdessä plussapankki :kieh:

Hunajabubulle :hug: , voi miten kurjaa, ja vielä jouluaattona. :(

Pigletille onnea kihlautumisesta. :heart:

Peppiina78: :hug:

taria :hug: , tuo vatutus on niin tuttua, tuoresiirron jälkeen tiesin jo muutama päivä ennen menkkojen alkua, että ovat tuloillaan, enkä tiennyt miten päin olisin ketutukseni ja itkuni kanssa ollut. Olo oli niin lyöty ja epäonnistunut. Mua kammottaa toivottavasti tammikuussa tehtävä eka PAS, meillä on pakkasessa yhdessä oljessa 3 alkiota, ja jos siirtoon asti päästään, odotan kauhulla miten reagoin negaan, kun tiedän jo nyt, että toka IVF menee aika varmasti vasta syksyyn. Tuoresiirronkin nega oli hemmetinmoinen pettymys, mutta siinä lohdutti se, että pakkaseen jäi vielä siirrettävää eikä seuraavaa siirtoa tarvitse odottaa kovin kauan.

Minäkin olen miettinyt tuota, että missä vaiheessa on aika luovuttaa. Käydäänkö me kaikki julkisella tarjottavat 3 IVF:ää PASseineen läpi, vai luovutetaanko jo aiemmin? Lääkäri sanoi viime kerralla, että meillä pitäis olla ihan hyvät mahdollisuudet, kun kyse on munajohdinperäisestä ongelmasta, mutta väkisinkin tulee välillä mietittyä, että jos taustalla onkin vielä jotain muuta. Lisäksi olen hemmetin kova stressaaja, näinkin edellisenä yönä unta, että lääkäri sanoi PASsin siirtyvän, kun verikokeissa ilmeni, että mun stressihormonitaso on liian korkea siirtoon.... :LOL:

Tehdään yhteinen uuden vuoden lupaus ja luvataan, että ensi vuonna me kaikki kuljemme mahat pystyssä ja hypistelemme söpöjä nuttuja kaupoissa. :heart:

Kiitos kaikille onnitteluista. :)
Mein lääkäri oli S.S ja mun korvaan sattui pahasti hänen kommentti, ette oo edes kihloissa.
Sitten sen verran huono kuva hänestä jäi, kun hoitaja haki välineitä hän nyppi hiuksiaan.
Noh! En silloin viittinyt selittää että piti mennä viime vuonna kihloihin mutta se vaan jäi. Onneksi mies ei muista moista kommenttia. Meillä seuraava aika vasta ensi kuun lopulla, ja pitää painoa saada edes jonkin verran pois. Pääsisi pian tosi toimiin. Tää odottelu on rasittavaa ja kun vielä hoitaja sanoi että on mahista ettei paino ilman lääkitystä hirveästi putoa.

Öh, me elellään miehen kanssa ihan onnellisesti AVOliitossa vailla kihlausta, eikä siviilisäädyn vaihtaminen ole ajankohtaista. :eek: Sen kyllä tiedän, ettei adoptio onnistu ilman avioliittoa, mutta sitä nyt on vielä turhan aikaista miettiä ja adoptio tuskin on meillä vaihtoehto muutenkaan.

Hunajabubu :hug: x monta, ei tässä taida sanomiset lohduttaa...

Piglet :flower: Miten vastaanotolla siviilisääty tuli edes puheeksi? Me ollaan naimisissa, mutta eri sukunimi ja pidän harvoin sormuksiakaan. Outoa olisi, jos joku kyselisi suhteen virallistamisesta :/

Neganneille tsemppiä seuraavaan yritykseen.

Meillä on parin viikon kuluttua IVF-suunnitteluaika. Toivottavasti pääsisi sitten nopeasti tositoimiin. Kuukauden loma hoidoista on tehnyt toisaalta hyvää.

Onnekasta ja edellistä plussaisempaa uutta vuotta kaikille!!! :wave:

Tämä viikko on kp1 eli lauantain jälkeen mennyt sinnitellessä. Sunnuntaina totaalinen masennus ja ekan kerran sellainen tunne, etten halua nähdä raskaana olevaa hyvää ystävääni.. :ashamed: Ei pysty, ei voi.. Ahdistus on käsittämätöntä. Oletettavaa se toki oli jossain vaiheessa tulla ja kaksi pettymystä siihen tarvittiin. Nyt on tosin aikaa kerätä voimia ja latautua uudelleen, koska tämä kierto jää väliin, kun ovis osuu viikonloppuun. Seuraavasta kierrosta sitten Menopurilla ja sen jälkeen siirtyminen ivf-hoitoihin, jos ei onni ole myötä.

Hyvää uutta vuotta!

Taria Pura ihmeessä ne negatunnelmat. Ymmärystä varmaan löytyy jos jostain niin täältä. Mun on ollut pakko hakea apua että jaksan tämän prosessin läpi henkisesti. Elämä on ollut nyt aika paljon kevyempää kun hoidot oli tauolla tuon kuluneen kuukauden ajan. Ei ole tarvinnut miettiä mitä pilleriä pitää milloinkin popsia. Nyt tosin odotan seuraavan hoidon alkamista - jota ei näy ei kuulu! Alkaa tuskastuttaa. Nyt on menosssa kierron 38 päivä ja terolutkuuri ei näyttänyt auttavan. Tein tietty testinkin kun se onneton toivonkipinä elätteli hetken, mutta ei mitään - tietty.

Kävin verikokeessa keskiviikkona ja jotenkin se neula saa vilunväreet kulkemaan. Seuraavassa kierrossa pitäisi Menopuria pistää - en taida kyetä itse. Onneksi terveyskeskus on lähellä, joten menen sinne piikitettäväksi.

Velho - miten monta ovulaatioinduktiota Clomeille tms. teille tehtiin? Missä vaiheessa Menopur tuli kuvaan? Meillä nyt seuraava on 5. ovulaatioinduktio + ensimmäinen inseminaatio - kunhan nyt vain alkaisia se uusi kierto . :)

Lili78 Clomifenia käytin kolme kiertoa. Follikkelit kyllä kasvoivat ajallaan, mutta kierto venyi venymistään, pahimmillaan yli 50 vrk. Eli munasolun irtomisen ongelmaa, johon ei clomit auttaneet. Tämän jälkeen siirryimme Väestöliittoon, jossa tehtiin kolme ovulaatioinduktiota Puregon + Pregnyl kombinaatiolla ja kierrot lyhenivät n. 30 vrk:en. Väestöliitossa vielä kaksi huonosti onnistunutta inseminaatiota Puregon + Pregnyl lääkityksen kera -> ei tulosta.

Tyksissä kohdunkaulaa laajennettiin ja teknisesti onnistuneita inssejä Puregon-Pregnyl-Lugesteron kombinaation kanssa vielä kolme. Eli yhteensä ovulaatioinduktioita kahdeksan, joista viiteen inssi.

Pistäminen itselläni on sujunut aina ongelmitta, välillä se tuntuu kipeämmältä ja välillä taas aivan kivutonta. Treenaus kyllä auttaa...

Vajaa kaksi viikkoa IVF-suunnitteluun. Nyt kp 20, pitäisi varmaan alkaa syömään Primolutia, jotta saisi kuukautiset tulemaan jossain vaiheessa.

Ja alkoihan se uusi kierto. Nyt kp4, eli eilen aloitin tamofeni kuurin ja tänään pitäisi yrittää päästä tyksin linjoilla läpi että saan loput ohjeet menopurin pistämiseen ja varattua ajan seurantaultraan. Vaikka odotinkin uutta kiertoa, niin kyllä silti hieman kiristää hermoja josta mies sai eilen illalla hiukan esimakua. Raukka on ihan hämmentynyt, että mitä hän tässä tilanteessa oikein voi tehdä :) Niin, ei mitään. Itse latailin ekaa kertaa dosettiin viikon lääkkeet että ei tarvii hermoilla sitä muistaako ottaa kaikki tarvittavat oikeaan aikaan. Lääkemäärä muistuttaa jo ihan mummojen lääke määrää :D

Velho, kiitos vastauksesta. Kiva kuulla että miten teillä on edetty, niin osaa odotella jatkoa vielä näille hoidoille. Tsemiä sinne!

Hyvää alkanutta vuotta kaikille, olkoon tämä meidän kaikkien plussausvuosi! Vuoden alku on ainakin sään osalta ollut mitä parhain, harmi että viikonloppuna taas lauhtuu ja saadaan samat ankeat maisemat takaisin. Blaah.

PASsissa olleet: Miten ovisplussan tulee osua viikonpäivissä, että siirtoon päästään?

Täällä odotellaan menkkoja, että päästäis soittamaan hoitajalle. Pitäisi ihan näinä päivinä alkaa.

Kiitos kaikille sympatiasta :heart: , kyllä pohjamudista on jo vähitellen noustu ja kohti uutta siirtoa menossa häntä pystyssä. Koetin tänään saada hoitajaa kiinni seuraavasta PASista kysyäkseni, mutta puhelinajoilla en päässyt läpi, joten jää keskiviikkoon. Olisko nyt menossa kp 6 ja olen ainakin ihan varautunut siihen, että tässä kuussa tehdään toinen pas, mutta varmaksi en sitä siis tiedä, kun en ketään vielä ole joulutauon jälkeen tavoittanut. Keskiviikkona olen toivottavasti viisaampi. Pakkasessa siis yhdessä oljessa kaksi alkiota.

kevätesikko: ovisplussan kannalta kaikki muut päivät ovat ok, mutta torstain plussa on hankalin. Tällöin siirtoa ei yleensä tehdä, kun maanantai menee jo liian pitkälle. Näin mulle kerrottiin.

Tilasin minäkin taas netistä ovistestejä, tuossa vaan vitsailin miehelle, että vois samalla tilata niitä rekka-autollisen. Ja raskaustestejä kanssa. Testejä testien perään :LOL:

Kiitos vastauksestasi, taria :flower: Vielä jatkokysymys PASsiin: missä vaiheessa ultra on? Tiedän siis, että siinä joskus kp1 ja oletetun oviksen välillä, mutta onko siinä joku tietty kp? Suunnittelen pientä ulkomaan matkaa helmikuulle, enkä haluaisi siirron sen takia siirtyvän jonnekin maaliskuulle jos sattuu käymään niin ikävästi, että nyt tammikuun kierrossa ei tehdäkään siirtoa.

Minä aloitin ovistesteillä leikkimisen jo ekassa tuoresiirron jälkeisessä luomukierrossa... :ashamed: Halusin tehdä niillä tieteellisiä tutkimuksia omaksi ilokseni, hah haa.. Eka luomukierto oli odotetusti ovuloimaton, tästä toivottavasti huomenna päättyvästä sain kp 16 ovisplussan. Syksyisistä hormonicocktaileista on tainnut olla se hyöty, että ah niin ihanat PMS-oireet ovat kateissa. Mahtaakohan kroppa vieläkin käydä puoliteholla, hmm. :|

Jäin tässä pohtimaan Kevätesikon kysymyksen jälkeen, että millähän perusteella mulle on aina tehty lääkkeellinen PAS? Sitäkin tietysti vois kysyä ens kerralla...
Tukilääkityksenä mulla on ollu estrogeeni-laastari ja Luget. Ja jos oikein olen ymmärtänyt niin tuolla coctaililla siirtoa voidaan siirtää jopa viikolla :eek: Tuoresiirron kohdalla mulle lääkäri kyllä kertoi miksi, mutta PASsien kohdalla en ole sen kummemmin ajatellut asiaa. Onhan se sikäli kätevämpää, ettei ovista tarvi bongailla tai ajoitella.

Tuohon estrogeeni + luge -coctailiin liittyy yks huvittava juttu. Kun ekan kerran hain apteekista reseptin kanssa noi lääkkeet, nii käsittelijäksi osui nuori 'poika'. Hää moneen kertaan tivas, että tiedänhän mihin noi on määrätty ja onkohan tää annostus ihan oikea ja onhan mulla kontrolli jossain vaiheessa. Minä ihan ihmeissäni myöntelin, että joo. Enkä alkanut sen kummemmin selittelemään syitä lääkitykselle. Myöhemmin sitten sain selville, että tuota samaa lääkeyhdistelmä käytetään vaihdevuosioireiden hoidossa :LOL: ja mulle oli määrätty kaikista voimakkain annostus alkupäiviksi. Ei ihme, jos apteekin poika oli ihmeissään, jos ei muita määräämissyitä noille lääkkeille tienny.

Taria Miulle kerran hoitaja sanoi, että jos ei pääse ihan puhelinajalla läpi. Niin he kyllä vastaavat kaikkiin soittoihin, jotka selvästi yrittää pyrkiä läpi, myös puhelinajan loputtua. Tuskinpa ovat muuttaneet käytäntöä. Ite oon kerran pääsy läpi 20min soittoajan loppumisen jälkeen ja koko soittoajan siis yritin soittaa ja sen jälkeenkin sinnikkäästi. Kannattaa ainakin kokeilla, jos pääsisikin sitten läpi. On vähän meinaan tiukka tuo puoli tuntia, kun ajattelee miten moni sinne saattaa pyrkiä soittamaan, ja joidenkin asia voi viedä hetkenkin.

kevätesikko ultra on muistaakseni kp 10-12. Tuolloin käydään tarkasti läpi ohjeet ja mun kohdalla lääkäri kyseli, miten olen toipunut ivf-pettymyksestä jne. Vai nyt en tiedä muistanko väärin.. olen käynyt kaksi kertaa ennen PASia lääkärillä, miksiköhän? Eka oli SS ja toisella kerralla AP. Oliko se eka sitten se suunnittelukäynti ja toinen ultra.. niin sen on pakko olla. Näin siis kun tehdään luonnolliseen kiertoon. Nyt oletan, ettei mun tarvi muuta kuin bongata ovis ja marssia siirtoon. Eikös sitä ole jo ihan tarpeeksi vehkeitä tutkittu.. :kieh:

Hipkukka: minäkin muistelen, että joku hoitaja on sanonut, että yritä vaan vaikka puhelinajan ulkopuolella ja joku toinen taas painottanut, että toivovat, että puhelinaikoja kunnioitetaan. Ajattelin, ettei mulla ole mikään hengen hätä ja ehdin palata keskiviikkonakin asiaan, vaikka tosiaan polin kautta olin jo soittopyyntöä jättämässä. Liian kiltti olen, kun ajattelen, ettei mun asia ole niin tärkeä, että tarvis vielä kiireessä hoitajaa vaivata :ashamed: Mutta keskiviikkona kyllä ehdottomasti haluan jo jonkun langan päähän, sen verran kiristää tämä tietämättömyys jatkosta.
Voin kuvitella, että apteekin poika on ollut vähän kummissaan noiden sun lääkkeiden kanssa, voi parkaa :eek:

Voi kääk, huomenna on paluu arkeen. Pikkaisen on päässyt päivärytmi repsahtamaan.. huominen aamu on varmaan ankea :/

Taria - yritin maanantaina myös soittoaikaan läpi, enkä päässyt. En päässyt edes 30 min soittoajan jälkeen, enkä vielä 2 tuntia soittoajan jälkeen. Pientä ruuhkaa siis. Soitin polille suoraan jossain välissä ja jätin soittopyynnön. Hoitaja soitti minulle takaisin kl.16.15. Onneksi soitti, niin pääsin "tilaamaan" menopuria apteekista ajoissa.

Kiitos taria =)

Mullakin on näin jälkeenpäin naurattavia apteekkikommelluksia kerrottavana.. Käyn siis suht aina samassa apteekissa kun se on kätevästi vakioruokakauppamme vieressä. Olen sieltä raahannut männä vuosina milloin mitäkin aineksia kotiin ja jotenkin mun tuurilla mua on palvellut aina se sama nuorehko miesfarmaseutti. No, kaikkihan alkoi siis jo parisen vuotta sitten, kun hain sieltä gynen määräämän Flagyl-kuurin. Niiden oli tarkoitus olla emätinpuikkoja. Kotona illalla vähän ihmettelin, että nää ei näytä yhtään emätinpuikoilta eikä näissä ole asetintakaan, mutten mitään pakkausselostetta jaksanut lukea, vaan tungin ekan satsin sinne itseensä. Seuraavana aamuna sitten hampaita pestessä lueskelin pakkausselostetta ja huomasin, että ne onkin niitä suun kautta otettavia versioita. Reseptissä siis luki emätinpuikkoversiot, mutta apteekissa olivat sitten antaneet niitä suun kautta otettavia. Gynellä naureskellen käskivät hakea ne oikeat apteekista ja meninkin takaisin apteekkiin, jossa minua ensimmäisen kerran palveli tämä nyt jo tutuksi tullut nuorimies. Sanoin että nyt on käynyt niin, että mulle on annettu oikeaa lääkettä mutta väärässä muodossa, johon hän että et ole kuitenkaan ehtinyt vielä käyttää. Johon minä posket kevyesti punottaen että NO OLEN. No sain oikeat tropit tilalle. Niin, ja niiden kohdalla ei ainakaan jäänyt epäselväksi, että mitä ne ovat, sen verran isolla siinä pakkauksessa lukee EMÄTINPUIKKOJA.

Seuraavan kerran joskus ehkä edelliskesänä olin tyhmänä ihan varma, että olen raskaana kun menkat oli jokusen päivää myöhässä. Siellä hyllyn vieressä pähkäillessäni, että minkä niistä testeistä ottaisin, takahuoneesta pärähtää paikalle se sama nuorimies ja tokaisee ystävällisesti että voinko auttaa? Yhdessä sitten valkattiin mulle raskaustesti ja toivotti sitten vielä mieluisaa tulosta. Argh..

No tämän jälkeen olen sitten käynyt hakemassa milloin lugeja, milloin puregonia ja milloin pregnyliä. Pregnyliä hakiessa tämä farmaseuttiystäväiseni toivoi taas iloisesti, että toivottavasti tämä tuo tuloksen. "Joo, kiitti..."
Nyt sitten nämä ovistestit...

kevätesikko: sulla on oikein henkilökohtainen farmaseutti, elää hengessä mukana :D Käyn itse kaupungin suurimmassa apteekissa ja olen selvinnyt kommelluksitta. En tiedä miksi musta on jotenkin, ei nyt varsinaisesti noloa, mutta kuitenkin epämiellyttävää käydä ostamassa raskaustestejä. Jos oliskin oikeesti mahkut saada joskus se plussa, niin se olisi ehkä järkevämpää, mutta tuntee itsensä vähän pölöksi ostaessaan testiä vain nähdäkseen sen yhden viivan, jonka on nähnyt niiiiin monta kertaa aiemminkin :headwall:

Yritin tänään linjat kuumana päästä puhelinajalla läpi (siihen meni puoli tuntia tehokasta työaikaa, onneksi työnantaja ei tiedä..), mutta en päässyt, onneksi sain kuitenkin jätettyä soittopyynnön. Ihana hoitaja soitti neljän maissa, voin tosiaan kuvitella, että heillä on aikamoista ruuhkaa pitänyt, niin kuin Lili78 kirjoititkin. Sain ohjeet ovistestien tekemisestä ja soitan, kun näyttää plussaa. Testipatteristo on jo valmiina odottamassa :kieh:

On se vaan kumma, miten se toivo aina tässä vaiheessa nostaa päätään, sitkeä kaveri! Nyt on taas mieli korkealla. Eilen oli _taas_ jotenkin huono päivä. Ollaan saatu jo vuosia sitten yksiltä tutuilta, jotka on lapsensa saaneet, pari kassillista vauvanvaatteita. Ne on ollut makkarin kaapissa ja joskus vielä kun jaksoin uskoa luomuplussaan, niitä innoissani hypistelin. Eilen kun laitoin joulukoristeita pois, ne jotenkin pomppasi silmille ja roudasin ne ulkovarastoon itku silmässä mielessäni itsesäälinen ajatus, ettei me niitä kuitenkaan tarvita.. :ashamed: Kyllä se on niin, että nyt vasta, kun nämä pari alkionsiirtoa ei ole tuottanut tulosta, on alkanut ihan oikeasti ajatella, että voi olla, ettei meille koskaan lasta tule. Aiemmin usko ivf:ään oli vankkumaton ja olin varma, että sillä onnistuu. No, en nyt ole toivoani heittänyt, mutta ehkä sitä jollain tavalla henkisesti valmistautuu siihenkin ajatukseen, ettei tämä välttämättä onnistu.

Kivaa, että piinailua on kohta taas ilmassa tyksiläisten jengissä! Toivotaan onnekkaita hoitoja kaikille!

KP1, Tajusin tänään, että pitää varata aikaa munatorvienaukiolotutkimukseen ja mulle tarjottiin aikaa aikaisintaan MAALISKUULLE, kuulemma tekevät niitä vain kerran viikossa (tiistaisin) ja se täytyy tehdä kierron alussa - kiukuttelin sitten, että ei voi olla mahista, että vaan kerran viikossa tehdään, siitähän jää vain yksi päivä/kk mahdolliseksi, kun eivät tekis enää kierron puolessa välissä. Eihän sinne pääse ikinä, kun nyt oli jo mulle sopivat tammikuun ja helmikuun ajat menneet! Sain sitten lopulta "tädin" ylipuhuttua antamaan mulle aika 17.2, se on juuri ennen kierron puoltaväliä (noin kp 13). KUMMAA,miks ei voi tehdä ennen, kuulemma siinä on ohje muuttunut!!! Miten mahtaa onnistua inssiin meno? Oli joulukuussa polillä käydessä juttua, että "tammikuun kierrosta tssg ja sitten vaikka heti helmikuussa inssiin", mutta noinkohan se onnistuu - miten mahtaa inssiin meno pitkittyä, suunnitelmissa oli, että maaliskuussa olis eka inssi?

PRKL - mä taas ymmärrän niitä, jotka on yksityisellä hoidossa!!!

Yhteistyössä