~TYKSILÄISET KYYTILÄISEN TOIVOJAT

:hug: kaikille joiden piinailut ovat ohi :'(
Tänään tikutin ovis+ ja huomenna sitten inssiin ekaa kertaa vihdoinkin, nyt tulkoon migreeniä tai mitä vaan niin raahaan itseni paikalle!
Täällä ei taida muita piinailijoita ollakaan...?

Kiitos Riepuriia ja Poloinen sanan selityksestä. :flower:

Minulla pp 0, sillä viime viikon seurantaultrassa ei ollut yhtään munasolua erottautunut ja kasvanut. Oli vain yksi munis joka oli mennyt lyttyyn ilmeisesti viime kierrossa :/ Terot kehiin taas.

Peppiina78 onnea inssiin!

Hei, liittyisin joukkoonne mielelläni :D
Meillä on 11/07 syntynyt PAS-poika (alkunsa sai ICSI-hoidolla). Pakkaseen jäi vielä alkioita ja nyt olisikin toiveissa yrittää sisarusta.

Voisiko joku teistä kilteistä laittaa mitkä ne soittoajat on ja mikä se suoranumero oli hoitajalle :ashamed: Mie olen hukannut ne. Puhelinkeskuksesta tietenkin saisin vastauksen, mutta ajattelin täältäkin kysäistä.

Palailen myöhemmin paremmalla ajalla kertomaan tarkemmin itsestäni :wave:

:hug: kaikille joilla täti yllättänyt ja rieruriialle isot onnittelut plussasta.
Meillä olisi n. kuukausi edessä seuraavaan käyntiin, en tiedä onko painossa tapahtunut juuri muutoksia, ainoa tapa pudottaa sitä mulla tällähetkellä on vaan ruokavalio, en pysty käveleen pitkiä matkoja saati muuta urheilua harrastamaan. Tänään on neljäs pvä siitä kun vikan primon otin ja juilintaa ollut viimeisen viikon aikana aika ajoin. Nyt taas jonkin verran mutta punaista ei näkyvissä ainakaan vielä. Tulipa jopa sellainenkin mieleen että entä jos ne ei alakaan esim. jos liian pieni annos. Onko mahdollista? Muuta syytähän siihen ei voi olla. Verikokeisiin vielä meidän pitäisi mennä.

Kiitos Hunajabubu! Oli kyllä ihan tutun näköinen numero. On tainnu tulla aika monta kertaa sinne soiteltua... Nuo soittoajat varsinkin mietitytti, jos niissä olis jotain muutoksia tms. tapahtunu. Mutta yhtä lyhyet ajat ovat edelleen.

Lupasin itsestäni kertoilla. Voipi olla, että tulee hiukan turhan paljon tekstiä, mutta itsekin haluan kerrata meidän hoitohistorian. Monia ei ole joille siitä voisi puhua, niin että tietää toisen ymmärtävän myös ne sanomattomat jutut :) Kysykää, jos kaipaatte tarkennusta. Mie yritän tiivistetysti kirjoittaa...
Meillä syytä on vähän molemmissa. Minulla on lievä PCO ja miehellä siittiövasta-aineita, vieläpä sitä huonompaa laatua johon ei pesu tepsi. Meillä on hoidot aloitettu suoraan ICSInä, inseminaatiota ei kannattanut edes kokeilla. Ensimmäinen ICSI tehtiin loppuvuonna 2005. Tuolloin kerättiin 78 munarakkulaa, mutta saatiin vain 3 jakautumiskykyistä alkiota. PASsista alkoi raskaus, mutta se keskeytyi rv6. Lääkäri totesi sen olleen tuulimunaraskaus.

2.ICSI tehtiin 2006. Minun osoittamani suuren vasteen takia, lääkitys oli hyvin mieto. Osa pistoksista korvattiin Clomeilla. Siitä huolimatta munarakkuloita punktoitiin yli sata :eek: Solu oli 51ssä ja alkioita saatiin 18. Minulle on molemmat punktiot tehty nukutuksessa, suuren rakkula määrän vuoksi. Jouduin punktion jälkeen jäämään yöksi sairaalaan, hypeririskin vuoksi. Sain kyllä lievän hyperin, mutta se hoitui runsaalla veden juomisella :x Tämän punktion jälkeen lääkäri sanoi, ettei enää suosittele minulle pistoshoitoja, koska hyperstimulaation riski on niin suuri. Luultavasti tämä oli siis meidän viimeinen ICSI.

2007 alkuvuodesta tehtiin PAS, josta tuli plussa :D Alku oli melko stressaavaa. Tuhruvuoto alkoi samana päivänä, kun plussa vahvistettiin veritestillä ja kesti rv7 asti. Sitten oli rauhallinen jakso kunnes rv12 alkoi runsas vuoto, joka diagnosoitiin uhkaavaksi keskenmenoksi. Näin aikaisessa vaiheessa ei tehdä muuta kuin katsotaan miten käy. Vuoto onneksi tyrehtyi nopeasti, vaikka jatkui epämääräisenä tuhruiluna rv20 asti. Mitään muita ongelmia ei raskausaikana ollut ja loppuaikakin sujui hyvin. Poika syntyi 11/07.

Nyt on poika vuoden ja meillä tosiaan toive sisaruksesta. Pakkasessa on vielä neljä olkea, kussakin kolma alkiota, joten toiveikkaita ollaan. Nyt pitäisi vain soittaa IVF-hoitajalle ja varata se aika suunnittelukäynnille. Hiukan jännittää, kuinka pitkät jonot mahtaa olla ja miten tulee käymään tällä kertaa.

Mut mie pyörähdän täällä silloin tällöin, hoitojen lähetessä/edetessä varmasti enempi.
Onnea kaikille hoitoihin!!! :wave:

Jumankekka Hipkukka, mikä määrä muniksia, ihan mieletöntä =)
Ja onnistuminenkin ollut, toivottavasti saatte myös sen "pikkukakkosen".

Tervetuloa mukaan ja Hunajabubu myös!
Hali neganneille.
Täällä sikamaiset vatsakivut, täti siis nurkan takana. Jos vanhat merkit paikkansa pitävät, vuoto alkaa yöllä (jostain syystä aina yöllä :/ )
Huomenna siis soitto tyksiin.

Menossa pp1, tuntuupa oudolta olla tässä tilanteessa :eek:
Matkaan lähti 6,8 milj./ml toivottavasti tosi tarrautuvaista pikkukaveria..
Mun käskettiin testata vasta pp16, jos vuoto ei ole sitten asiaa omalla tavallaan ratkaissut, niinkö myöhään teidänkin on käsketty tehdä?

Heippahei!
Meillä alkaa laastarin käyttö huomenna ja ultra on pe 28. siirto kuulemma sitten viikko 48 eli vielä tän kuun puolella! Hassua, olin varma et menee joulukuun puolelle vaikkei sillä niin kauheesti merkitystä oliskaan.
Yritän kovasti tsempittää itseäni uskomaan tulevaisuuteen.

Mies on aika ihana, mietiskeltiin sitä, kun ihmiset ihmettelee meillä olevan aika iso talo kahdelle ihmiselle. Sanoin vaan, ettei me voitu tietää taloa hommatessa ettei niitä lapsia sitten tulekkaan. Mies vastasi, ettei se vielä varmaa ole, ei kannata heittää kirvestä kaivoon.
Ilman sen positiivista ja kuitenkin niin ymmärtävää asennetta en varmaan jaksaisi näitä hoitoja ja pettymyksiä kuukaudesta ja vuodesta toiseen.
Jos kahdestaan elämää jatketaan, niin onneksi se on juuri hän :heart:

Peppiinalle hurjasti onnea matkaan, toivottavasti onnistuu.

Hunajabubu aika lailla erilaisia lääkkeitä näköjään käytetään samassa toimenpiteessä. En oo Primolutista kuullutkaan, mulla oli n. kk takaperin eka ivf ja lääkkeinä Synarela, Menopur ja Puregon.

Aloitin eilen Hormonien piikettelyn itseeni . Olen ennenkin tehnyt ja tiedän et ei ole kamalaa, mutta eilinen oli ylitsepääsemätöntä :'( Jouduin pyytämään isäntää piikittämään. Ei onnistunut, ni ei onnistunu.

ON: tänään tuli suunnittelu aika, 17.12. Vasta, mutta sehän oikeastaan sopii hyvin tähän mun aikatauluun. Jos sitten tammi-helmikuussa olis ssg ja maalis-huhtikuussa eka inssi, jos saatais vaikka jouluvauva alulle :heart:

Mie sitten soittelin hoitajalle ja saatiin suunniteluaika PASsia varten tammikuun toiselle viikolle. Mie olin yllättynyt, odotin että olis voinu joutua kauemminkin odottamaan. Seuraavan kierron alussa tarvii käydä verikokeissa tarkistamassa mitä hormonitasot on nykyään.

Mutta en enää täysin muistanutkaan miten rrr-raivostuttavaa on jonottaa puhelinaikana. Mutta onneks hoitajat on ihania :D Jäin miettimään, että vastaskohan sellainen hoitaja, joka miut vielä muistikin. Oli sen kuuloinen puhelimessa. En kyllä missään muualla osastolla ole niin moneen ihanaan hoitajaan törmännyt kuin lapsettomuushoidoissa. En kyllä ihmettele, vaikka muistaisivatkin. Kuitenkin useamman vuoden siellä rampannu ja hoitojen aikana melko tiiviisti.

Moi pitkästä aikaa!

Ihan ekaksi :hug: kaikille, joille siirto/inssi ei tuonut toivottua plussaa. Riepuriialle onnittelut näin jälkijunassa minultakin. :heart:

Täällä on vietetty normielämää ja oikeastaan ihan nautittukin siitä, vaikka taustalla lymyääkin inhottava "meille ei ikinä tule vauvaa" -tunne. Ensi viikolla on PAS-suunnittelu.

IVF:läiset/ICSI:läiset: Miten teille on tullut kaikkien näiden lääkecocktailien jälkeen ekat luomumenkat? Ovatko tulleet suunnilleen ajallaan, vai olivatko etuajassa/myöhässä?

Ihanaa kun on lunta, kaikki on niin kaunista.

Alkuperäinen kirjoittaja kevätesikko:
IVF:läiset/ICSI:läiset: Miten teille on tullut kaikkien näiden lääkecocktailien jälkeen ekat luomumenkat? Ovatko tulleet suunnilleen ajallaan, vai olivatko etuajassa/myöhässä?
Miulla on kierto muutenkin todella sekava (28-62 päivää ). PASseissa menkat on alkanut ajallaan (mikä on oikeastaan harvinaista minulla). Edellisen ICSI-hoidon jälkeen, jossa sain lievän hyperin, menkat anto odotuttaa kolme kuukautta. Ja silloinkin lopulta käynnistettiin Teroilla.

Täällä vaan odotellaan... seuraava etappi on perjantain ultra. Laastarista ei mitään tuntemuksia, hyvä niin.
kevätesikko mulla sen ensimmäisen ja tähänmennessä ainoan ivf:n jälkeen tuli ekat 12 päivää siirrosta ja siitä seuraavat ihan normisti 29 päivää, itsekin yllättynyt että systeemit toimii ihan kalenterin mukaan.
Peppiina78 mukavia piinailuja, toivottavasti tulee positiivinen lopputulos =)

Tänään soittelin polille ja uusi inssikierros pyörähtää käyntiin ja jos menee kaikki viime kierron lailla niin 15.päivä olis sitten inssin aika. Toivottavasti kierto samanlainen eikä ovis aikaistu muuten osuu viikonloppuun..
Ei voi muuta kuin nostaa taas lipun korkealle, ihmeen cool on olo edelleen.. Saa nähdä koska tuntee vyöryy päälle..
Joulua odotellessa :xmas: iloista mieltä kaikille!

Yhteistyössä