~TYKSILÄISET KYYTILÄISEN TOIVOJAT

Tänään oli pas ja kaksi siirrettiin. Hermot meinas mennä heti alkuunsa kun parkkipaikkaa ei taaskaan löytynyt ja kymmenkunta minuuttia olin myöhässä.
Töissä oli hirvee kiire ja sähellys, painelin pikapikaa pissallekin muistamatta ettei niin olis saanut tehdä. Oli kivaa pöntöllä viimeisiä tippoja tiristäessä muistaa, että rakko piti olla täysi :eek: Join pikaiseen litran vettä, muttei se tietenkään ehtinyt sinne minne piti. Hiukan vaikeaa oli lääkärillä suunnistaa, mutta toivottavasti löysi oikean paikan. Hoitaja onneksi lohdutteli, ettei ennen ollut edes ultraa siirrossa apuna ja silti onnistuttiin.
Nyt sitten piinaillaan ja testi päivä on 16.12.

Ovat muuten kiinni joulukuun vikan ja tammikuun ekan viikon eli 22.12-4.1. jos oikein ymmärsin.

Peppiina, no voihan... Uutta yritystä putkeen, niin harmitus vaihtuu taas toiveekkuuteen.

Sinivatukka, milloin siirretään yksi ja milloin kaksi? Onko ekalla yrityksellä vain yksi ja sitten siirrytään kahteen? Joo, samalla aikataulu taasen, toivottavasti parempi onni tällä kertaa kummallakin.

Oma toiveekkuus vaihtelee yrityskerrasta toiseen. Joka toisella kerralla enemmän ja sitten taas vähemmän. Nyt on taas positiivisempi olo...jos ei tarvitsisikaan mennä IV-hoitoihin asti...

Hyvää joulunodotusta kaikille! Olkoon uusi vuosi suosiollisempi meille kaikille :)

Onnea matkaan jokaiselle tarvitsijalle :D Mie olen huono muistamaan, että ketkäs kaikki oli missä vaiheessa :ashamed: mutta mukana silti jännäilen ja uutisia odotan.

Mie olen muuten aina suosiolla ajanu autolla sinne isommalle parkkipaikalle ja sitten kävellyt sen työntekijöiden parkkitalon läpi (tien yli). Tuleehan siinä kävely matkaa enempi, mutta toisaalta säästää myös hermoja, kun ei tarvi moneen kertaa kiertää ahtaalla parkkipaikalla. Mie olen vähän arka muutenkin peruuttelemaan ja ajamaan ahtaissa väleissä tuolla meidän kohlolla :ashamed:

Yksi vai kaksois alkio Minulle on aina siirretty kaksi alkiota, kun joka kerta ne alkiot ovat olleet vähän huonompia ja jotain sinne päin. Viime kerralla (josta myös raskaus alkoi) alkioista sanottiin, että ovat elossa, mutta jakautumiskyvystä ei tietoa. Edellis päivänä sulatetut alkiot oli lopettanut jakautumisen kesken, joten oli samana aamuna sulatettu vielä yksi olki.
Minulle on jäänyt sellainen käsitys (voi olla vääräkin), että aina ensisijaisesti siirretään vain yksi alkio. Eli jos alkio on todella lupaava, sille ei kaveria anneta. Samaten jos on äidillä on jokin perussairaus, jonka vuoksi kaksoisraskaus olisi riski (esim diabetes).

Menollaan nyt kp3 ja ensimmäinen clomi otettu. Kovasti joutuu keräämään ajatuksia taas epäonnesta toivoon, sitä kuitenkin aina on, kun jotain tehdään. Nyt kyllä tuntuu, ettei pysty.. Luutavasti tämän yrityksen jälkeen on vuorossa siirtyminen ivf-hoitoon, näin ainakin viimeksi oli puhetta.

Onnea matkaan sinivatukka & velho :wave:

Moi kaikki! Olen käynyt välillä kurkkimassa kuulumisianne, mutta päivitän nyt vähän pitkästä omaa tilannetta. Ekan IVF:n/ICSI:n pettymys lienee joten kuten käsitelty ja haavat nuoltu. PAS olisi tarkoitus tehdä joulukuussa, huomenna on uä. Nyt vaan jännätään, että 1) ultrassa on kaikki hyvin 2) ovisplussa ei osu torstaille (tällöin siirtoa ei tehdä ) ja 3) saadaan jotain siirrettävää eli alkio/alkiot selviää sulatuksesta.

Meillä on pakkasessa 1+2 alkioita. Toi yksinäinen oli ollut jotenkin erityisen hyvä ja siksi laitettu poikkeuksellisesti erikseen. Toivotaan nyt, että se olisi myös sillä tavoin erityinen, että selviäisi sulatuksesta ja päättäisi tarttua matkaan mukaan, kun sen aika on.

Jostain syystä en lähde PASiin kauhean positiivisin odotuksin. Voi olla, että toiveet silti taas nousee, jos alkio saadaan siirrettyä.

Tsemppiä kovasti kaikille piinailijoille! Eiks vaan, että aika vähän ollaan saatu plussia aikaiseksi, niin nyt on niiden aika. Peukut on pystyssä plussien puolesta!

Nauttikaahan sunnuntaista! Ihanaa kun on vähän pakkasta, vaikkei lunta olekaan.

:wave:

Täällä PAS menee tammikuulle, kun menkat olivat myöhässä eivätkä ehtineet alkaa ajoissa. Toisaalta ihan hyvä, on tässä nyt muutenkin tarpeeksi stressiä työ- ja opiskelurintamalla. Olen edelleen sitä mieltä, että lääkärit & hoitajat TYKSissä ovat aivan mahtavia. Menin suunnittelukäynnille vähän mieli maassa, mutta lähdin sieltä ihan hyvillä mielin. :)

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja tarialle onnea matkaan! :heart:

Harmi juttu Peppiina78. Tsemiä kuitenkin uuteen hoitoon!

Kiitos Sinivatukka joulun ja uuden vuoden aukioloaika tiedosta. Yritin tänään soittaa soittoaikana, mutta en päässyt läpi.

Alkoi jo vähän hermostuttaa että miten meidän käy seuraavan kierron ja hoidon kanssa kun näillä laskemilla joita nyt olen tehnyt, ultra pitäisi olla viikolla 2. Mutta onneksi joulutauko loppuu 4.1 Tämän viikon reissun takia pidettiin joulukuu taukoa hoidoista. Se on ollut kyllä ihan hyvä ratkaisu. Aloin olla marraskuussa aika puhki. Nyt on taas reippaampi olo ja viime kertaisen käynnin jälkeen marraskuussa, mieslääkäri antoi silloin toiveikkuutta ja muokkasi hoitoa että oikeastaan odotan jo seuraava kiertoa. Piikkikammoisena itse, äiti saa pistää ekan piikin Menopuria, kun kerran hoitaja on ammatiltaan. Harmi vain että asuvat niin kaukana meistä.

Millaisia kokemuksia teillä on Menopurista jotka on sitä käyttäneet? Minulla ei mitään ennakkokäsitystä siitä vielä.

Hyvää joulunodotusta kaikille! :xmas:

Meillä seuraava aika vasta tammikuun lopusta. Silloin meinaan myös aloittaa kunnon laihdutusurakan että niihin hoitoihin vihdoin pääsisi. 15-25kg tarkoitus yrittää. Tiedän että eka on mahdollista.
Miten muilla menee? Ja mitä kuuluu?

Täällä toivutaan pikkujouluista, tulikin sitten irroiteltua aika riehakkaasti.. :xmas:

Olen yrittänyt pitää lapsettomuusajatukset taka-alalla ja keskittyä muihin asioihin, mutta aika hankalaa se on tällaista olla miettimättä. Ärsyttää, kun tuntuu että ovista ja ikkunoista tunkee toisten raskautumisuutisia ja kaikki kaduilla tai kaupassa vastaan tulevat kulkevat maha pystyssä tai työntävät vaunuja.

Hyvää joulun odotusta ja onnea matkaan kaikille! :heart:

Musta kanssa tuntuu, että _ihan_joka_tuutista_ puskee nyt raskausuutisia ja minä en jaksa niitä yhtään |O Mutta minkäs teet. Ittensä kanssa on kyllä tekemistä, sitä kateuden määrää ei pysty edes sanoin kuvailemaan.

Mulla piti olla siirto tänään, mutta siirtyikin huomiselle. Ei se ainokainen oljessa ollut vissiin sulatuksessa ihan kokonaan tuhoutunut, mutta jonkun kolhun saanut ja katsovat lähteekö vielä kehittymään. Ellei, niin sitten koetetaan niitä kahta. Mikä lie epätoivon hetki nyt on, mutta voisin vannoa, että tämä ei tule onnistumaan. Hyvä, jos mitään edes saadaan huomenna siirrettyä. Just märmätin miehelle, että ihan sama vaikka siirrettäis viistoista, ei niistä kuitenkaan kukaan tartu matkaan ja kehity vauvaksi asti. Pitäisi olla reipas ja urhea, mutta kun ei aina vaan jaksa.

Kiitos kevätesikko tsempityksestä, niitä kaivataan, kuten huomaat. Ihanaa kuulla, että joku muukin on irroitellut kunnolla pikkujouluissa :p Niin tein minäkin, tosin siitä on jo muutamia viikkoja aikaa. Piti mennä ihan rauhallisissa tunnelmissa viettämään iltaa, mutta jotenkin se vaan lähti lapasesta. Kivaa oli!

Olen tainnut pudota kärryiltä, mutta onko täällä piinailijoita? Velho?

Mukavaa Joulun odotusta kaikille ja toivotaan, että ensi vuosi tuo mukanaan uudet kujeet ja plussaonnea kaikille! :heart:

Nega tuli. Ei ollut yllätys.

Nyt lomaa kuukausi hoidoista.Ihanaa, kun ei tarvitse miettiä joka päivä mitä lääkettä tänään pistetään vatsaan/alapäähän/suuhun tai milloin saa/pitää harrastaa seksiä tai milloin pitää mennä labraan/lääkäriin tai toiveekkaasti tunnustella oloaan raskausoireet haaveissa.

Töistä tämä hedelmöittymisen yritys käy. Ei vain makseta palkkaa, vaan saa itse kaivaa kuvetta. Onneksi joululoma alkaa kohta. Projektin kimppuun taas tammikuun puolessa välissä IVF-suunnittelukäynnin tiimoilla.

Rauhaisaa joulua kaikille kanssasisarille! Nauttikaa levosta, ruoasta, juomasta, seksistä jne kukin oman makunsa mukaisesti! :wave:

Jaksuja velholle :hug:

Täällä on yksi piinailija :wave:, eilen tehtiin inssi nro2 ja taidan saada jännittää itsekseni..?
Lääkäri totesi mun kuuluvan niihin harvoihin, joihin joulutauko ei vaikuta eli jos nega tulisi, niin aloittelen kp1 ajoittumisesta riippuen joko clomit tai Menopurin ja taas mennään. Mies olisi kyllä ollut valmis pitämään taukoakin kuukauden verran, mutta musta tuntuu, et on paras vaan antaa mennä. Ja toivottakoon, ettei seuraavaa kiertoa tulisi..!!!

Iloista ja rentouttavaa Joulua kaikille :xmas: ja Plussarikasta Uutta Vuotta!!!

Tänne tuli nega eikä pakkaseen jäänyt mitään. Seuraava aika ivf- 2. suunnitteluun on maaliskuun puolessa välissä. Kaiken järjen mukaan pitäis jotain ehtiä tapahtumaan ennen kesätaukoa.
Hoitaja oli tosi ihana ja osanottavainen soittaessani verikokeen tulosta, mutta niinhän ne on aina.
Jään nyt sitten pois näistä kuvioista, mutta käyn toki kuulumisianne lukemassa.
Toivon onnea matkaan teille kaikille, pyyhkäisköön tyksin yli oikea plussa-aalto.
Rauhallista joulua ja Onnellista uuttavuotta kaikille!

Pahoittelut sinivatukalle negasta :hug: . Kävin itse asiassa jo eilen vakoilemassa sinua tuolla toisessa pinossa (näin sattumalta nimimerkkisi tuossa "etusivulla") ja suoraan sanottuna järkytyin tuosta, kuinka pitkälle toisen IVF:n suunnitteluaika menee! Meillähän se ekan IVF:n eka ja ainoa PAS on vielä edessä, eikä siis mitään syytä vielä ole kirvestä kaivoon heittää. Kyllä silti vedin eilen illalla ihan hirveät hysteriat tuosta tiedosta. Meillä toinen IVF menisi sitten varmaan jo syksyn puolelle. Apua... :eek:

Rehellisesti sanottuna en etukäteen osannut yhtään varautua henkisesti siihen, kuinka pitkään näiden hoitojen kanssa voi mennä. Kuvittelin jotenkin, että kun hoitoihin asti päästään, homma etenee suht nopeasti, ja pian olen joko raskaana tai tiedän jääväni lapsettomaksi. Tähän pitää kyllä nyt ottaa jotenkin ihan erilainen asenne, mulla ainakin hajoaa pää tähän odotteluun sekä toivon ja epätoivon vaihteluun. Ärsyttää, kun ei osaa suunnitella lähitulevaisuuttaan yhtään, kun pelkää että hoidot sitten venyy sen vuoksi. Silti olisi tosi hyvä, kun olisi jotain muuta mitä odottaa ja mihin suunnata energiansa. Minä esimerkiksi haluaisin lähteä jossain vaiheessa joksikin aikaa ulkomaille töihin, mutten nyt voi mitään suunnitella, kun en tiedä missä mennään hoitojen kanssa keväällä/kesällä (no kesätauko)/syksyllä/talvella....

Hunajabubulle onnittelut plussasta! Tule sitten kertomaan huomisen labran tulos. :heart:

Voi kun joku meille muillekin ennustaisi kristallipallosta, että tuleva vuosi tuo meille kaikille ne hartaasti toivotut nyytit. |O

Toivotan kaikille Oikein hyvää Joulua! Koetetaan rentoutua, kerätä voimia ja unohtaa hetkeksi arjen murheet.

sinivatukka lohdutus :hug: Voi kurja, kaikki lohdutuksen sanatkin tuntuu turhilta negan edessä. Ja tosi kökkö juttu noi jonotusajat! Niin kuin ei olisi muuten jo tarpeeksi murhetta, odottelu kiristää hermoja entisestään!

Peppiina78:lle piinausonnea! Toivoa on aina jäljellä!

Kaikenkaikkiaan tunteet on aika mielenkiintoiset näin joulun aikaan ja vuoden vaihtuessa. Jo neljättä joulua toivon, että seuraavana jouluna meille olisi vauva ainakin tulollaan. Ja jo neljännen kerran esitän hiljaisen uuden vuoden toivomuksen omasta lapsesta.. kyllä se vaan kirpaisee, kun miettii mahtaako toive koskaan toteutua :ashamed:

Mulla menossa pp 7. Olen asennoitunut (ainakin parhaani mukaan yrittänyt) niin, ettei tästä mitään tule. Silti hetkittäin toivon kipinä nostaa päätään. Saa nähdä. Viimeksikin oli kyllä jo pp 8 ihan selviästi olotila sellainen, että tiesi tasantarkkaan, ettei raskaana ole, joten ehkä huomenna jo luovutan, ellei mitään merkkejä ala ilmaantua. Saispa piinailuajatukset jotenkin off-asentoon joulunpyhiksi =)

Yhteistyössä