~TYKSILÄISET KYYTILÄISEN TOIVOJAT

Kiittää kannustuksesta ja lähtee iltapiikille... ;) Ei kai tässä vielä auta heittää sitä kirvestä kaivoon,vaikka täytyy myöntää et ei mitkää iha hilpeät fiilikset ollukkaa ton ultran jälkee.Nyt saanu taas pari päivää kerätä itteensä ja mieli vähän parempi...kiitos osaltaan myös kannustuksen. :heart: Hirvittää mennä pe tutkimuksiin!!!!Mut nää pähkäilemiset ja jatkuvat jännittelyt kai kuuluu tähän raastavaan kuvioon.

taria Ihan yhtä järkevästi tässä itse kukin tekee näitä johtopäätöksiä...millon tisseistä painelemalla ja millon kaikenmaailman vuotoja tiirailemalla. :LOL: Tsemppiä piinailuun!!!

mussu Loistavia uutisia!Luulen et oma mieheni ei olis moiseen valmis.Kysyin joskus oisko valmis siihen et luovuttaisin "ylimääräsiä" munasoluja niitä tarvitseville ja tuumas et ei.Veikkaan samaa ton sperman suhteen.No eipä meidän tota munasolujuttua tartte koskaan miettiä,kun ei taho niitä edes omiin tarpeisii näköjään riittää. :/

Mut nyt kaikille kauniita unia ja lämpimiä ajatuksia!!! :heart:

Polivisiitti meni paremmin kuin osasin kuvitellakaan, osa syynä varmaan myös se, ettei ollut sama lääkäri eikä hoitaja kuin silloin "haukkukerralla".. Ovis oli valitettavasti jo takana eli ei inssiä huomenna, mutta kotikonsteja sitten.. Seuraavasta kierrosta Clomhexalilla ja inssillä muutama kierto ja sitten ivf, jos ei ole onni myötä..

Iloista loppuviikkoa kaikille :wave:

Liityn mukaan joukkoonne. Olen käynyt lukemassa kuulumisianne odotellessani hoitojen alkamista ja myötäelänyt kyllä. Poloisen tilanne sai minut rekisteröitymään. Kuljemme samoissa fiiliksissä. Myös minun pallukkani ovat vielä liian pieniä ja lääkäri SS ei ainakaan kannustanut. :headwall:
Olisin kyllä kaivannut pientä silitystä osakseni. Onneksi hoitaja oli aivan ihana.

Ja itsestä sen verran, että reilu kaksi vuotta sitten tilasimme haikaran meille, mutta kovasti on ollut kiireinen. Teimme kaikkemme, kunnes selvisi, että endo on muuttanut fysiikkaani niin, että valkotakkisia tarvitaan. Ei minua silti vielä olla pehmustettuun viemässä :LOL: kuiva, myönnän..
No, toinen IVF menossa ja sydämestäni toivon, että pallukat olisivat ottaneet spurtin ja näyttäisivät, jo ihan lääkärinkin vuoksi.
Tänään piikitän ja huomenna tuomiolle. Poloinen, ajattelen sinua lämmöllä. Muiden nimmarit eivät vielä elä mielessäni, mutta palaan teihin, kun luen aktiivisemmin. Nyt toivotan kaikille tasapuolisesti aurinkoa,se voi näin syksylläkin saada ihmeitä aikaan..
Isis :wave:

Sinivatukka Voimia ja :hug:

Peppiina78 Onneksi oli jo parempi kohtelu. Itsekin olin lievästi eka käynnillä yllättynyt, ku avoimesti kritisoitiin aikaisempaa hoitopaikkaa (Väestöliitto), ei kai potilaalle pitäisi avautua omista mielipiteistään...

Poloinen Peukut pystyyn, milloin olikaan punktiopäivä?

Isis Tervetuloa :wave:

Tänään 14. päivä inseminaatiosta. Ei ole ollut minläänlaisia tuntemuksia. Paitsi epämääräistä huonoa tuulta... Ei varmaan raskausoire :/ Aikaisempien inssien jälkeen on jo 14. päivään mennessä menkat alkaneet tai ainakin tullut jo ennakoivia kipuja. Toisaalta nyt eka kertaa Luget käytössä. Eivätkös Luget ylläpidä kohdun limakalvoa niin kauan kuin niitä käytetään eli vuoto tulee vasta pari päivää lopettamisen jälkeen? Korjatkaa, jos olen väärässä. Eli huomenna sitten testaillaan, jännittää.

mussu Juu tilanne teillä hiukan eri ja ehkä aika saattaisi tehdä tehtävänsä meilläkin.Näihin hoitoihin olen tavallaan valmistanut miestäni koko mein yhdessäolon ajan.Mulla kun molemmilla siskoilla endoa ja keskimmäisellä ei usean hoitokerrankaan jälkeen tulosta...yksi biologinen tyttö,nyt jo kakskymppinen,on ja sen jälkeen on haikara päättäväisesti liidelyt ohi.Päättivät ryhtyä sijaisvanhemmiksi kahdelle lapselle,joista vanhemman adoptoivat pari vuotta sitten.Tutkimattomia ovat siis elon tiet.

Isis Tervetuloa mukaan ja kiitoksia tsemppauksesta.:heart: Ei tosiaan järin kannustavaa kommenttia tullut lääkäriltä,mutta sanoi sentään että yksikin "kunniollinen" munis riittää tehtävän suorittamaan.Mulla myös huomenna seuraava "tuomiopäivä".Jännittää ihan perhanasti!!!! :/ Tsemppiä meille molemmille!!!!

velho Punktiopäivää ei ole vielä määrätty.Ensiviikollahan sen pitäisi olla,jos sinneasti näillä eväillä päästään.Huomenna tosiaan menen labran kautta kuulemaan "tuomiota" ja toivottavasti jatkosuunnitelmia.Kovasti olen yrittäny komentaa muniksia kasvamaan!Voi kun pystyis jotenki vielä enemmän ite vaikuttamaan näihin hoitoihin...on niin raastavaa vaan toivoa parasta!

kevätesikko Noi "kummin kaima-tarinat" on just parhaita! ;) Ihan positiivista kuulla ettei noi "ykskin riittää"-jutut ole pelkkiä lekendoja!

Ihan mahdottomasti voimahaleja kaikille!!!!Ja velholle puhaltelen puhurin lailla plussatuulia!!! B)

Hengissä selvittiin ultrasta,vaikka hirvitti kyl niin et kädet täris viel tekstaria toimenpiteen jälkeen odotuaulassa miehelle näpytellessä. :p Muniksia oli nyt laskennassa 9,eli kolmella lisääntyny määrä tiistaista.Ovat kyllä tietty pienempiä kuin muut,mut sh meinas et saattavat ehtiä viel piikkien ansiosta mukaan kamppailuun paremmuudesta ja kyytiin pääsemisestä. ;) Sairaanhoitaja oli tosi mukava ja hällä oli aikaa oikeasti jutella tulevan toimenpiteen kulusta ja kaikesta muusta tähän härdelliin liittyvästä.Jäi mukavan positiivinen mieli tuosta käynnistä.Psyykkaus kun on kuitenkin nyt aikas tervetullutta.

Tiistaille varattiin nyt sit alustavasti punktio ja torstaille siirto.Nyt vaan odotellaan ja toivotaan et kaikki menee niinku pitää siihen saakka...ja sit se jännäys ja toiveikkuus varmasti vast todenteolla alkaa!

Iso Tsemppihali kaikille!!! :heart:

mussu: Ihania uutisia sinulla teidän tilanteesta! :heart:

Poloiselle tsemppiä munisten kasvatteluun vielä viikonlopuksi!

velholla taitaa juuri nyt alkaa puhelinralli (tuut tuut tuut tuut... tuut tuut tuut tuut)hoitajalle... Ihan jännittää sun puolesta! Toivottavasti sulla on ihan kohta iloisia uutisia kerrottavana. :heart:

Täällä ollaan todella kärttyisellä tuulella, juuri sellaisella PMS-tuulella. Pääkin yrittää alkaa särkeä, voi kiva. :kieh:

Mitä noiden luge-geishakuulien kanssa pitää tehdä, jos ihan kunnon vuoto alkaa? Eli työntelenkö niitä silti menemään vaikka vastavirtaan? :eek: Ilmeisesti sitten. Siitä tuleekin sitten herkullinen cocktail.

Viikonloppuja kaikille, koitetaan pitää hermot kasassa! =)

Ei alkanut iloisesti perjantai... Tyylipuhdas nega :( Viikonloppu menee työn merkeissä, joten onpahan jotain muuta ajateltavaa. Mä en jaksais enää näitä inssejä, nyt oli siis kolmas. Mutta lääkärin mielestä pari kertaa pitäisi vielä sinnitellä. *huokaus*

Voimia velho :hug:

Tiedän hyvin, ettei millään enää malttais. Kaikki aika tuntuu liian pitkältä ja jokainen kierto hukkaan heitetyltä ajalta sitten, kun täti tulee.. Aina on toivoa ja jokainen kerta mahdollisuus, mutta miten tästä kärsimättömyydestä pääsisi.. Haluaa plussapinoon!!!

Mä joudun jännittämään saadaanko yhtään inssiä enää tehtyä kunnialla.. Aiempi induktio Tamofenilla sai endometrioosin roihahtamaan ja siitä kai kystan kaa ongelmat. Nyt taas kysta lievempine kipuineen, vaikka toinen lääkkeetön kierto menossa. Lääkäri miettii kovasti miten clomeilla käy, paheneeko tilanne taas.. jos niin käy on edessä siirtyminen suoraan ivf-hoitoon. Tuntuu hurjalta jännittää mennäänkö ala- vai ylämäkeen seuraavalla kierrolla.. :/

Täällä peukut pystyssä Poloiselle :attn:

Velholle voimia ja kunnon rutistus päivää piristämään. Ikävä tapa aloittaa viikonloppu.
Omat pallukat olivat myös kasvaneet, mutt lisäkasvua tarvitaan vielä. POLOINEN, peukutan puolestasi!
Kirjoittelin tuonne ivf loka- /marraskuussa pinoon. Tänne vain nyt lyhyesti, että mielikuvaharjoitteet pallukoiden kasvusta ja alkioista ovat menossa, positiivisen ajattelun latausta ja kärsivällisyyden kehittelyä. Ensi viikolla taas viisaampi. Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
Isis
:wave:

Tulen vaan nopeasti avautumaan sen verran, että tällä tytöllä on kuukautiset alkamassa, se siitä piinailusta :'( Varsinaista vuotoa ei vielä ole, mutta miljoona muuta tuttua edeltävää oiretta.

Kaiken lisäksi eilen sain töissä työkaverilta onnittelut raskauden johdosta!! |O Ruokapöydässä oli puhetta (niin kuin tuntuu olevan lähes joka päivä ) raskauksista ja kaikki muut seuruessa olivat jo lapsensa saaneita. Yksi työkavereista heitti, että kukas meistä mahtaa olla seuraava kun saa vauvan. Tajusin kyllä, että kysymys oli suoraan mulle esitetty, kun kaikki muut ovat yli lisääntymisiän, mutta en kommentoinut millään tavoin, vaan olin hiljaa. Iltapäivällä yksi näistä laittoi muissa asioissa sähköpostia mulle ja p.s.:nä oli: "Taisi ruokapöytäkeskustelu kolahtaa sinuun... Onnittelut!" Että näin. Olisin voinut ja teki mieli vastata ilkeästi, mutta kuitenkin heitin jonkun kommentin hymiöineen vatsan paisumisesta ja muusta. Ihmiset on vaan niin ajattelemattomia :headwall: Mieliala on surkea, eilisen illan ja tämän aamun olen vaan itkenyt :'( Tiedän, että tästä mennään taas eteenpäin, mutta se vaan täytyy tehdä pohjan kautta.

Koettakaahan te jaksella paremmin ja tsemppiä kaikille piinailijoille! Kevätesikolle erityistsemppaukset, päivät käy vähiin. Jännittää sun puolesta.

:hug: tarialle!
Miten ihmiset osaa aina osua siihen heikkoon kohtaan ja miten niille tekis mielin huutaa päin naamaa miten kovaa sattuu!!!!!!! Mäkin valitsen yleensä tuon vaikenemisen, vaikka kai parempi olis pistää porukka hiljaiseksi?
Etenkin, kun välillä todetaan jopa, että kai sä nyt tiedät miten lapsia tehdään/ eikö olis jo sopiva ikä jne... Toisaalta ei halua monenkaan tietävän, kun tuntuu, että sitten tilanteet vasta painostaviksi käy.. En tiedä.. :/

voi taria :hug:

Ei ihmiset aina osaa ajatella, multa töissä kysyttiin kesällä, että eikö nyt olis ollut hyvä aika tehdä toinen lapsi, kun esikko menee kouluun? Teki mieli myös sanoa jotain vähän vähemmän kaunista - mitäpä tässä muuta ollaan haaveiltu viimeiset kuusi vuotta, 2002 ollaan mm. ekaa kertaa oltu perinnöllisyysneuvonnassa ja jopa hakeuduttiin adoptio neuvontaan, joka sitten itse keskeytettiin ennen alkua jo.

Tiiättekö, ekaa kertaa tämän prosessin aikana mun mies on sivulauseessa sivunnut sitä, että meillä saattaa olla joskus vauva :eek: :D Ennen se ei ole vahingossakaan semmoista sanonut, mutta nyt tuntuu uskoa olevan enemmän, kuin koskaan. Suunnitteli (leikillään) nimeäkin ja mietti, että mahtuuko uuteen autoon vaunut ja, mihin työpöytä laitetaan, jos työhuone tarvitaan mulle käytölle.

Juur laitoin äsken uuden pinoalotuksenki tuonne etusivulle,kun meinasi käydä itelle kylmät.Huomenna näet tartten illalla Pregnylin 10000IU (2*5000IU) irrotuspistoksen ja läksin sitä sitten tuossa kauppareissulla Salosta Yliopiston Apteekista kyselemään.Sanoivat ettei sellaista enää ole lainkaan valmisteena myynnissä,eikä niillä varastossa..HÄH??!!Soittelivat sitten Tyksiin ja sieltä tiedettiin jo kertoa ko. tuotteen pakkauskoon muuttuneen,mistä syystä toimituksissa on pieni katkos...APUA!!!Pikku puhelinkierros toi onneksi tulosta ja sain Pregnylini Turun YA:sta.Vein sieltäkin tosin viimeiset,joten varailkaahan omanne ajoissa!!!Tosin lähi arkipäivinä toimitus tuolla uudella pakkauskoolla voipi nopeastikkin jo lähteä rullaamaan.

Olipahan opetus taasen tämäkin!Aina pitäis nämä "pakko pistää tiettyyn aikaan"-lääkkeet varata ajoissa!!*Huokaus!*

taria: Veit sanat suustani. Kävin täällä jo eilen kirjoittelemassa, mutten sitten lähettänytkään "valitusviestiäni". Mulla alkoi edellispäivänä ihan hirveä migreeni, ja mulla migreeni liittyy kuukautisiin. Pari kolme päivää ennen menkkoja iskee aina migreeni. Edellispäivästä lähtien olen ollut ihan maassa, itkeskellyt ja vajonnut epätoivoon. Oloa ei varsinaisesti ainakaan ole helpottanut tämä hirveä jyskytys ja pahoinvointi, kun en lääkettä ole uskaltanut ottaa. Jälkeenpäin tämä varmasti jo naurattaa, mutta perjantaina itkuhanat aukaisi Maajussille morsian -ohjelma. Siinä syntyi pienen pieniä possuja, ja minä sitten aloin itkeä niitä uusia elämän ihmeitä. :ashamed:

Tähän mennessä olen suhtautunut näihin hoitoihin positiivisen rauhallisen odottavasti, mutta nyt pelko lapsettomaksi jäämiseksi on niin todellista. Sanoin miehelle, etten oikeasti nyt vähään aikaan halua nähdä hänen vanhempiaan, en yksinkertaisesti jaksa niitä ainaisia kuittailuja vauvoista. Omat vanhempani antavat minun olla rauhassa, mutta äiti aina välillä sanoo, että "sitten jos teillä on joskus lapsia". He muuttivat vuosi sitten ja äiti teki työhuoneensa yhdestä kaapista sellaisen "aarrekaapin", jonne tyrkkäsi kaikki minun ja veljeni vanhat lelut. Sanoi iloisesti että tämä on sitten se mummolan aarrekaappi. Voi kun voisinkin pian antaa hänelle oman lapsenlapsen.

velholle :hug: negasta.

mussu: Ihanaa, että teillä mies on innostunut tästä mahdollisuudestanne. Tuo on minusta jotenkin niin suloista miehissä, kun alkavat miettiä käytännön asioita siltä kantilta, että jos vauva tulee. Meilläkin mies osti juuri uuden auton ja ostopäätöstä tehdessä oli erityisen mietteliäs takaluukun kohdalla, sovitteli mielessään vaunuja sinne. :heart:

Jaksamisia ihan jokaiselle!

Heips,
kevätesikko :hug:
Meillä ei oikein asia edistynyt mitenkään. :( Mulla tehtiin sisätutkimus ja yritettiin koepalaa ottaa, mutta kohtu meni karkuun. Kehoitettiin 10kg pudottaa ennenkuin mitään hoitoa aloitetaan, joka todennäköisesti kuitenkin tulee olemaan ivf. Terot vaihtui primoluteihin. Seuraava aika joulukuun alkuun jossa päätetään hoitomuoto.

Eipä ole plussatuulet puhallelleet vähän aikaan palstalaisille :|

Pitää vain kerätä voimia uuteen yritykseen... Perjantaina taasen alkaa Puregon-piikittelyt. Nyt kestetettävä näköjään ensi poikkeuksellisen kivuliaat ja runsaat kuukautiset. Voivatko Lugesteronit aiheuttaa kuukautisten runsastumisen? Tämäkin vielä :/ Kaikki harmittaa. Eilen olin katsomassa kaverin kahta pikkuista (2,5v ja 4kk). Ihania otuksia, mutta sydämessä vääntää, kun ajattelee, että mullakin voisi olla jo oma mussukka, jos olisi raskautunut normaaleissa aikatauluissa...

Pimeää ja sataa ja flussa ja kipeä olo. Nyt taisi tulla jo tarpeeksi valitusta, ehkä huomenna taas valoisampi olo.

Peukkuja riepuriialle ja muille, kyllä tänne jo plussauutisia kaivattaisiin :attn:

Mä toivon tietty ekana, jos vaikka luomusti olisi tärpännyt.. jos ei niin helpottaa tieto, että seuraavassa kierrossa alkaa sitten tapahtua jotain konkreettista ja pääsen minäkin ekaa kertaa piinailemaan..! =)

Yhteistyössä